خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند نکته مهم در طراحی دکوراسیون با رنگ آبی
حتی اگر به این رنگ بشدت علاقه مندید اما باز هم لازم است نکات زیر را در طراحی و چیدمان مبلمان و اکسسوری ها با رنگ آبی رعایت کنید، در غیر اینصورت فضایی یکنواخت و بیش از اندازه سرد خواهید داشت که به زودی برای شما یا سایر ساکنین منزل نمایی دلگیر می یابد.

یک – در استفاده از رنگ آبی افراط نکنید.
اولین نکته اساسی این است : دکوراسیون آبی به مفهوم برداشتن یک سطل رنگ آبی و نقاشی تمام در و دیوار و مبلمان و فرش با این رنگ نیست!
رنگ آبی ماهیتی سرد و صلب دارد و آن را تنها می توانید در بخش های محدودی از منزل استفاده کنید.
استفاده از این رنگ به میزان زیاد در فضاهایی که نیازمند گرما و صمیمیت بیشتری است مانند اتاق خواب یا نشیمن های کوچک خانوادگی به دلیل تاثیراتی که بر روحیه انسان دارد توصیه نمی شود.
به علاوه، استفاده از این رنگ در دیزاین کابینت های آشپزخانه نیز نیازمند مهارت بسیار بالای یک طراح بوده و بهتر است بدون مشورت با یک دکوراتور حرفه ای ، اقدام به انتخاب کابینت ها با این رنگ شاخص نکنید.

دو – یک یا چند رنگ مکمل تعیین کنید.
پیش از خرید و تهیه هر نوع مبلمان یا اکسسوری با این رنگ، ابتدا یک یا چند رنگ مکمل با کنتراست بالا یا تونالیته رنگ اصلی به عنوان مکمل تهیه نمایید. رنگ بخش های دیگر دکوراسیون آبی رنگ را از این پالت مکمل انتخاب نمایید.
این رنگ مکمل می تواند قهوه ای تیره ، رنگ چوب ، بژ تیره، زرشکی ، شرابی و یا بسیاری از رنگ های تونالیته قرمز یا قهوه ای باشد. برای جلوگیری از دیزاین یک محیط سرد و بی روح، بهتر است از رنگ های تونالیته سبز روشن و بنفش به عنوان مکمل کمتر استفاده شود.

سه – رنگ های زمینه نقش حیاتی دارند!
رنگ روشن زمینه را که در بخش پیش نمونه هایی از آن ذکر شده است به عنوان رنگ پایه فضا انتخاب کنید، بهتر است این رنگ دربرگیرنده چهل الی هفتاد درصد از رنگ های موجود در فضای منزل باشد.
استفاده زیاد از رنگ های روشن زمینه در دکوراسیون با رنگ آبی موجب می شود رنگ آبی خود را بهتر نشان دهد و به علاوه دکوراسیون کمتر دچار یکنواختی شود.

چهار – ترکیب رنگ با متریال ها را فراموش نکنید…
یکی از راهکاری طراحی یک دیزاین بسیار جذاب و سرزنده با رنگ آبی، استفاده از مواد و متریال های بارز و شاخص است. این متریال ها می توانند هم در رنگ های آبی موجود در دکوراسیون و هم در رنگ های مکمل خود را نشان دهند.
به عنوان مثال رنگ آبی می تواند در فرش هایی با پرزهای بلند، پرده های مخمل و یا اکسسوری های بافت دار استفاده شود و یا از رنگ قرمز آجری به عنوان مکمل در آجرهای دکوراتیو دیواری بهره برد.
متریال ها و بافت آن ها سردی و سختی رنگ آبی را کاهش می دهند و این رنگ را با زمینه و محیط خود پیوند می دهند.


ایده‌ی دکوراسیون آبی، سفید

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼، Asal_Zinati و ^moon shadow^
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا