خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,275
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
زامیفولیا، یک گیاه آپارتمانی راحت و جذاب!


نگهداری از گیاهان آپارتمانی لذتی است که تا تجربه اش نکنی نمی توانی از آن سر در بیاوری. وجود انواع و اقسام گیاهان آپارتمانی باعث می شود که هر کسی بتواند با توجه به حوصله و علاقه خود دست به انتخاب گیاهی بزند که با شرایط زندگی و محل سکونت او همراه و همسو باشد و در اقلیم موجود به خوبی رشد کرده و طراوت خود را حفظ نماید. در این مطلب با ما همراه باشید تا در رابـ*ـطه با یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی آشنا شویم، گیاهی سبز به نام زامیفولیا!
زامیفولیا

درباره گیاه زامیفولیا
زامیفولیا از میان گیاهان آپارتمانی گلدار همیشه سبزی است که به عنوان گیاه بومی شرق آفریقا شناخته می شود. ظاهر جذاب و زیبای این گیاه در کنار مقاوم بالای آن در شرایط سخت و عدم نیازش به نگهداری های حساس و ویژه، این گیاه را تبدیل به یک گیاه ایده آل برای نگهداری در منزل کرده است. گیاه زامیفولیا می تواند مقداری آب را در خود ذخیره کند و به همین دلیل نیز غالبا حتی می تواند تا چند ماه نیز بدون آبیاری زنده بماند. با این حال اگر بتوانید گیاه خود را در شرایط ایده آلی با داشتن آب و نور کافی حفظ نمایید قطعا می توانید شاهد طراوت و رشد بالای آن باشید.
گل و گیاه آپارتمانی

گیاه زامیفولیا برگ های پهن و براقی دارد که نسبتا نیز ضخیم هستند. این برگ ها به صورت عمودی رشد می کنند و می توانند گاهی نیز کمی قوس پیدا کنند. اگر بخواهیم بزرگ ترین ضعف گیاه زامیفولیا را نام ببریم می توانیم به این مسئله اشاره کنیم که این گیاه آپارتمانی رشد آرام و کندی دارد و به همین دلیل نیز ممکن است تا مدت طولانی هیچ گونه رشدی را در آن مشاهده نکنید . در مقابل نیز یکی از اصلی ترین نقاط قوت این گیاه تکثیر راحت آن است. گیاه زامیفولیا گونه های مختلفی دارد که از میان آنها می توان به گیاه زامیفولیا راون با برگ های بنفش تیره و همین طور گیاه زامیفولیا کوچک اشاره کرد.




زامیفولیا، یک گیاه آپارتمانی راحت و جذاب!

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,275
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
دمای ایده آل برای گیاه آپارتمانی زامیفولیا

برای آن که بتوانید گیاه آپارتمانی خود را در شرایطی مناسب نگهداری کنید باید حتما به دمای موجود در محیط نیز توجه لازم را داشته باشید. به طور کلی گفته می شود که گیاه زامیفولیا می تواند در بازه دمایی 15 تا 23 درجه سانتی گراد رشد خوبی داشته باشد و طراوت خود را نیز حفظ نماید. با این حال تگر شرایط موجود کمی گرم تر نیز بشود هم چنان استحکام و دوام گیاه پابرجا خواهد ماند. اما این نکته را از یاد نبرید که گیاه زامیفولیای شما نباید در دمای کمتر از 7 درجه نگهداری شود.

نگهداری از گیاه زامیفولیا


آبیاری گیاه زامیفولیا

آبیاری به عنوان یکی از مهم ترین ارکان نگهداری از یک گیاه همیشه نیازمند دقت و حوصله زیادی استو در رابـ*ـطه با آبیاری گیاه زامیفولیا می توان گفت که بسته به منطقه و محل سکونت خود می توانید میزان آبیاری را تغییر دهید. نکته مهم این است که خاک گلدان باید بین هر بار آبیاری به طور کامل خشک شود و بعد از آن آبیاری صورت بپذیرد. این گیاه در مناطق گرم تری که نور بیشتری نیز دارند طبیعتا به دنبال آبیاری بیشتری نیز خواهد بود.

گیاه زامیفولیا در خانه


گیاه زامیفولیا مقاومت خوبی در برابر آبیاری دارد و به راحتی می تواند با کمبود آن مقابله کند. اما اگر این کمبود آب در مدتی طولانی ادامه پیدا کند برگ های گیاه کم کم زرد شده و از بین می روند. به همین دلیل نیز هست که با وجود مقاومت این گیاه، باید حتما آن را نیز با نهایت دقت و حوصله نگهداری کرد.

نور مناسب برای گیاه زامیفولیا

گیاه آپارتمانی زامیفولیا به نور غیر مستقیمی نیاز دارد و نیاز نیست که آن را در معرض مستقیم آقتاب قرار دهید. فقط کافی است که در هنگاه صبح، آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید و تا ظهر آنر ا از مقابل پنجره دور کنید. گیاه زامیفولیا در صورت قرارگیری در مکان هایی که نور کمی دارند رشد بسیار کندی پیدا می کند، اما خوشبختانه آسیبی جدی نمی بیند. به علاوه آن که شما می توانید این گیاه آپارتمانی خود را در زیر چراغ های فلورسنت نیز قرار دهید و نگران رشد آن نباشید.


درباره گیاه زامیفولیا


خاک ایده آل برای نگهداری از گیاه زامیفولیا

معمولا توصیه می شود که خاک گیاه زامیفولیای خود را با مقداری ماسه مخلوط کنید تا در نتیجه آن تهویه هوا در خاک به صورت درستی صورت پذیرد. علاوه بر این باید در زمان پرورش گیاه زامیفولیا از گلدان هایی استفاده کنید که در انتهای آنها حفره هایی تعبیه شده که آب اضافی را از آن خارج خواهد کرد. لازم است بدانید که وجود آب زیاد در خاک این گیاه می تواند باعث پوسیدگی ریشه آن شود.


زامیفولیا، یک گیاه آپارتمانی راحت و جذاب!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا