خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
1582580334047.png

در خبری شوکه کننده، محققان چینی به تازگی تایید کرده‌اند که یک شخص می‌تواند بدون داشتن علائم ویروس کرونا و نشانه‌هایی از بیماری، دیگران را به ویروس مبتلا کرده و خود تنها نقش ناقل بیماری را بازی کند!


اخیرا خبر شوکه کننده‌ای در مورد کرونا ویروس چینی یا همان COVID-19 منتشر شده است؛ محققان چینی رسما تایید کرده‌اند که در یک مورد ابتلا به بیماری، شخص بدون داشتن علائم ویروس کرونا آن را به دیگران منتقل کرده و این‌طور که به نظر می‌رسد، خودش دچار مشکل سلامتی نشده است. چنین یافته‌ای خطر انتشار بیماری جدید چینی را چند برابر می‌کند.

نبود علائم ویروس کرونا و انتقال بیماری
در تحقیقات انجام شده، دانشمندان چینی زنی 20 ساله از شهر ووهان را مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که این شخص بدون اینکه خودش مریض شود، بیماری کرونا را به پنج نفر از اعضای خانواده‌اش منتقل کرده است. گفته شده که این اتفاق نشان دهنده خطر جدی ویروس COVID-19 و وضعیت بحرانی انتشار بیماری چینی بوده و اگر شخصی بدون داشتن نشانه‌ای از ویروس، تنها به عنوان ناقل عمل کند، شرایط انتشار ویروس از آنچه که تصور می‌شد بدتر است.

در این آزمایش‌ها،‌ محققان زن 20 ساله را در محیطی ایزوله نگه داشتند و مشاهده شد که با وجود عدم بروز هیچ‌کدام از علائم ویروس کرونا در شخص، تمامی اعضای خانواده او دچار تب شدند و دو عضو خانواده هم ذات‌الریه گرفتند. البته گفته شده که در حال حاضر چنین اتفاقی تنها به عنوان یک مورد خاص و استثنایی در نظر گرفته می‌شود، اما قبل از این هم پیش آمده بود که افراد بدون بروز نشانه‌های بیماری کرونا، ناقل آن باشند.

در گزارشی هم که مرکز کنترل بیماری‌های چین منتشر کرده، بررسی تمامی موارد ابتلا به بیماری از 8 دسامبر تا 11 فوریه نشان داده که نتیجه تست COVID-19 چیزی در حدود 1.2 درصد مبتلایان، بدون داشتن علائم ویروس کرونا مثبت بوده است.

افراد بدون داشتن علائم ویروس کرونا هم می‌توانند آن را منتقل کنند!

کروناویروس زیر میکروسکوپ

در کشتی تفریحی دایموند پرنسس (Diamond Princess) هنگ کنگ که ساکنان آن مبتلا به کروناویروس بودند، از بین 621 مسافر 322 نفر مبتلا به COVID-19 بودند، اما علائم ویروس کرونا در آن‌ها دیده نشد. همان‌طور که آنتونی فاسی (Anthony Fauci)، رئیس موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های واگیردار گفته، کم بودن تعداد مبتلایان سالم و بدون مشکل در بیمارستان‌ها نشان دهنده این است که این افراد داوطلبانه به بیمارستان آمده‌اند و در بیرون از مراکز درمانی تعداد زیادی از افراد هستند که به نظر سالم می‌آیند، اما بیماری در بدن آن‌ها وجود دارد.

جزئیات پرونده زن 20 ساله چینی
زن جوانی که در اثبات این مسئله مهم در مورد انتقال ویروس کرونا سهیم بود، از اهالی شهر ووهان، مبدا شیوع COVID-19 بود که در روز 10 ژانویه به شهر آنیانگ (Anyang) سفر کرد. اعضای خانواده این شخص در آنیانگ ساکن بودند و در تاریخ 17 ژانویه، اولین عضو خانواده زن با علائم تب و گلودرد به بیمارستان مراجعه کرد. ظرف مدت یک هفته 4 عضو دیگر خانواده هم به کروناویروس مبتلا شدند و از آنجایی که این زن 20 ساله تنها شخصی بود که از ووهان به آنیانگ آمده بوده، می‌توان با اطمینان گفت که فرد مورد نظر بدون داشتن علائم ویروس کرونا بیماری را به دیگران منتقل کرده است.

گفته شده که تا تاریخ 11 فوریه هیچ یک از نشانه‌های بیماری کرونا از جمله تب، گلودرد، سرفه و یا مشکلات تنفسی در این زن ظاهر نشده‌اند.

پزشکان معالج نتیجه‌گیری کردند که دوره نهفتگی COVID-19 در این زن چینی 19 روز بوده است؛ دوره نهفتگی به زمانی اطلاق می‌شود که فرد بیماری را در بدن خود دارد و توانایی انتقال آن به دیگران هم وجود دارد. پیش از این دوره نهفتگی کرونا ویروس بین 1 تا 14 روز تخمین زده شد، اما بررسی‌های جدید این زمان را تا 24 روز هم طولانی کرده‌اند. تمامی این‌ها در حالیست که قوانین قرنطینه اعمال شده برای شهر ووهان بر اساس تصور دوره نهفتگی 14 روزه وضع شده بود و نتایج جدید نشان دهنده خطر بیشتر وضعیت موجود هستند.

در حالی که اکثر موارد ابتلا به ویروس کرونا خفیف بوده‌اند، تاکنون این بیماری بیش از 2200 نفر را کشته و بیش از 76 هزار نفر را هم در کشور چین آلوده کرده است. گفته شده که در 29 کشور دیگر از جمله ایران، موارد ابتلا به بیماری کرونا وجود دارند.


هشدار: افراد بدون داشتن علائم ویروس کرونا هم می‌توانند آن را منتقل کنند!

 
  • تشکر
Reactions: Taranom.Es :)، نگار 1373 و The unborn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا