خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

* رهــــــا *

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/10/18
ارسال ها
996
امتیاز واکنش
9,607
امتیاز
233
محل سکونت
مرز جنون
زمان حضور
10 روز 22 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
تبلت‌ ویندوزی به دلیل منعطف‌تر بودن نسبت به لپ‌تاپ‌ها می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. در این مطلب قصد داریم با ۵ تبلت ویندوزی برتر بازار آشنا شویم.
تبلت‌ ویندوزی با توجه به سخت افزار قدرتمند در ابعاد کوچک‌تر، وزن کمتر، طول عمر باتری مناسب، حالت‌های آماده به کار بیشتر و پشتیبانی از صفحات لمسی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال استفاده از تمام امکانات سیستم عامل ویندوز هستند، اما نمی‌خواهند دردسرهای به همراه داشتن همیشگی لپ‌تاپ را تحمل کنند. به لطف این نوع دستگاه‌ها تماشای فیلم و سریال، استفاده از نرم افزارهای کاربردی یا حتی بازی‌های سبک در هر زمان و مکانی ممکن خواهد بود.

این رده از محصولات با معرفی تبلت‌های سرفیس از سوی مایکروسافت به بلوغ رسیدند و پس از آن شرکت‌های دیگر با مشاهده بازار پر مخاطب این گجت‌ها به تولید تبلت‌های ویندوزی روی آوردند. سرفیس‌ها به دلیل یکپارچگی بیشتر سخت افزار و نرم افزار و همچنین امکاناتی که مایکروسافت به‌طور اختصاصی برای آن در نظر گرفته است، مانند لوازم جانبی که به خوبی با سیستم عامل سازگاری دارند؛ یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود. اما به غیر از مایکروسافت، نام‌های بزرگ دیگری نیز در این بازار حضور دارند که سال‌هاست به واسطه لپ‌تاپ‌‌هایشان آن‌ها را تحسین می‌کنیم.

با توجه به این که تبلت‌های ویندوزی نیز در قیمت‌های مختلف و با توان سخت افزاری متفاوت تولید می‌شوند، شاید انتخاب از بین مدل‌های بسیاری که می‌بینیم کمی دشوار باشد، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با توجه به ارزش و توان تبلت نسبت به قیمت آن، شما را با بهترین مدل‌های حال حاضر آشنا کنیم.





پنج تبلت ویندوزی برتر بازار

 

* رهــــــا *

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/10/18
ارسال ها
996
امتیاز واکنش
9,607
امتیاز
233
محل سکونت
مرز جنون
زمان حضور
10 روز 22 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱. مایکروسافت سرفیس پرو ۶

تبلت ویندوزی - مایکروسافت سرفیس پرو ۶جدیدترین نسخه از خانواده تبلت‌های سرفیس که می‌توان گفت بهترین تبلت ویندوزی حال حاضر است. این دستگاه با سخت افزار قوی و طراحی ساده و چشم نواز تولید شده است که امکان بهره‌وری کامل از سیستم عامل ویندوز را در اختیار شما می‌گذارد.

مشخصات سخت افزاری سرفیس پرو ۶

این تبلت از نسل هشتم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 شرکت اینتل بهره می‌گیرد و به پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics 620 مجهز شده‌اند.مایکروسافت برای این دستگاه دو نوع حافظه رم ۱۶ و ۸ گیگابایتی را در نظر گرفته است و در بخش حافظه داخلی نیز می‌توانید از بین ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه SSD انتخاب کنید.

صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی سرفیس پرو ۶ رزولوشن ۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ پیکسل را ارائه می‌کند. در بالای این نمایشگر یک دوربین ۵ مگاپیکسلی حضور دارد و در پشت دستگاه نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی را شاهد هستیم. آخرین نماینده مایکروسافت در بازار تبلت‌های ویندوزی تنها ۷۸۰ گرم وزن دارد.


در کنار این سخت افزار قدرتمند، مایکروسافت یک قلم کاربردی به نام Surface Pen هم برای تبلتش در نظر گرفته که نسبت به نسل‌های قبلی بهبود یافته است. همچنین یک کاور به نام Type Cover نیز وجود دارد که با طراحی زیبای خود یک صفحه کلید جمع و جور و در عیم حال یک کاور چشم نواز برای دستگاه خواهد بود. قیمت پایه سرفیس پرو ۶ از حدود ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود و بسته به سخت افزار و لوازم جانبی آن برای هر نسخه متفاوت خواهد بود.






پنج تبلت ویندوزی برتر بازار

 

* رهــــــا *

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/10/18
ارسال ها
996
امتیاز واکنش
9,607
امتیاز
233
محل سکونت
مرز جنون
زمان حضور
10 روز 22 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲. مایکروسافت سرفیس GO

تبلت ویندوزی - مایکروسافت سرفیس گوکوچک‌ترین و ارزان‌ترین عضو از خانواده سرفیس، با توجه به قیمتش از ارزش بالایی برخوردار است. مدت‌ها بود که کاربران انتظار معرفی یک سرفیس ارزان قیمت از سوی مایکروسافت را داشتند، اما این نگرانی وجود داشت که کاهش قیمت باعث کاهش کارایی دستگاه شود. سرفیس Go به دلیل وزن و ضخامت کم خود به راحتی قابل حمل بوده و همچون سایر اعضای خانواده‌اش از طراحی زیبا و ساده‌ای برخوردار است.

در واقع مایکروسافت سعی کرده است با وجود کاهش قیمت، تا حد توان از ویژگی‌های خانواده سرفیس برای این تبلت کم نگذارد. اگر دانش آموز هستید یا رشته دانشگاهی شما نیاز به پردازش‌های رایانه‌ای سبک و معمولی دارد، مایکروسافت سرفیس Go یک انتخاب مناسب است که به راحتی و در هر موقعیت می‌توانید برای انجام کارهای درسی، وب‌گردی، تماشای فیلم و یا حتی بازی کردن از آن استفاده کنید. اما اگر قرار نبود صرفا درباره تبلت‌های ویندوزی بحث کنیم، آیپد اپل را انتخاب بهتری می‌دانستیم.

مشخصات تبلت ویندوزی سرفیس Go

پردازنده این دستگاه Pentium Gold 4415Y شرکت اینتل است که با پردازشگر گرافیکی HD Graphics 615 این شرکت همراه است. حافظه رم دستگاه در نوع ۴ و ۸ گیگابایتی در دسترس است. حافظه داخلی سرفیس Go در دو ظرفیت ۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC و ۱۲۸ گیگبایتی از نوع SSD ارائه می‌شود.

نمایشگر کوچک‌ترین سرفیس ۱۰.۵ اینچ و رزولوشن آن برابر با ۱۲۰۰ × ۱۸۰۰ پیکسل است. دوربین پشتی دستگاه ۸ مگاپیکسل و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسلی است. وزن این تبلت حدود ۵۲۲ گرم است که آن را به سبک‌ترین در میان سرفیس‌ها تبدیل کرده است. قیمت پایه سرفیس Go معادل ۳۹۹ دلار اعلام شده است.






پنج تبلت ویندوزی برتر بازار

 

* رهــــــا *

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/10/18
ارسال ها
996
امتیاز واکنش
9,607
امتیاز
233
محل سکونت
مرز جنون
زمان حضور
10 روز 22 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳. تبلت ویندوزی ایسر سوئيج ۵

تبلت ویندوزی - ایسر سوئیچ ۵
ایسر یکی از شرکت‌هایی است که هر ساله با معرفی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های سوئیچ تحسین ما را برمی‌انگیزد. اگر نمی‌خواهید مبلغ زیادی را برای سرفیس پرو هزینه کنید، ایسر سوئیچ ۵ یک گزینه مناسب برای جایگزینی آن است. مشخصات این دو دستگاه تقریبا یکسان است، اما پردازنده سوئیچ ۵ کمی قدیمی‌تر از سرفیس پرو ۶ است. با این حال، نماینده ایسر هنوز هم یکی از بهترین تبلت‌های ویندوزی از نظر مشخصات و عملکرد شناخته می‌شود که می‌تواند برای دانش آموزان و دانشجویان یا حتی کاربران حرفه‌ای مناسب باشد.

مشخصات سخت افزاری ایسر سوئیچ ۵

ایسر برای این تبلت نسل هفتم پردازنده‌های Core i3 و Core i5 به همراه پردازنده گرافیکی HD Graphics 620 اینتل را در نظر گرفته است. حافظه رم تبلت در دو نسخه ۴ و ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت از نوع SSD عرضه شده است. نمایشگر ۱۲ اینچی دستگاه از پنل IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌گیرد. در بالای این نماشگر یک دوربین ۱ مگاپیکسلی و در قاب پشتی نیز یک دوربین ۳ مگاپیکسلی را شاهد هستیم. وزن این دستگاه اندکی از سرفیس پرو ۶ بیشتر و برابر با ۱۲۷۰ گرم است. قیمت پایه ایسر سوئیچ ۵ برابر با 799 دلار است.






پنج تبلت ویندوزی برتر بازار

 

* رهــــــا *

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/10/18
ارسال ها
996
امتیاز واکنش
9,607
امتیاز
233
محل سکونت
مرز جنون
زمان حضور
10 روز 22 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴. سامسونگ گلکسی TabPro S

تبلت ویندوزی - سامسونگ گلکسی تب اس پروگلکسی TabPro S یک انتخاب عالی برای طرفداران مالتی مدیا است. نمایشگر Super AMOLED که به ندرت در تبلت ویندوزی دیگری پیدا می‌شود به همراه دو اسپیکر با کیفیت در اطراف آن، این تبلت را به یک گزینه ایده آل برای تماشای فیلم و سریال تبدیل کرده است. همچنین این نمایشگر قدرتمند در کنار پردازنده دستگاه امکان انجام کارهای گرافیکی معمولی را نیز فراهم می‌کند.

مورد دیگر حضور قلم و صفحه کلید است که به شما در استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های سیستم عامل ویندوز و برنامه‌های کاربردی آن کمک می‌کنند. طراحی زیبا و باریک بدنه این تبلت یک امتیاز مثبت دیگر برای عضو ویندوزی خانواده گلکسی محسوب می‌شود.

سخت افزار تبلت ویندوزی گلکسی TabPro S

سامسونگ در این تبلت از پردازنده سری Core M اینتل در کنار واحد پردازش گرافیکی اینتل HD Graphics 515 کمک گرفته است. رم دستگاه ۴ گیگابایتی است و حافظه داخلی آن در دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگبایتی از نوع SSD عرضه شده است. نمایشگر ۱۲ اینچی این دستگاه از نوع Super AMOLED است و رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ یا +Full HD را ارائه می‌دهد. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پنل جلویی و یک دوربین دیگر با رزولوشن مشابه در قاب پشتی قرار گرفته است. وزن این دستگاه حدود یک کیلوگرم است و قیمت آن در زمان عرضه ۸۹۹ دلار اعلام شده است.






پنج تبلت ویندوزی برتر بازار

 

* رهــــــا *

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/10/18
ارسال ها
996
امتیاز واکنش
9,607
امتیاز
233
محل سکونت
مرز جنون
زمان حضور
10 روز 22 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵. لنوو ThinkPad X1 Tablet نسل سوم

تبلت ویندوزی - لنوو ThinkPad X1

اگر بخواهیم ThinkPad X1 را در یک جمله توصیف کنیم؛ باید گفت تبلتی است به قدرتمندی یک لپ‌تاپ. لنوو مدت‌هاست که یک برند قابل احترام در زمینه تولید لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌آید. اما این شرکت از بازار تبلت‌های ویندوزی نیز غافل نشده و هر از گاهی محصولات قابل تحسینی را معرفی می‌کند. مشخصات سخت افزاری و اتصالات ThinkPad X1 تقریبا هر آنچه از یک تبلت ویندوزی انتظار داریم را برآورده می‌کنند. به همه این موارد طراحی زیبا، وزن سبک و قلم ThinkPad Pen Pro را نیز اضافه کنید.

سخت افزار تبلت ویندوزی ThinkPad X1

پردازنده این دستگاه از نوع نسل هشتمی Core i7-8650U یا Core i5-8250U است که با واحد پردازش گرافیکی اینتل UHD Graphics 620 همراه شده. لنوو ThinkPad X1 Tablet را در حافظه‌های داخلی ۲۵۶گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت از نوع SSD عرضه کرده است و حافظه رم دستگاه نیز در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی موجود است.

صفحه نمایش ۱۳ اینچی این دستگاه که از پنل IPS بهره می‌گیرد، رزولوشن 3K یا ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل را ارائه می‌کند. در کنار این نمایشگر یک دوربین ۲ مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنیم و قاب پشتی هم میزبان یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است. وزن این تبلت بدون صفحه کلید حدود ۸۹۰ گرم است که هنگام اتصال صفحه کلید به آن تا ۱۲۷۰ گرم افزایش می‌یابد.

با توجه به مشخصات سخت افزاری قدرتمند این تبلت که آن را هم‌رده با بسیاری از لپ‌تاپ‌های موجود قرار می‌دهد، عجیب نیست که قیمت ThinkPad X1 Tablet نسل سوم نیز بالاتر از سایر تبلت‌های این لیست باشد. قیمت نسخه پایه این دستگاه حدود ۱۵۴۰ دلار است.






پنج تبلت ویندوزی برتر بازار

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا