خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
1582024710848.png

مبارزه با سرطان به عنوان یکی از مهم‌ترین تلاش‌های پژوهشی دانشمندان سراسر جهان شناخته می‌شود و در حالی که روش‌های درمانی مختلفی در این رابـ*ـطه وجود دارند، به تازگی روشی شگفت‌انگیز برای درمان سرطان به کمک امواج التراسوند ابداع شده است.



مبارزه با سرطان و تومورهای مختلف بیماران سرطانی یکی از اصلی‌ترین مباحث مورد توجه پزشکان و متخصصان سراسر دنیاست و به تازگی خبر رسیده که دانشمندان دانشگاه کلتک آمریکا موفق به ابداع روشی شگفت‌انگیز و مؤثر برای از بین بردن سلول‌های سرطانی شده‌اند. در ادامه با گجت نیوزهمراه باشید تا به بررسی این روش درمانی بپردازیم.

مبارزه با سرطان به وسیله امواج التراسوند

دانشمندان دانشگاه کلتک آمریکا (Caltech) این روش درمانی نوین برای درمان سرطان را ابداع کرده‌اند. در این تکنیک با استفاده از پالس‌های خفیف امواج فراصوت یا همان التراسوند، سلول‌های سرطانی هدف قرار داده می‌شوند و گفته شده که تکنیک مورد نظر در کنار نابود کردن این سلول‌ها، بافت‌های سالم و سلول‌های بدون مشکل بدن را دچار تغییر نمی‌کند. این در حالی است که پالس‌های قوی التراسوند می‌توانند باعث بالا رفتن دمای بافت‌های بدن و از بین رفتن سلول‌های سرطانی و سلول‌های سالم شوند.

پالس‌های خفیف مورد استفاده به اختصار “LIPUS” نام گرفته‌اند و در حالی که تکنیک مورد نظر هنوز بر روی حیوانات و یا انسان‌ها آزمایش نشده، نتایج امیدوارکننده و مهمی از تحقیقات کسب شده‌اند. ایده اولیه تکنیک زمانی ایجاد شد که مایکل اورتیز (Michael Ortiz) از خود پرسید که آیا فاکتورهایی مثل ضخامت دیواره سلول، ابعاد سلول و اجزای داخلی این ساختارها در واکنش آن‌ها نسبت به امواج فراصوت تاثیر دارند یا خیر؟

در ادامه اورتیز مدل‌های ریاضی را توسعه داد که واکنش سلول‌های مختلف به امواج صوتی گوناگون را شبیه‌سازی می‌‌کردند و تاثیر هرکدام از فاکتورهای سلولی در واکنش‌های ایجاد شده لحاظ می‌شد. اورتیز از این تحقیقات دریافت که اختلاف قابل‌توجهی بین سلول‌های سرطانی و سلول‌های سالم در واکنش ایجاد شده وجود دارد و اگر امواج استفاده شده از التراسوند به حالت خاصی از تنظیمات برسند، می‌توان سلول‌های سرطانی را با آن امواج از بین برد. امواج مورد نظر اورتیز غشا سلول‌های تومور را به گونه‌ای می‌لرزانند که باعث گسیختگی دیواره و از بین رفتن سلول می‌شوند. این در حالی است که سلول‌های سالم از تاثیرات امواج در امان خواهند بود.

کشف روش جدید مبارزه با سرطان به کمک امواج فراصوت


تا این لحظه دو دستگاه بر اساس تکنیک مورد نظر ساخته شده‌اند و اورتیز و تیمش در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی از سلول‌های سرطان کلو برای آزمایش‌ها هستند. این نمونه‌ها از انسان‌ها و موش‌ها جمع‌آوری می‌شوند و از طرف دیگر آزمایش‌هایی هم بر روی سلول‌های سالم سیستم دفاعی انجام شده‌اند که نتایج شگفت‌انگیزی را به همراه داشته‌اند.

یکی از دانشمندان پروژه مورد نظر در مورد این روش مبارزه با سرطان می‌گوید که سلول‌های سرطانی به طرز عجیبی متنوع هستند و حتی در یک تومور مشخص هم نمی‌توان این تنوع را نادیده گرفت. به همین دلیل ساخت رنجی از تنظیمات امواج التراسوند برای از بین بردن تک‌تک سلول‌های سرطانی تقریبا غیرممکن است.

چنین موضوعی باعث شده تا ایده دیگری به ذهن دانشمندان خطور کند؛ اورتیز و همکارانش قصد دارند تا این روش مبارزه با سرطان را به گونه‌ای تنظیم کننده که با از بین رفتن سلول‌های سرطانی، این تصور در ‌سیستم دفاعی بدن ایجاد شود که این سلول‌ها در اثر نوعی زخم و جراحت از بین رفته‌اند و مرگ آن‌ها طبیعی نبوده است. به این ترتیب می‌توان واکنشی را در سیستم دفاعی ایجاد کرد که به فرستادن گلبول‌های سفید و حمله به سایر سلول‌های تومور باقی مانده منجر می‌شود.


کشف روش جدید مبارزه با سرطان به کمک امواج فراصوت

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا