خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بااینکه در آخرین ماه از فصل سرد زمستان به سر می‌بریم و حتی از به اصطلاح چله زمستان نیز عبور کرده‌ایم، اما هنوز هم هوا سرد بوده و می‌تواند مخاطرات و مشکلات جورواجور خود را برایمان ایجاد کند؛ اما این به معنای کنار گذاشتن کامل موتورسیکلت‌مان در گاراژ یا پارکینگ خانه نیست.

با ما باشید تا ۵ نکته مهم و کلیدی که می‌تواند در رانندگی فصل زمستان کمک‌حالتان باشد، مروری کنیم:

کیفیت تایر‌های موتورتان را بررسی کنید

۵ نکته حیاتی برای رانندگی با موتورسیکلت در هوای سرد زمستان


درواقع باید گفت که در جاده‌های فصل زمستان که یا خیس بوده و یا مانند جاده‌های آفرود و غیر آسفالت، خاکی بوده‌اند و گل‌آلود شده‌اند، نمی‌توان تنها با اتکا به شانس یا حتی بررسی نکردن مهم‌ترین عضو از بدن موتورسیکلت، پا به آن‌ها گذاشت. باید گفت که در این فصل، باید تایرهایتان حداقل ۵۰ درصد باشند تا لـ*ـذت سفر‌های درون‌شهری یا برون‌شهری، تبدیل به یک مشکل دردسرساز نشود.

برای این کار کافی است تا به ۴ عدد درج‌شده روی تایر موتورتان توجه کنید. دو عدد اول نشان‌دهنده هفته ساخته‌شدن این لاستیک بوده و دو عدد دیگر نیز نمایانگر سال ساخت لاستیک هستند. همچنین به یاد داشته باشید، بیشتر فروشندگان از فروختن لاستیک‌های استفاده‌نشده با عمر بیش از ۵ سال، خودداری می‌کنند. حتی اگر تایرتان بیش از ۵۰ درصد بوده و مانند یک لاستیک نو بوده، اما بسیار قدیمی است، باید به فکر تایر‌های جدید باشید.

فشار باد تایر‌ها را بررسی کنید

۵ نکته حیاتی برای رانندگی با موتورسیکلت در هوای سرد زمستان


جدای از بحث کلی لاستیک جدید و حداقل ۵۰ درصد، باید به فشار باد تایر‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. درواقع در روز‌های سرد سال، به دلیل دمای پایین، فشار باد تایر افت کرده و باعث می‌شود تا فشار بیشتری به موتور واردشده و مشکلات احتمالی را به وجود می‌آورد. یک‌راه حل عمومی این است که به ازای هر ۱۰ درجه کاهش دما، ۱ تا ۲ پوند فشار باد تایر کاهش یابد.

در مورد دمای تایرهایتان نیز پیگیر باشید

۵ نکته حیاتی برای رانندگی با موتورسیکلت در هوای سرد زمستان


جالب است بدانید که تایر‌های موتورتان، نیاز به رسیدن به دمای حدود ۵۷ درجه‌ای دارند تا آسفالت بتواند نیروی کشش لازم برای سر نخوردن موتور در سرپیچ‌ها و ایجاد تعادل را برایتان حفظ کند. درواقع در روز‌های سرد سال، زمان بیشتری طول می‌کشد تا این افزایش دمای تایر‌ها صورت بگیرد. پس باید دقت داشته باشید که در سرپیچ‌ها، تایرهای‌تان به دمای کافی رسیده باشند و اتفاقی نیفتد.

یک‌راه خوب برای بالا بردن دمای تایرها، کم و زیاد کردن سرعت و ترمز گرفتن است تا بتوانید با این کار، دمای تایر را بالاتر ببرید.

از لباس‌های مناسب استفاده کنید

۵ نکته حیاتی برای رانندگی با موتورسیکلت در هوای سرد زمستان


بدون شک، حفظ دمای بدن در روز‌های سرد سال از همه‌چیز مهم‌تر است. درواقع در این روزها، جریان هوای سرد می‌تواند با سرعت‌بالا، تبدیل به یک دشمن سرد و خطرناک برای موتورسوار شود و نه‌تن‌ها دید او را مختل کند بلکه تا جای ممکن، گرمای بدن او را نیز بگیرد.

اگر می‌توانید و برای‌تان مقدور است، بهترین کار خریدن لباس‌های مخصوص موتورسواری و پوشیدن کلاه ایمنی بوده که هم ایمنی‌تان بیشتر شود و هم گرم‌تر بمانید.

برای این‌طور شرایط جاده‌ای آمادگی داشته باشید

۵ نکته حیاتی برای رانندگی با موتورسیکلت در هوای سرد زمستان


در این روز‌ها اگر قصد رانندگی چه در مسیر‌های کوتاه و چه در مسیر‌های بلند دارید، باید خود را برای هرگونه شرایط آب و هوایی آمادگی کنید. درواقع تنها مانند تابستان، نمی‌توانیم انتظار گرمای بیش از حد خورشید را داشته باشیم. مادر طبیعت در این فصل، برایمان برف، باران، جاده‌های لغزنده، کولاک، بهمن و تگرگ را فراهم دیده که هر یک می‌تواند مخاطرات جدی خود را داشته باشد.


۵ نکته‌ی حیاتی برای رانندگی با موتورسیکلت در زمستان

 
  • تشکر
Reactions: نیلو
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا