خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشمندان راهی را پیدا کرده اند که می توان در 2 ماه دندان ها را دوباره رشد داد

حتی فکر از دست دادن دندان برای یک بزرگ سال می تواند ترسناک باشد، اما این مساله ای است که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند، بیش از یک چهارم بزرگسالان همه دندان های خود را در سن 74 سالگی از دست می دهند، آن ها واقعاً برای این اتفاق ناراحت می شوند.



در حالی که ایمپلانت های دندان پزشکی می توانند به آن ها کمک کنند به خصوص از آنجایی که در سنین پیری دندان های مصنوعی با دهان آن ها همخوانی ندارند، با این حال، یک روش جدید ممکن است به مردم کمک کند تا در عرض 9 هفته با استفاده از سلول های بنیادی بالغ بیمار، دندان های جدیدی رشد دهند و ما همواره به دنبال پیشرفت علم هستیم که ممکن است روزی به سلامتی مان کمک کند.

رشد مجدد دندان با سلول های بنیادی

رشد دوباره دندان


رشد مجدد دندان در سنین بزرگسالی

براساس گزارش ژورنال تحقیقات دندان پزشکی، محققان آزمایشی را با استفاده از 22 موش انجام دادند، بعد از این که عوامل رشد در دهان موش ها کار گذاشته شد، مواد اولیه استخوان احیا شدند و در عرض 9 هفته ادغام شدند.

طبق نظر محققان، این اولین بار است که چنین ساختارهایی در یک ارگانیسم زنده تولید می شوند، اگر این درمان در انسان ها موفقیت آمیز باشد، فواید متعددی وجود دارد که با روش جدید همراه می شوند، از آنجا که دندان در جای دندانی کشت می شود که در آن باقی می ماند، نیازی به برداشت در بیرون از سلول های بنیادی و یا ایجاد محیطی خارجی برای دندان به هنگام رشد آن وجود ندارد.

به همین دلیل، محققان امیدوارند که این یک راه حل مقرون به صرفه برای بیمارانی باشد که نمی توانند از عهده تهیه ایمپلنت های دندان پزشکی بربیایند، به علاوه، از آنجایی که دندان در دهان رشد می کند، به احتمال زیاد زمان ریکاوری کمتری وجود خواهد داشت و احتمال شکست دندان کم تر خواهد بود، اما در حال حاضر، کاشت دندان نزدیک ترین چیزی است که می تواند به مردم برای جایگزین کردن دندان های کشیده شده کمک کند.

رشد مجدد دندانها


رشد مجدد دندان با سلول های بنیادی در 2 ماه

متاسفانه، ایمپلانت ها می توانند دردآور باشند به یک فرآیند التیام طولانی نیاز دارد و اغلب با لثه های آسیب دیده و قدیمی سازگار نمی شوند، که می تواند باعث شود ایمپلنت روی هم رفته شکست بخورد، به عبارت دیگر، این جایگزینی جدید به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد، حتی اکنون دانشگاه کلمبیا برنامه های ثبت اختراع خود را برای این فن آوری جدید ثبت کرده است و هم چنین به دنبال راه هایی برای انجام فرآیند تجاری آن است.


رشد مجدد دندان در بزرگسالی ممکن است!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا