خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
داشتن دندان های زیبا تاثیر فوق العاده ای در چهره ما دارد و لبخند زیبای ما سبب جذابیت چهره مان می شود . امروزه بسیاری از افراد برای زیبا تر شدن یک دست شدن رنگ و فرم دندان هایشان از کامپوزیت دندان استفاده می کنند .



چنانچه در توضیحات کامل این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک خواهید خواند کامپوزیت دندان از روش های درمانی بدون عوارض جانبی برای زیبایی لبخند است و دندانپزشک می تواند با استفاده از این روش دندان های پوسیده ، شکسته ، ترک خورده یا سیاه شده ترمیم کند و زیبا سازی دندان ها را برای فرد تامین نماید.

 عکس کامپوزیت دندان


کامپوزیت دندان چگونه است و در چه مواردی استفاده می شود؟

کامپوزیت دندانی چیست ؟

یکی از موادی که امروزه در دنیای دندانپزشکی بسیار پر کاربرد است ، کامپوزیت ها هستند. کامپوزیت دندان به موادی خمیر مانند می گویند که پزشک با استفاده از آن دندان های پوسیده ، شکسته ، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم می کند .

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

امروزه نوعی از این کامپوزیت دندانی به نام کامپوزیت ونییر وجود دارد که کاربرد زیبایی آن فراوان است و اکثرا برای قسمت جلویی دندان های که دچار فاصله شده اند و یا دچار لـ*ـب پریدگی شده اند به کار می رود و چهره افراد با این ابزار زیبایی تغییر قابل ملاحظه ای می کند.

درمان ونیر کامپوزیت موجب زیباسازی دندان و سفید کردن دندان می شود بدون اینکه هیج تراشی بر روی دندان صورت گیرد و در این روش به دندان ها آسیبی وارد نمی شود ، گاهی اوقات به این روش “ارتودنسی فوری” نیز می توان گفت.

اجزای کامپوزیت از ترکیب ذرات فیلر به وجود آمده و دارای مقاومت بالایی است . کامپوزیت ونیر از ترکیبی خمیری مانند تشکیل شده که با امواج نوری با طول موج خاص سفت می شوند و ظاهری زیبا به فرد می بخشند.

نسل جدید کامپوزیت های زیبایی به جز اینکه استحکام بالایی دارند فاقد تخلخل بوده و بسیار عالی پولیش می شوند و طول عمرشان افزایش یافته است.ونیرها ساخته شده از مواد همرنگ دندان هستند که رنگ دندانهای تغییر رنگ یافته را اصلاح می کنند و ایرادهای دندان را برطرف می کنند .

کامپوزیت ونیر


کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

بهترین مواقع استفاده از کامپوزیت دندان

همانطور که گفتیم از کامپوزیت دندان برای ترمیم پوسیدگی های دندانی و یک دست شدن رنگ و فرم دندان ها استفاده می کنند.

مواقعی که افراد نمی توانند از کامپوزیت دندانی استفاده کنند؟

اگر انجام کامپوزیت از نظر اکلوژن یعنی (طرز قرار گرفتن دو فک و دندان بر روی یکدیگر) برای فرد صلاح نباشد روش ارتودنسی به او پیشنهاد می شود.

هزینه کامپوزیت دندان


کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

چگونه می توان از کامپوزیت ها در درمان های زیبایی بهره گرفت ؟

برخی مواقع امکان دارد که ما نتوانیم به خوبی از دندان هایمان مراقبت کنیم و باعث از بین رفتن زیبایی دندان های خود می شویم به گونه ای که رنگ و فرم دندانهایمان تغییر کند و یا به علت خوردن مواد غذایی سفت دندانمان لـ*ـب پر شود ، در این گونه موارد پزشک با روش کامپوزیت ایراد های دندانی را برطرف می سازد و رنگ دندان، اندازه و فاصله نامناسب آن ها را درست می کند و در کل زیبا سازی دندان ها را برای فرد تامین می کند.

بهترین مارک کامپوزیت دندان

بهترین برند کامپوزیت به ترتیب کامپوزیت ایویکولار آی پی اس ، کامپوزیت کازمادنت و اولترادنت می باشند و بهترین دیسک های پرداخت و پالیش که در استحکام و رنگ پذیری دندان بسیار پر اهمیت هستند ، دیسک کازمادنت در رنگ های مختلف و بیسکو است.

مارک کامپوزیت


انواع مارک کامپوزیت دندان

دوام کامپوزیت های دندان

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما احتیاج به مراقبت های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند .

روش مراقبت از دندان های کامپوزیت شده

  • برای مراقبت از دندان ها به صورت مرتب مسواک بزنید.
  • مسواک به تنهایی قادر به نظافت تمام فواصل بین دندانی نیست پس بهتر است از نخ دندان استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که خوردن مواد غذایی سفت می تواند به دندان های کامپوزیت شده ، آسیب وارد کند و آن ها را دچار سابیدگی نماید.
  • بعد از خوردن مواد غذایی مانند چای و قهوه و یا خوراکی های دارای مواد رنگی دندان های خود را مسواک کنیدد، زیرا کامپوزیت ها نیز خاصیت رنگ پذیری دارند و دچار تغییر رنگ می شوند .
مراقبت کامپوزیت دندان


مراقبت و دوام کامپوزیت دندان

معایب کامپوزیت دندان

در کامپوزیت دندان اگر دندان ها تراشیده شوند مینای دندان آسیب می بیند پس بهتر است سلامت دندانهایمان را به زیبایی دندان هایمان ترجیح دهیم.

عوارض کامپوزیت دندان

از اصلی ترین عوارض کامپوزیت دندان تورم و آسیب لثه است که در هنگامی اتفاق می افتد که کامپوزیت خوب بر روی دندان قرار نگیرد.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

این روش معمولا بدون ناراحتی انجام می شود و دندانپزشک ابتدا یک ژل بی حسی را در ناحیه تزریق اعمال می کند تا شما سوزن را احساس نکنید.

بی حسی کامپوزیت دندان


از کامپوزیت دندان بیشتر بدانیم

مراحل کامپوزیت دندان

برای روکش ونیر کامپوزیت دندانپزشک ابتدا دندان ها تمیزمی کند و آن ها را جرم گیری می نماید تا سطحی تمیز برای کار گذاشتن روکش ونیر داشته باشد ؛ سپس دندان ها را خشک کرده و از هرگونه رطوبت یا بزاق پاک می کند تا عملکرد مواد باندینگ مختل نشود.

بعد سطح جلوی دندان ها به وسیله مواد اسیدی متخلخل می شود تا به چسبیدن ونیر کامپوزیت به سطح دندان کمک کند و در آخر مواد باندینگ مخصوص (چسب) را بر روی سطح دندان استفاده می کنند و مواد کامپوزیت روی دندان قرار می گیرد.نتیجه به دست آمده بستگی به تجربه دندانپزشک و توانایی های اودارد.

هزینه کامپوزیت و ونیر

هزینه کامپوزیت و ونیر بستگی به کیفیت مواد مورد استفاده ، تجربه و مهارت دندانپزشک و میزان وخامت دندان دارد .


زیبایی دندان با کامپوزیت ؛ هر آنچه باید بدانید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا