خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

unknown

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/18
ارسال ها
82
امتیاز واکنش
1,939
امتیاز
203
سن
25
زمان حضور
1 روز 11 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
اوبونتو (به انگلیسی: Ubuntu) یک توزیع لینوکس بر مبنای توزیع دبیان است. واژه اوبونتو از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» (به انگلیسی: Humanity Towards Others) است.

اوبونتو یک توزیع لینوکس کاربرپسند است و توانسته رشد بالایی در جذب کاربران ویندوز و تازه‌کار داشته باشد و پشتیبانی نسبتاً خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی دارد.

شرکت کنونیکال هر ۶ ماه، یک نسخه با پشتیبانی ۹ ماهه و هر دو سال یک بار (در ماه چهارم سال‌های زوج میلادی)، نسخه‌ای با پشتیبانی بلندمدت ۵ ساله عرضه می‌کند.


اوبونتو

 

unknown

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/18
ارسال ها
82
امتیاز واکنش
1,939
امتیاز
203
سن
25
زمان حضور
1 روز 11 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاریخچه:

نام اصلی این پروژه، no-name-yet.com بود کنونیکال در آغاز پروژه به استفاده از دامنه no-name-yet.com پرداخت. اولین نسخه اوبونتو در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۴ عرضه شد و به عنوان یک شاخه از دبیان گنو/لینوکس به‌طور موقت آغاز به کار کرد؛ هدف آن این بود که از کد دبیان استفاده کند و هر شش ماه یک نسخه جدید از اوبونتو را عرضه نماید. برخلاف برخی از توزیع‌های دیگر دبیان مانند لینسپایر و لیبرانت، کنونیکال به فلسفه دبیان پایبند بوده و اغلب اوقات به جای تکیه بر متن‌های بسته به عنوان مدل تجاری خود به فلسفه نرم‌افزار آزاد تکیه می‌کند.

بسته‌های اوبونتو عموماً مبتنی بر بسته‌های شاخه «ناپایدار» دبیان هستند. اوبونتو برای مدیریت بسته‌های نصب شده از APT دبیان استفاده می‌کند. با این حال بسته‌های دبیان و اوبونتو لزوماً با هم سازگار نیستند. برخی از توسعه دهندگان اوبونتو مسئول بسته‌های اصلی خود دبیان نیز هستند و تغییرات اوبونتو به جای اینکه فقط در زمان عرضه اعلام شوند، به محض انجام به دبیان نیز ارسال می‌شوند.[۵] با این وجود در آوریل ۲۰۰۵ ایان مورداک بنیانگذار دبیان، اوبونتو را به دلیل ناسازگاری‌های بسته‌های آن و بسته‌های دبیان مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت که اوبونتو از Debian Sarge بسیار فاصله گرفته‌است.

در حال حاضر مارک شاتل‌ورث از طریق شرکت کنونیکال هزینه‌های اوبونتو را تأمین می‌کند. در ۸ ژوئیه ۲۰۰۵ کنونیکال ایجاد بنیاد اوبونتو را با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰ میلیون دلار آمریکا اعلام کرد، هدف از این بنیاد تضمین پشتیبانی و توسعه برای نسخه‌های آینده اوبونتو از ابتدای ۲۰۰۶ است، شاتلورث معتقد است در صورتی که کنونیکال کنار بکشد این بنیاد بودجه اضطراری را تأمین می‌کند. برنامه‌هایی برای یک شاخه از اوبونتو با اسم رمز «Grumpy Groundhog» وجود دارد و قرار است این شاخه دائماً ناپایدار و آزمایشی باشد و متن برنامه را مستقیماً از کنترل اصلاح برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی که با اوبونتو عرضه می‌شوند، بیرون بکشد. بدین ترتیب کاربران و توسعه دهندگان رده بالا می‌توانند نسخه‌های جدید هر یک از برنامه‌ها را بدون نیاز به ساختن [کامپایل] بسته‌ها آزمایش کنند؛ همچنین این شاخه می‌تواند هشدارهای اولیه را دربارهٔ اشکالات ساختن بسته‌ها برای معماری‌های مختلف ارائه نماید.


اوبونتو

 

unknown

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/18
ارسال ها
82
امتیاز واکنش
1,939
امتیاز
203
سن
25
زمان حضور
1 روز 11 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی ها:

یکی از اهداف مورد توجه در پروژه اوبونتو، تأکید بر دسترسی و جهانی‌سازی است. به همین منظور این توزیع برای بیشتر از ۵۵ زبان موجود است. کار کردن با آن راحت است و حتی کاربران ناآشنا هم، به راحتی به محیط آن عادت می‌کنند.

تمرکز اوبونتو برقابلیت استفاده شامل استفاده گسترده از ابزار sudo است که به کاربران اجازه می‌دهد که وظایف مدیریتی خود را بدون ایجاد یک نشست ابر کاربر [Super user] انجام دهند.

اوبونتو بر اساس دسکتاپ گنوم طراحی شده و علاوه بر اپلیکیشن‌های گنوم، نرم‌افزارهای بهره‌وری دیگری مانند لیبره‌آفیس و مرورگر وب Mozilla Firefox نیز با اوبونتو عرضه می‌شود.

اوبونتو یک بسته اختیاری به نام «تقویم اوبونتو» دارد که هر ماه یک کاغذ دیواری دسکتاپ جدید را بارگذاری می‌نماید. در گذشته این کاغذ دیواری‌ها دارای تصاویری از انسان‌های نیمه‌بی پوشش بودند که مورد انتقاد قرار گرفتند. این انتقادها منجر به رواج اسم‌های مستعار جدیدی مانند "Linuxxx" شد.


اوبونتو

 

unknown

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/18
ارسال ها
82
امتیاز واکنش
1,939
امتیاز
203
سن
25
زمان حضور
1 روز 11 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا