خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.
  • شروع کننده موضوع SELENA
  • تاریخ شروع

SELENA

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/2/20
ارسال ها
171
امتیاز واکنش
624
امتیاز
178
زمان حضور
1 روز 7 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
| برای نابودی شیاطین، شیطان شو |

بعد از پایان عمر شونن های افسانه ای ژاپن مثل، بلیچ، ناروتو، توریکو، فیری تیل و… طی دو سال اخیر جایگزین های جدیدی مثل انیمه‌های آکادمی قهرمانان، شبدر سیاه برای آن ها پیدا شدند، اما ظاهراً ژاپنی ها هنوز راضی نشدند و به دنبال ساخت عنوان های طولانی و دنباله دار جدیدی در مدیوم انیمه هستند. عنوان هایی که جای پدرانشان رو بگیرند؛ با ما همراه باشید تا به سراغ نقد یکی از جدیدترین کاندیدهای این عناوین باشیم یعنی Kimetsu No Yaiba.
داستان انیمه در دوران فئودال ژاپن اتفاق میفتد. در منطقه ای برفی و جنگلی خانه ای را داریم که مادر خانواده و بچه هایش با شادی و لبخند های بزرگ در حال یک زندگی فقیرانه هستند. توجه مخاطب کم کم به پسری با یک زخم بزرگ بر پیشانی و گوشواره هایی عجیب جلب می‌شود. پسرک که ظاهراً تنها مرد خانواده‌اش، زغال به پشت از جنگل گذر میکند، تا به روستا برسد و با فروش آن ها چند سکه بدست آورد. از رفتار پسر با اهالی روستا متوجه می‌شویم او نه تنها شخصیت قوی و مستقلی دارد بلکه بسیار مهربان و خونگرم تشریف دارد.
در این سرزمین فئودالی چیزی وجود دارد که همه از آن وحشت دارند. احتمالا بگویید لابد، با یک داستان به روایت فیلم های کره‌ای و جنگ عوام و خاندان سلطنتی طرف هستیم، اما نه کاملا با یک داستان به سبک کینگدام طرف هستیم!
در این دنیا ترسناک ترین چیزی که میتوان با آن مواجه شد شیاطین است. شیاطینی که به نوعی شبیه زامبی ها هستند. طبق چیزی که داستان تا به حال مشخص کرده، اولین شیطانی که در این دنیا به وجود آمده Muzan Kibutsuji نام دارد، از چرایی به وجود آمدن و قدرت هایش هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. تمام چیزی که میدانیم آن است که او برای صد ها سال انسان ها را تبدیل به شیطان کرده. شیاطینی که چندان از نظر ذهنی ثبات ندارند و در حسرت های زندگی قبل از شیطان شدنشان زندگی میکنند. آن ها علاقه زیادی به خوردن انسان ها دارند و با خوردن هر انسان قدرت بیشتری پیدا میکنند، بعلاوه کشتن آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. تنها راه به درک واسط کردن شیاطین این دنیا قطع شدن سرشان با کاتاناهایی (شمشیر های رایج در ژاپن) مخصوص هست یا قرار گرفتنشان در زیر نور خورشید.
نقد انیمه kimetsu no yaiba

داستان ما از جایی شروع می‌شود که تانجیرو (پسرک زغال فروش) از روستا به خانه برمیگردد، اما می‌بیند حین غیاب او تمام اعضای خانواده اش به دست شیاطین سلاخی شده‌اند، به جز یک نفر آن‌ها. تنها کسی که از دست این قتل عام نجات پیدا کرد خواهر تانجیرو، نزوکو بود. تانجیرو که حیران و سرگردان بود و از ترس و خشم به خود میلرزید، خواهرش را به دوش می‌کشد و سعی در فرار از آن منطقه میکند، اما در راه متوجه میشود، خواهری که دارد با خود می‌برد دیگر انسان نیست، بلکه یک شیطان است. نزوکا که کاملا گیج شده است میبیند خواهرش قصد حمله به او را دارد اما در این حین، پسری با یک کاتانا پیدا میشود، پسری که خود را از گروهان شیطان کش‌ ها معرفی میکند. اما در نهایت مشخص می‌شود که نزوکا بنا به دلایلی تبدیل به یک نوع شیطان خاص شده و قصدی برای کشتن کسی ندارد و بی آن که بداند عاشق برادرش است. اینگونه سفر تانجیرو برای تبدیل تنها عضو خانواده اش به انسان شروع میشود.

اگر انیمه های ژاپنی را دنبال می‌کنید احتمالا با شنیدن اسم این انیمه یعنی Demon Slayer (kimetsu no yaibaا) در وهله اول به یاد Goblin Slayer بیوفتید. اما وجهه شباهتی این دو اثر فقط به اسم ختم نمی‌شود بلکه آرمان های یکسانی هم دارند. مورد اول بعد از یک تراژدی به دنبال کشتن تمام شیاطین است و مورد دوم به واسطه یک تراژدی دیگر به دنبال کشتن تمام گابلیم هاست. جدیت هر دو شخصیت در اسم عنوان انیمه خلاصه میشود.
نقد انیمه kimetsu no yaiba

وقتی قسمت اول Kimetsu No Yaiba منتشر شد سه المان آن را به عنوانی تبدیل کرد که خیلی ها مشتاق دیدنش شدند. اولین مورد گرافیک انیمه بود که به واسطه ساخته شدن توسط استدیو Ufotable سازنده دو سری از فرانچایز Fate پر جزئیات و گیرا بود. مورد دوم موسیقی انیمه بود، که آهنگ اول آن توسط Lisa، یکی از محبوب ترین خواننده های حال حاضر ژاپن که او را با عناوینی مثل Sword art online و Fate/Zero میشناسیم ساخته شده است. مورد سوم هم خط داستانی خاص آن بود. با ترکیب این سه مورد، با همان قسمت اول انیمه به زبان ها افتاد. شخصیت پردازی شخصیت اصلی حدود ۳ قسمت طول میکشد، در طول این مدت میتوانید به وفور روحیه سامورایی طور را در سیر داستان ببینید. تانجیرو شخصیتی گرم، قوی، مهربان و جدی است. اما چیزی که از قسمت ۵ مشکل ایجاد می‌کند سیر به میدان آمدن آرک های داستانی و شخصیت پردازی های کم عمق بود.
داستان آرک‌های انیمه به اصالت ژاپنی خود پایبند مانده و گاهی اوقات شیاطینی به شکل اجنه تاریخی ژاپنی میبینیم. اما این حفظ اصالت چندان پرداخته نشده و نویسنده مانگا هرچه سریعتر از آن ها گذر کرده، همانطور که از شخصیت پردازی های دوستان تانجیرو گذر کرده است. این ضعف را در انیمه شبدر سیاه به وفور دیدیم، اما باید دید انیمه در ادامه چطور با این معضل کنار میآید و آیا به شخصیت ها عمق بیشتری می‌دهد یا نه.
نقد انیمه kimetsu no yaiba

انیمه kimetsu no yaiba تا قسمت 18با روند معمول خودش در حال ادامه بود تا اینکه قسمت 19 انیمه پخش شد. مشخص شدن بخشی از راز های پشت شخصیت‌های اصلی و افزایش قدرت‌های فوق العاده آن به واسطه بک گراند پنهان خاندان تانجیرو به همراه طراحی صحنه فوق العاده فینیشر تانیجرو به دشمن قدرتمندش، چند روز قبل اسم این انیمه را جزء هشتگ های ترند توییتر قرار داد و داخل تمام شبکه های اجتماعی و فروم های انیمه دوستان سر و صدای زیادی به پا شد. حتی چهره های مشهور انیمه دوست هم به این قسمت واکنش خیلی خوبی نشون دادند؛ در نتیجه کارگردان اثر به صورت ۹۹ درصدی خبر از پخش فصل دوم این انیمه داد. مانگای Demon Slayer با ۱۴۸ چپتر داستان منتشر شده و داستان کاملا پتانسیل تبدیل به یک انیمه بلند نظیر همتایان فئودال خود Kenshin و Inuyasha را دارند اما باید دید ادامه این داستان شیطان کشی به کجا میکشد.​


◘| نقد انیمه Kimetsu No Yaiba – شیطان کش |◘

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا