- عضویت
- 6/2/20
- ارسال ها
- 7,624
- امتیاز واکنش
- 13,279
- امتیاز
- 428
- زمان حضور
- 82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیفیت نور جنبه مهمی از عکاسی موفق است – عکاسان خوب ساعت ها وقت صرف پیدا کردن مناسب ترین نور برای سبک عکاسی خود می کنند. این معمولا به معنای کار در ابتدا یا انتهای روز یا همان عکاسی در ساعت طلایی است، زمانی که خورشید در پایین آسمان قرار دارد و نور ویژگی های زیبای زیادی دارد. اما وسط روز چطور؟ بسیاری از عکاسان از عکاسی در نور مستقیم خورشید در این زمان اجتناب می کنند
بله بسیاری از عکاسان از عکاسی در نور مستقیم خورشید در این زمان، به خصوص در فصل تابستان اجتناب می کنند، چون نور بسیار سخت و شدید است. شما نمی توانید از آن برای عکاسی پرتره استفاده کنید (مگر این که از فلاش استفاده کنید، که موضوع مقاله دیگری است) یا جایی را در سایه برای مدل خود پیدا کنید. استفاده از آن برای عکاسی منظره تقریبا غیرممکن است، چون مناظر همیشه در نور نرم، که ویژگی پایان روز است، بسیار بهتر به نظر می رسند.
شاید مشکل، نور خیلی بد نیست، بلکه انطباق ضعیف نور با سوژه است. بنابراین سوالی که مطرح می شود این است که آیا سوژه ای وجود دارد که بتوانید در نور قوی وسط روز به طور موفقیت آمیز از آن عکس بگیرید؟ من معتقدم که وجود دارد. من دوست دارم از این بخش روز برای عکاسی از سوژه ای متشکل از خطوط و اَشکال گرافیکی قوی – معماری – استفاده کنم.
دو عکس از یک ساختمان (بنای یادبود قهرمانان مردم در شانگهای) که در دو زمان مختلف گرفته شده اند. در هر دو مورد من در حال بررسی شکل ساختمان در مقابل آسمان آبی بودم، و با یک لنز واید از روی سطح زمین رو به بالا عکس گرفتم. تصویر اول بر شکل و خط تمرکز دارد. دومی انتزاعی تر است. من از یک اخطار پلاریزه برای تاریک کردن آسمان استفاده کردم، و برای به دست آوردن حداکثر کنتراست تُن ها از بنای روشن شده با نور خورشید در مقابل آن عکس گرفتم.
این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، چون غالبا از ساختمان ها در طول ساعت طلایی (مدتی بعد از طلوع و مدتی قبل از غروب خورشید) بهتر می توان عکس گرفت، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید در وسط روز نیز عکس بگیرید. تنها عیب آن این است که عکس های رنگی گرفته شده از ساختمان ها در این زمان از روز، که اغلب با یک آسمان آبی عمیق در پس زمینه همراه هستند، معمولا خیلی هیجان انگیز نیستند.
اما اگر به سراغ عکاسی سیاه و سفید بروید، این یک داستان دیگر است. بدون رنگ، و حواس پرتی قوی یک آسمان آبی عمیق، فرصت های عکاسی کاملا تغییر می کنند.
ناگهان دیگر شما به رنگ یک صحنه نگاه نمی کنید. در عوض خط، شکل، بافت، فرم و سایه را بررسی می کنید.
سپس، آن عکس ها را به لایت روم می برید و می توانید در پس پردازش انواع کارهای خلاقانه و شگفت انگیز را برای بهبود تصاویر انجام دهید.
چیزهایی مانند این مجسمه می توانند در نور وسط روز بسیار خوب از کار درآیند، چون سایه های سخت با موادی که مجسمه از آن ساخته شده متناسب هستند. من در لایت روم با استفاده از یک قلم موی تنظیمات (Adjustment Brush) برای افزایش وضوح (Clarity) و کنتراست (Contrast) بر روی سطوح فلزی موجود در تصویر، نسخه سیاه و سفید این عکس را بهبود بخشیدم.
یادگیری دیدن به صورت سیاه و سفید به زمان نیاز دارد، اما چند کار هست که می توانید انجام دهید که به شما کمک خواهد کرد.
مورد اول، عکاسی در مُد سیاه و سفید دوربین است، اما کیفیت تصویر باید بر روی Raw تنظیم شده باشد. هنگامی که شما تصویر را بر روی صفحه LCD دوربین خود باز می کنید، به صورت سیاه و سفید نمایش داده می شود، با این حال به دلیل این که از فرمت Raw استفاده می کنید، فایل رنگی کامل را برای کار کردن در لایت روم یا فتوشاپ در اختیار دارید.
دومین کاری که می توانید انجام دهید این است که از اخطار پلاریزه برای تبدیل آسمان آبی به یک سایه آبی حتی تاریک تر استفاده کنید. چنین عکسی می تواند در حالت سیاه و سفید فوق العاده به نظر برسد. اگر شما تنظیمات اخطار قرمز را در گزینه های مُد سیاه و سفید دوربین فعال کنید، آسمان آبی را حتی تاریک تر هم می کند، و حتی ممکن است تبدیل به سیاه شود. یک ساختمان روشن شده با نور خورشید و با تُن روشن را در مقابل آن آسمان تیره قرار دهید تا یک کنتراست تُن (تضاد بین روشنایی و تاریکی) شگفت انگیز و اساسی برای یک طرح معماری سیاه و سفید چشمگیر یا دراماتیک به دست آورید.
بله بسیاری از عکاسان از عکاسی در نور مستقیم خورشید در این زمان، به خصوص در فصل تابستان اجتناب می کنند، چون نور بسیار سخت و شدید است. شما نمی توانید از آن برای عکاسی پرتره استفاده کنید (مگر این که از فلاش استفاده کنید، که موضوع مقاله دیگری است) یا جایی را در سایه برای مدل خود پیدا کنید. استفاده از آن برای عکاسی منظره تقریبا غیرممکن است، چون مناظر همیشه در نور نرم، که ویژگی پایان روز است، بسیار بهتر به نظر می رسند.
شاید مشکل، نور خیلی بد نیست، بلکه انطباق ضعیف نور با سوژه است. بنابراین سوالی که مطرح می شود این است که آیا سوژه ای وجود دارد که بتوانید در نور قوی وسط روز به طور موفقیت آمیز از آن عکس بگیرید؟ من معتقدم که وجود دارد. من دوست دارم از این بخش روز برای عکاسی از سوژه ای متشکل از خطوط و اَشکال گرافیکی قوی – معماری – استفاده کنم.
دو عکس از یک ساختمان (بنای یادبود قهرمانان مردم در شانگهای) که در دو زمان مختلف گرفته شده اند. در هر دو مورد من در حال بررسی شکل ساختمان در مقابل آسمان آبی بودم، و با یک لنز واید از روی سطح زمین رو به بالا عکس گرفتم. تصویر اول بر شکل و خط تمرکز دارد. دومی انتزاعی تر است. من از یک اخطار پلاریزه برای تاریک کردن آسمان استفاده کردم، و برای به دست آوردن حداکثر کنتراست تُن ها از بنای روشن شده با نور خورشید در مقابل آن عکس گرفتم.
این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، چون غالبا از ساختمان ها در طول ساعت طلایی (مدتی بعد از طلوع و مدتی قبل از غروب خورشید) بهتر می توان عکس گرفت، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید در وسط روز نیز عکس بگیرید. تنها عیب آن این است که عکس های رنگی گرفته شده از ساختمان ها در این زمان از روز، که اغلب با یک آسمان آبی عمیق در پس زمینه همراه هستند، معمولا خیلی هیجان انگیز نیستند.
اما اگر به سراغ عکاسی سیاه و سفید بروید، این یک داستان دیگر است. بدون رنگ، و حواس پرتی قوی یک آسمان آبی عمیق، فرصت های عکاسی کاملا تغییر می کنند.
ناگهان دیگر شما به رنگ یک صحنه نگاه نمی کنید. در عوض خط، شکل، بافت، فرم و سایه را بررسی می کنید.
سپس، آن عکس ها را به لایت روم می برید و می توانید در پس پردازش انواع کارهای خلاقانه و شگفت انگیز را برای بهبود تصاویر انجام دهید.
چیزهایی مانند این مجسمه می توانند در نور وسط روز بسیار خوب از کار درآیند، چون سایه های سخت با موادی که مجسمه از آن ساخته شده متناسب هستند. من در لایت روم با استفاده از یک قلم موی تنظیمات (Adjustment Brush) برای افزایش وضوح (Clarity) و کنتراست (Contrast) بر روی سطوح فلزی موجود در تصویر، نسخه سیاه و سفید این عکس را بهبود بخشیدم.
یادگیری دیدن به صورت سیاه و سفید به زمان نیاز دارد، اما چند کار هست که می توانید انجام دهید که به شما کمک خواهد کرد.
مورد اول، عکاسی در مُد سیاه و سفید دوربین است، اما کیفیت تصویر باید بر روی Raw تنظیم شده باشد. هنگامی که شما تصویر را بر روی صفحه LCD دوربین خود باز می کنید، به صورت سیاه و سفید نمایش داده می شود، با این حال به دلیل این که از فرمت Raw استفاده می کنید، فایل رنگی کامل را برای کار کردن در لایت روم یا فتوشاپ در اختیار دارید.
دومین کاری که می توانید انجام دهید این است که از اخطار پلاریزه برای تبدیل آسمان آبی به یک سایه آبی حتی تاریک تر استفاده کنید. چنین عکسی می تواند در حالت سیاه و سفید فوق العاده به نظر برسد. اگر شما تنظیمات اخطار قرمز را در گزینه های مُد سیاه و سفید دوربین فعال کنید، آسمان آبی را حتی تاریک تر هم می کند، و حتی ممکن است تبدیل به سیاه شود. یک ساختمان روشن شده با نور خورشید و با تُن روشن را در مقابل آن آسمان تیره قرار دهید تا یک کنتراست تُن (تضاد بین روشنایی و تاریکی) شگفت انگیز و اساسی برای یک طرح معماری سیاه و سفید چشمگیر یا دراماتیک به دست آورید.
آموزش استفاده از نور سخت در عکاسی سیاه و سفید |
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com