خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
1582752758696.png

آب شدن یخ های قطب جنوب موضوع تازه‌ترین تصاویر شوکه کننده ناسا از این قسمت از سیاره است که تاثیرات مخرب گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی را به خوبی به ما نشان می‌دهند.



در عکس‌های جدیدی که توسط سازمان فضایی ناسا منتشر شده، به خوبی می‌توان آب شدن یخ های قطب جنوب را دید و تاثیرات پدیده گرمایش زمین را مشاهده کرد. این قسمت سیاره زمین که معمولا سرمایی باورنکردنی دارد، در چند روز گذشته یکی از گرم‌ترین وضعیت‌های خود را تجربه کرده است.

آب شدن یخ های قطب جنوب
گفته شده که دمای میانگین سالیانه در مرکز قطب جنوب، 57 درجه سلسیوس زیر صفر است و حتی در ساحل‌های این قاره هم دمای میانگین 10 درجه زیر صفر گزارش می‌شود. با این وجود، در 6 فوریه بالاترین دمایی که در قطب جنوب ثبت شده گزارش شد؛ در این روز پایگاه اسپرانزا (Esperanza Base) در شمالی‌ترین قسمت این قاره، گزارش کرد که دمای بخشی از قطب جنوب به 18.3 درجه سلسیوس رسیده است. رکورد قبلی مربوط به 24 مارس 2015 بود که دمای 17.5 درجه سلسیوس در این قسمت از کره زمین ثبت شد.

موج گرمایی که باعث آب شدن یخ های جنوبگان در هفته‌های اخیر شد، حدودا 7 روز ادامه داشت و همان‌طور که یکی از تجهیزات ماهواره لندست 8 (Landsat 8) ناسا، تصاویر جزیره عقاب (Eagle Island) قطب جنوب را ثبت کرده، می‌توان دید که این افزایش دما تغییرات ناراحت کننده‌ای را در جنوبی‌ترین قسمت زمین ایجاد کرده است.

تصاویر جدید و شوکه کننده ناسا آب شدن یخ های قطب جنوب را نشان می‌دهند!

تصویری از آب شدن یخ های جنوبگان در جزیره عقاب

افزایش دمای مورد نظر باعث شده تا بسیاری از یخ‌های عظیم جزیره عقاب به داخل دریای اطراف ذوب شوند و در وسط جزیره هم دریاچه‌هایی از یخ‌های ذوب شده به وجود آید. ماری پلتو (Mauri Pelto)، دانشمندی از کالج نیکولز می‌گوید که تشکیل شدن دریاچه با این سرعت در مکانی به سردی قطب جنوب حیرت‌انگیز است. در حالی که به وجود آمدن حوضچه‌ها از ذوب شدن یخ در جاهایی مثل آلاسکا و گرینلند تقریبا عادی بوده، دیدن چنین پدیده‌ای در جنوبگان خبر خوبی نیست.

پلتو می‌گوید که آب شدن یخ های جنوبگان و تشکیل چنین دریاچه‌هایی، به دلیل افزایش دما، بالاتر از دمای انجماد آب رخ می‌دهد و تنها اگر این افزایش دما به صورت طولانی مدت رخ دهد، اتفاقاتی مثل آنچه در تصاویر ناسا قابل رویت است رخ خواهد داد. گفته شده که بین 6 تا 11 فوریه، یخ‌های جزیره عقاب چیزی در حد 10 سانتی‌متر از قطر خود را از دست داده‌اند.

تصاویر جدید و شوکه کننده ناسا آب شدن یخ های قطب جنوب را نشان می‌دهند!


این اولین موج گرمای سال 2020 نیست، اما اتفاق اخیر حاصل سومین موج گرمایی عظیم در تابستان نیمکره جنوبی سیاره است. از آنجایی که در حال حاضر نیمکره جنوبی زمین تابستان را پشت سر می‌گذارد، ماه‌های نوامبر، ژانویه و فوریه اخیر از گرم‌ترین ماه‌های تاریخ ثبت شده قطب جنوب به حساب می‌آیند. پلتو می‌گوید که آب شدن یخ های قطب جنوب در یک مورد استثنا آن‌قدرها هم نگران کننده نیست؛ اما وقتی در نظر می‌گیریم که اتفاقاتی مثل گرم شدن جنوبگان در فوریه اخیر مکررا و به دفعات رخ داده‌اند و در آینده هم موارد مشابهی را شاهد خواهیم بود، حساسیت ماجرا چند برابر می‌شود.


تصاویر شوکه‌کننده ناسا آب شدن یخ های قطب جنوب را نشان می‌دهند!

 
  • تشکر
  • تعجب
Reactions: Dead girl و Taranom.Es :)
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا