خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,661
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
خبرگزاری مهر: سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: ماهواره بر سیمرغ ماهواره "ظفر" را با موفقیت به فضا پرتاب کرد اما ماهواره‌بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.


پروژه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) که کار ساخت آن از چند سال پیش و بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی کشور آغاز شد، ‏‎ توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهوری اسلامی ایران اجرا و تکمیل گردیده است.





همچنین این سازمان به عنوان نخسین پرتاب کننده‌ی ماهواره در جهان اسلام، مسئولیت طراحی، ساخت و بهره‌برداری تخصصی از این پایگاه را نیز بر عهده دارد.


سید احمد حسینی سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: در مأموریت پرتاب ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ کلیه فرآیندهای پرتاب فضایی از قبیل مونتاژ مراحل ماهواره‌بر و ماهواره، تست‌های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشارگذاری، به طور کامل به انجام رسید. فرآیند پرتاب و استارت موتورهای مرحله ۱ ماهواره‌بر و جدایش مراحل و استارت موتور مرحله ۲ به درستی انجام شد و در انتهای مسیر، ماهواره‌بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.


گفتنی است اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شده است و داده‌های تله متری از فرآیند پرتاب به طور کامل احصاء گشته که با تحلیل این داده‌ها و تطبیق عملکرد زیرسیستم‌ها با طراحی انجام شده، بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

ماهواره «ظفر» در مدار قرار نگرفت


ماهواره «ظفر» در مدار قرار نگرفت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا