Narín✿
سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
- عضویت
- 1/12/19
- ارسال ها
- 2,131
- امتیاز واکنش
- 43,894
- امتیاز
- 418
- محل سکونت
- ☁️
- زمان حضور
- 107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربرد عکاسی در گرافیک
کاربرد عکاسی در گرافیک – عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی
عکاسی و گرافیک همپا و نزدیک به یکصد سال ، با تکنولوژی دوره خود رشد نموده اند و در همین یک قرنی که گذشته تغییرات شگرفی را به خود دیده اند
این دو در کل مستقل از یکدیگرند،ولی متاثر از یکدیگر میباشند ، به نوعی ارتباطات محکمی بین این دو مفهوم وجود دارد
وجوه اشتراک فراوانی یافتهاند و البته تشابه اصلی آنها در تکثیرپذیریشان نهفته است.
اما مقوله عکاسی و گرافیک در کشورمان ایران با فاصله زمانی مختصری بعد از اروپا شروع شد
همسویی و همپایی آنها از آغاز تبلیغات تجاری در مطبوعات شکل گرفت و ناگزیر با تکنیکهای چاپ همزمان خود ظهور کرد.
بنا بر باور همیشگی انسان از تصویر و عکس ، استفاده از آن در تولیدات گرافیک تبلیغاتی، رشد مینماید .
یک طراح حرفه ای گرافیک ایده ها و تصاویر را به منظور بهره گیری تبلیغاتی و هنری پخته میکند
نمیتواند تنها به نقش های ثبت شده بسنده نماید ، بلکه عکس جزء جداییناپذیر آن تبلیغات میباشد.
البته، این امکان وجود دارد که از عکس به صورت مستقیم استفاده نشود اما نمود و تاثیر آن، در بیشتر موارد، مشاهده میگردد.
در کنار نقاشان تبلیغاتی که بعدها نامشان به گرافیست تبدیل شد،
نقش عکاسی در طراحی گرافیک
عکاسان تبلیغاتی شروع به کار میکنند و نتیجه این همکاری در انتها تولید محصولات فرهنگی و تبلیغات موثر خواهد بود
امروزه در جهان ارتباطات تصویری پوستر جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است.
بیان تصویری پوستر در نوع خود بهترین و رساترین پیامها را در زمانی اندک، به مخاطبین خود منتقل مینماید .
شاید هیچ وسیلهای نتواند در چنین زمان کوتاهی مفصلترین مطالب را به این زیبایی منتقل نماید .
عکاسی به منظور طراحی پوستر و طراحی بیلبوردها و بنرها کاربردهای بسیاری دارد
و همچنین از این عنصر در طراحی انواع کاتالوگ و بروشور نیز استفاده میشود
مصورسازی در پوستر، هنری است که با به کار بردن از امکانات مختلف از روشهای گوناگون و از قوانین جدید به منظور بیان مفاهیم، سود میجوید.
بهترین پوسترها، پوسترهایی هستند که در آنها سه کیفیت محتوا، ارزش هنری، و کیفیتهای تبلیغاتی را به طور همزمان بتوان دید.
برای مثال پوسترها باید در ازدحام و عوامل بصری شهری خودنمایی کنند،
یا این که در برخورد با عابر شتابان موفق باشند
و یا به علت فرصت اندکی که در ابلاغ پیام خود دارند، میباید تأثیر سریع داشته و از وضوح و روشنی در تصویر برخوردار باشند.
توجه به این خصوصیات و کارکردها، چگونگی انتخاب و نحوه بکارگیری از امکانات گوناگون عناصر و ابزار و تکنیکها را مشخص مینماید.
کاربرد عکاسی در گرافیک به حدی است که لازمه تبلیغات موثر تحقق تصاویری جذاب از محصولات باشد
کاربرد عکاسی در گرافیک – عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی
عکاسی و گرافیک همپا و نزدیک به یکصد سال ، با تکنولوژی دوره خود رشد نموده اند و در همین یک قرنی که گذشته تغییرات شگرفی را به خود دیده اند
این دو در کل مستقل از یکدیگرند،ولی متاثر از یکدیگر میباشند ، به نوعی ارتباطات محکمی بین این دو مفهوم وجود دارد
وجوه اشتراک فراوانی یافتهاند و البته تشابه اصلی آنها در تکثیرپذیریشان نهفته است.
اما مقوله عکاسی و گرافیک در کشورمان ایران با فاصله زمانی مختصری بعد از اروپا شروع شد
همسویی و همپایی آنها از آغاز تبلیغات تجاری در مطبوعات شکل گرفت و ناگزیر با تکنیکهای چاپ همزمان خود ظهور کرد.
بنا بر باور همیشگی انسان از تصویر و عکس ، استفاده از آن در تولیدات گرافیک تبلیغاتی، رشد مینماید .
یک طراح حرفه ای گرافیک ایده ها و تصاویر را به منظور بهره گیری تبلیغاتی و هنری پخته میکند
نمیتواند تنها به نقش های ثبت شده بسنده نماید ، بلکه عکس جزء جداییناپذیر آن تبلیغات میباشد.
البته، این امکان وجود دارد که از عکس به صورت مستقیم استفاده نشود اما نمود و تاثیر آن، در بیشتر موارد، مشاهده میگردد.
در کنار نقاشان تبلیغاتی که بعدها نامشان به گرافیست تبدیل شد،
نقش عکاسی در طراحی گرافیک
عکاسان تبلیغاتی شروع به کار میکنند و نتیجه این همکاری در انتها تولید محصولات فرهنگی و تبلیغات موثر خواهد بود
امروزه در جهان ارتباطات تصویری پوستر جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است.
بیان تصویری پوستر در نوع خود بهترین و رساترین پیامها را در زمانی اندک، به مخاطبین خود منتقل مینماید .
شاید هیچ وسیلهای نتواند در چنین زمان کوتاهی مفصلترین مطالب را به این زیبایی منتقل نماید .
عکاسی به منظور طراحی پوستر و طراحی بیلبوردها و بنرها کاربردهای بسیاری دارد
و همچنین از این عنصر در طراحی انواع کاتالوگ و بروشور نیز استفاده میشود
مصورسازی در پوستر، هنری است که با به کار بردن از امکانات مختلف از روشهای گوناگون و از قوانین جدید به منظور بیان مفاهیم، سود میجوید.
بهترین پوسترها، پوسترهایی هستند که در آنها سه کیفیت محتوا، ارزش هنری، و کیفیتهای تبلیغاتی را به طور همزمان بتوان دید.
برای مثال پوسترها باید در ازدحام و عوامل بصری شهری خودنمایی کنند،
یا این که در برخورد با عابر شتابان موفق باشند
و یا به علت فرصت اندکی که در ابلاغ پیام خود دارند، میباید تأثیر سریع داشته و از وضوح و روشنی در تصویر برخوردار باشند.
توجه به این خصوصیات و کارکردها، چگونگی انتخاب و نحوه بکارگیری از امکانات گوناگون عناصر و ابزار و تکنیکها را مشخص مینماید.
کاربرد عکاسی در گرافیک به حدی است که لازمه تبلیغات موثر تحقق تصاویری جذاب از محصولات باشد
ارتباط عکاسی و گرافیک
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: