خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای سال‌هاست که بخش بزرگی از جمعیت ایران به عنوان مخاطب بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شوند، اما بخش اکثریت آن‌ها رویکردی را دنبال می‌کنند که طی آن هزینه‌ای را در ابتدا برای خرید بازی پرداخت کرده و ادامه به تجربه آن می‌پردازند. در بازار امروز که آثار رایگان یا فریمیوم از اهمیت بالایی برخودار هستند، توسعه‌دهندگان مجبور هستند مخاطب‌های جدیدی را پیدا کنند که گرفتار خرید سنتی نیستند و می‌توانند هزینه مورد نظر خود را در فضای آثار رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای صورت دهند. به همین واسطه فرمول استفاده از بازی‌های سنتی که برای سال‌هاست در ایران مطرح هستند، راه حلی است که تبدیل به میزبان تعداد زیادی بازی شده. آثاری که قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین و موفق‌ترین آن‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار دهیم.

منچرز

بازی‌های سنتی در تلفن همراه


همه ما منچ را یک بازی گروهی و چند نفره می‌دانیم. بازی‌ای که البته به شکل کلاسیک امکان تجربه تک نفره آن وجود ندارد. در منچرز، اما همه چیز فرق می‌کند! اگر تنها هستید می‌توانید با هوش مصنوعی به بازی بپردازید! هوش مصنوعی‌ای که گاهی می‌تواند بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید خوب بازی کند. همچنین شما می‌توانید با دوستانتان به صورت گروهی بازی کنید و بازهم مثل دوران کودکی با هم رقابت کنید.

اما اگر تنها هستید و علاقه‌ای به بازی با هوش مصنوعی نیز ندارید مشکلی نیست. بازی آنلاین مخصوص شماست! بازی‌ای که در آن می‌توانید با سایر کاربران به صورت آنلاین و همزمان به تجربه منچ مشغول شوید. استودیو اینسایتل علاوه بر اینکه توانسته از تمامی پتانسیل‌های موجود یک بازی قدیمی استفاده کند و همراه با یک گرافیک مناسب بازی منچ را به خوبی به یک بازی مدرن تبدیل کند با نوآوری توانسته المان‌های جذابی به بازی اضافه کند. امکاناتی از جمله چت و کل کل با سایر کاربران در حین بازی؛ شخصی سازی شکل ظاهری مهره و صدا‌های زیبا و مناسب در حین بازی مثل صدای تاس یا حرکت مهره‌ها توانسته تمام نیاز‌های کاربر را جوابگو باشد.

جنگ کاغذی

بازی‌های سنتی در تلفن همراه


بازی‌های جنگی و استراتژی یکی از آثار چالش‌برانگیز و جذاب در صنعت بازی‌های ویدیویی است. این بازی‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و فکر دارد تا بازیکن نیرو‌های خود را در مسیری بچیند که بتواند نیرو‌های دشمن را از بین ببرد و جنگ را با پیروزی به پایان برساند. امروزه بازی‌های استراتژی وارد فاز جدیدی شده‌اند که بازیکنان می‌توانند به صورت آنلاین و زنده با دیگر بازیکنان رقابت کنند. با این اوصاف، استودیو آب‌های خونین بازی موبایل جدیدی منتشر کرده است که دارای فضای جدید و جذابی است.

بازی موبایل جنگ کاغذی اثری در سبک استراتژی است که بازیکنان به صورت آنلاین با یکدیگر می‌جنگند و غنایم مختلفی جمع می‌کنند. بازی موبایل جنگ کاغذی دارای محیطی کاغذی است و تمام ماجرا‌ها و جنگ‌های آن در داخل یک دفتر یادداشت رخ می‌دهد. بازیکنان به صورت یک به یک در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و نیرو‌های هر بازیکن در یک صفحه دفتر جای می‌گیرد. بازیکن باید پیش از آغاز نبرد، نیرو‌های خود را در صفحه دفتر بچیند تا بتواند به رقابت بپردازد.

این بازی از سرباز‌ها و ماشین‌های جنگی گوناگونی بهره می‌برد که از تنوع خوبی برخوردار است. روند بازی به اینگونه است که بازیکنان به صورت نوبتی به نیرو‌های دشمن حمله می‌کنند و باید تمام نیرو‌های دشمن را از بین ببرند. آن‌ها با کشیدن و تنظیم مسیر شلیک گلوله، به سمت دشمن تیراندازی می‌کنند. لازم به ذکر است که هر سرباز یا ماشین جنگی دارای قدرت و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. در این میان، بازیکنی که بتواند تمام نیرو‌های حریف را شکست بدهد، برنده جنگ خواهد شد.

تخته باز

بازی‌های سنتی در تلفن همراه


تیم آرمیک با هدف قرار دادن تخته نرد، بازی‌ای را برای پلتفرم اندروید منتشر کرده‌اند که تخته باز نام دارد. اما شبیه‌ساز یک بازی سنتی چه ویژگی‌هایی ممکن است داشته باشد که به عنوان یکی از برترین بازی‌های فصل بهار کافه بازار و همچنین برترین بازی کژوال کمپ انتخاب شود؟ اگر با قوانین تخته نرد آشنایی ندارید، تخته باز ابتدا تمام قوانین بازی را به شما آموزش می‌دهد تا برای مصاف با رقبایتان آماده شوید. سپس وارد محیط بازی می‌شوید و با اولین رقیبتان سر بازی می‌نشینید. ساز و کار بازی ساده است، شما تاس می‌اندازید و براساس ارقام نمایش داده شده، مهره‌هایتان را روی تخته تکان می‌دهید.

اولین بازیکنی که بتواند سریع‌تر مهره‌هایش را از زمین خارج کند، برنده بازی می‌شود. مسابقات بازی در هفت سطح مختلف برگزار می‌شوند که برای وارد شدن به هرکدام، صرف نظر از لول معین نیازمند تعداد سکه‌های مشخصی نیز هستید. درصورت پیروزی، علاوه بر دریافت سکه مقداری امتیاز یا تجربه (XP) نیز دریافت می‌کنید که موجب می‌شوند لولتان بالاتر برود و سطح‌های بعدی برایتان آزاد شود. یکی دیگر از خصوصیات تخته باز محیط کاملا ایرانی آن است.

استفاده از موسیقی گوش‌نواز سنتی و همچنین طرح‌های کاملا ایرانی که ایده خود را از موضوعاتی مانند نقش جهان، ترکمن صحرا، تـ*ـخت جمشید و… الهام گرفته‌اند برای تخته و مهره‌ها باعث شده تا محیط تخته باز بسیار دوست‌داشتنی باشد. تخته باز دربرآورده کردن انتظارات شما برای یک رقابت فکری و چالشبرانگیز موفق است. اگر مشکلاتی نظیر نحوه قرار دادن مهره‌ها روی نقاط مورد نظر برطرف شود، قطعا تجربه تخته باز برای علاقه‌مندان به تخته نرد کمی از بازی واقعی نخواهد داشت.

دبرنا

بازی‌های سنتی در تلفن همراه


اولین و مهم‌ترین نکته درخصوص دبرنا این است که بازی کاملا آنلاین است. همانطور که از اسم بازی نیز مشخص است، شما نمی‌توانید آفلاین یا به اصطلاح تک نفره آن را تجربه کنید و اتصال به اینترنت، اولین و مهم‌ترین لازمه لانچ کردن اپلیکیشن است. یکی از مزایای بازی‌هایی مانند تخته باز یا دبرنا این است که به واسطه اشنایی قدیمی با آن‌ها، نیازی به یادگیری قوانین و شرایط بازی کردنشان ندارید. اما حتی برای افرادی که تابحال دبرنا بازی نکرده‌اند و از طرفی برای آشنایی با محیط بازی و قابلیت‌های آن، می‌بایست بخش آموزشی آن را بگذرانید.

در این بخش به شما گفته می‌شود که بازی چطور پیش می‌رود و برای رسیدن به پیروزی می‌بایست چه مراحلی را پشت سر بگذارید. انتخاب تعداد کاغذ‌ها مهم است و و درواقع چالش اصلی بازی مربوط به این انتخاب است. آزاد هستید از یک تا هشت برگ انتخاب کنید و سپس به واسطه سیستم رنک‌بندی بازی، به همراه ۱۹ کاربر دیگر مسابقه را شروع کنید. در قسمت بالای صفحه نواری از اعداد انتخابی نمایش داده می‌شود و همزمان، گوینده بازی شماره هر کدام را برایتان می‌خواند.

وظیفه شما این است که با چک کردن برگه‌هایتان، اعداد اعلام شده را پیدا کنید و با لمس خانه مربوط به هرکدام، لوبیایی روی آن بگذارید. هر چه تعداد برگه‌ها بیشتر باشد، سرعت خواندن شماره‌ها نیز بیشتر می‌شود. بدین ترتیب، شما وقت کمتری برای چک کردن تمام برگه‌ها و پیدا کردن شماره مورد نظرتان خواهید داشت. از طرفی سیستم ضد تقلب بازی اجازه نمی‌دهد تا به صورت بی‌هدف و شانسی، با لمس مداوم خانه‌های هر برگه شماره‌های خوانده شده را پیدا کنید و درصورت انجام این کار، برای مدت زمانی مشخص از بازی کردن بن می‌شوید.

کبریت

بازی‌های سنتی در تلفن همراه


همانطور که از اسم بازی پیداست در این عنوان ما قدم به دنیای کبریت‌ها می‌گذاریم و معما‌های متفاوتی را همراه کبریت‌های دوست داشتنی‌مان حل می‌کنیم. گیم‌پلی بازی کبریت بسیار ساده طراحی شده، در ابتدای هر مرحله به شما معمایی داده می‌شود که از چوب‌های کبریت تشکیل شده است و کاربر می‌تواند با حرکت (تپ کردن) دادن کبریت‌ها معما‌هایی که در هرمرحله به او داده می‌شوند را حل کند، مراحل ابتدایی بازی بسیار ساده بود و در چند مرحله اول شاهد آموزش بازی خواهیم بود، در مراحل بعدی مراحل سخت‌تر خواهند شد و مراحل ریاضی و هندسی نیز جا پای خود را در بازی باز خواهند کرد.

در فروشگاه بازی نیز سازندگان آیتم‌هایی را برای کاربران در نظر گرفته اند که از تنوع خوبی برخوردار بوده و شامل تمامی سلیقه‌ها خواهد بود، شما می‌توانید از فروشگاه نسخه بدون تبلیغات و سکه‌های مختلف را خریداری کنید. زیباترین و بی نقص‌ترین ویژگی کبریت را می‌توان طراحی ظاهری آن عنوان کرد، طراحی ظاهری‌ای که شما را به دهه شصت خواهد برد و حس نوستالژیک آن روزهارا با استفاده از طراحی بی نقص‌اش به شما القا خواهد کرد؛ سندیکای خلاق بازی سازی مافیو در قسمت طراحی جایی برای کم کاری باقی نگذاشته و آنقدر خوب کارکرده است که نمی‌توان ایرادی هرچند کوچک در این بخش مشاهده کرد.

مارکرفت

بازی‌های سنتی در تلفن همراه


بعضی از سرگرمی‎های برای ما همیشه آن حس نوستالوژی خود را دارند. یکی از آن‎ها بدون شک بازی مار و پله است که در کودکی یقینا آن را زیاد بازی کرده‎اید. در بازی مارکرافت می‎توانید با افراد مختلف به صورت آنلاین مار و پله بازی کنید و از آن لـ*ـذت ببرید. بازیکنان در این بازی هیجان انگیز می‎توانند این بازی به یادماندنی را یا به صورت کلاسیک یا روی نقشه‎های متفاوت بازی کنند و با چالش‎های گوناگون روبرو شوند. ویژگی دیگر بازی شخصیت‎های ایرانی و اضافه شدن تاس‎های زیبا است.

در ابتدا با ورود به بازی، آموزشی برای شما به نمایش در می‌آید که به طور کامل گیم پلی بازی را به شما یاد می‌دهد، پس از آن وارد یک لیگ می‌شوید و با سه بازیکن دیگر به رقابت می‌پردازید، برنده کسی است که زود‌تر از دیگران با استفاده از نردبان‌ها و مسیر‌های امن خود را به خانه پایان برساند. در قسمت آنلاین به طور تصادفی ۳ حریف برای شما پیدا می‌شود و رقابت در بازی برای کسب جایزه آغاز می‌شود، فراموش نکنید که شروع هر بازی همانند سبک بازی‌های استودیو مینی کلیپ، هزینه ورودی مشخصی دارد که به صورت نرولی مرتب شده است و قطعا با افزایش هزینه ورودی جایزه و سطح رقیبان بالا می‌رود.


بازی‌های سنتی که به موبایل‌ها راه یافتند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا