- عضویت
- 16/8/19
- ارسال ها
- 3,661
- امتیاز واکنش
- 13,898
- امتیاز
- 348
- زمان حضور
- 79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
روزنامه هفت صبح: وزیر ارتباطات که همواره از توئیتر و اینستاگرام برای نشان دادن سویههایی متفاوت از یک مقام رسمی و ارتباط با افکار عمومی استفاده میکند، به نظر میرسد مدتی است نوشتههایش مانند سابق مورد استقبال قرار نمیگیرد و اتفاقاً تأثیری منفی بر جای میگذارد. مثلاً در روزهای آینده قرار است شاهد یک اتفاق بزرگ ملی باشیم و ماهوارههای ظفر به فضا پرتاب شوند. اتفاقی که قطعاً مرحله بزرگی در پیشرفت صنعت هوایی ایران است و نشانهای از اقتدار کشور. با این وجود وزیر ارتباطات، تصویری از لباس فضانوردی را منتشر کرد که واکنشهای زیادی ایجاد کرد. در این گزارش برخی از توئیتهای جنجالی آقای وزیر را مرور میکنیم.
۱. معمای لباس فضانوردان
محمدجواد آذری جهرمی، دیروز تصویری با عنوان لباس فضانوردان در حساب توئیتریاش منتشر کرد. مدت زیادی از انتشار توئیت جهرمی نگذشته بود که برخی از کاربران در توئیتر متوجه شباهت لباس فضانوردی توئیت وزیر و نمونهای از لباسهای فضانوردی تزئینی موجود در سایت آمازون شدند. این لباس برای مناسبت هالووین دوخته شده و ۲۰ دلار قیمت دارد! این کاربر توئیتری با مقایسه تصویر منتشر شده در توئیتر آذری جهرمی با لباسهای فضانوردی مخصوص جشن هالووین که با قیمت ۲۰ دلار در فروشگاههای اینترنتی بهفروش میرسند، مدعی شد وزیر ارتباطات آرم ناسا را کنده و پرچم ایران را روی آن چسبانده است.
سایت برترینها درباره این موضوع نوشت: آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتر تصویری منتشر کرد و با عنوان لباس فضانوردان و آینده روشن سعی کرد نمایی از موفقیتهای آینده ایران را به مخاطبانش بدهد، اما این تصویر بیش از آن بامزه بود که جدی گرفته شود. کاربران توئیتر بلافاصله با انتشار جنس اصلی یادآوری کردند که این لباسها در بازار موجود است و با بدسلیقگی تمام مارکهای آن کنده شده و پرچم ایران روی آن نصب شده است. بعد هم شوخی و طنز با آقای جهرمی و لباس فضانوردیاش شروع شد و ادامه دارد.
سایت زومیت نیز نوشت: برای پیگیری موضوع با سازمان فضایی ایران تماس گرفتیم. روابط عمومی سازمان فضایی در پاسخ به پرسشی درباره لباس فضایی مذکور با اشاره به این موضوع که وزیر ارتباطات در توئیت خود اشارهای به ایرانی بودن لباس نکرده است، گفت: کسی اصلاً نگفته که این لباس ماست یا ایرانی است یا ساخت سازمان فضایی است، یا اینکه اصلاً برای چه منظوری قرار است از آن استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره با روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز تماس گرفتیم که متأسفانه موفق به دریافت پاسخ نشدیم. از آنجایی که تا چند روز دیگر قرار است ماهوارههای ظفر به فضا پرتاب شوند و وزیر ارتباطات پیش از این نیز با هشتگ آینده روشن اخبار برنامههای فضایی ایران را در حساب توئیتر خود منتشر میکرد، برای بسیاری از کاربران این تصور ایجاد شده که تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط جهرمی، احتمالاً مربوط به لباسی است که قرار است در برنامههای فضایی آینده ایران استفاده شود.
۲. ارزش افزوده و داستانهای ناتمام
وزیر ارتباطات مدتهاست که خبر از پایان ماجرای ارزش افزوده یا همان وس داده، اما در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است. در توئیت بحثبرانگیز دیروز و لباس فضانوردان، یکی از کاربران درباره ارزش افزوده و اینکه چرا واقعاً تمام نشده اینگونه پرسید: چه خبر از ارزش افزودهها آقای وزیر؟ یه سروصدایی بلند شد و زود خوابید که آذری جهرمی در پاسخی عجیب نوشت: حاجی دهنم صاف شده، ولی خدا بزرگه. دو هفتهای بهم زمان بدید. استفاده از این لحن با انتقادهای تند کاربران روبهرو شد. از سوی دیگر این سؤال دوباره در ذهنها مطرح شد که واقعاً سرانجام این طرح به کجا رسید؟ درباره خدمات ارزش افزوده بارها گزارش نوشتهایم و از تکرار مکررات خودداری میکنیم. فقط همینقدر بگوییم که خدمات ارزش افزوده تلفن همراه (VAS) شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است.
در صنعت مخابرات، خدمات ارزش افزوده به آن گروه از خدماتی اطلاق میشود که کاربران را به استفاده بیشتر از خدمات شرکتهای اپراتور تشویق میکند. خدمات ارزش افزوده مخابراتی انواع مختلفی دارند، اما در ایران بیشتر خدمات افزوده پیامکی رواج دارد. بررسیها نشان میدهد اغوا، تبلیغات کاذب و سوءاستفاده از مشترکان خدمات ارزش افزوده پیامکی به صورت علنی و فراگیر در جریان است. در همین راستا چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری در توئیتی دیگر اعلام کرده بود که مردم با استفاده از کُد دستوری #۶*۸۰۰* میتوانند مشاهده کنند شرکتهای ارزش افزوده در این چند سال چه مبلغی از آنها کسب کردهاند و برای ثبت رایگان شکایتهایشان نیز میتوانند از طریق پیامک به شماره ۸۰۰۷ اقدام کنند. حالا از آن زمان دقیقاً هیچ اتفاقی نیفتاده و معلوم نیست که سرنوشت شکایتها چه خواهد شد.
۳. سورپرایز بیسرانجام
مدتی قبل بود که آذری جهرمی در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفته بود: روز پنجشنبه برای مردم یک سورپرایز بزرگ خواهیم داشت که از طریق شبکههای مجازی به اطلاع مردم خواهیم رساند. خیلیها پیشبینی کردند قرار است اخطار - برداشته شود. عدهای گفتند قرار است پهنای باند داخلی رایگان شود و برخیها هم گفتند که احتمالاً قرار است ماهوارهای جدید پرتاب شود. هیچکدام از این موارد، اما جزء سورپرایز وزیر ارتباطات نبود و آذری جهرمی از سرویس پست با پهپاد رونمایی کرد! همین به اصطلاح سورپرایز نیز حاشیههای عجیبی داشت. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته این طرح اصلاً مجوز ندارد: تاکنون شرکت پست برای راهاندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است.
اخیراً نظارت بر فعالیتهای پهپادی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده است. سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپادها (پرندههای هدایتپذیر از دور) را بر عهده دارد که در همین راستا سامانهای در این سازمان راهاندازی شده و متقاضیان میبایست با مراجعه به این سامانه، درخواست مجوز فعالیت بدهند. نکته بعدی درباره این ماجرای پست پهپادی مسئله انتخاب اسم آن بود.ماجرا از این قرار بود که آذری جهرمی در توئیتر از کاربران خواست که برای پهپاد پست پلاس اسم پیشنهاد کنند و هر اسمی که بیشترین تعداد لایک را داشته باشد انتخاب میشود. اکثر جوابها به این توئیت که طنزآمیز (و خیلی مواقع توهینآمیز) بوده، اما در نهایت نام پپه مخفف پهپاد پست هواییبا اختلاف بیشترین لایک را گرفت. پیشنهادهای دیگری هم بود. مثلاً المیرا شریفی مجری شبکه خبر پیشنهاد داده بود بگذارند زرد قناری که ۱۳۰۰ نفر آن را لایک کردند ولی خب در نهایت همان پپه ۸۹۰۰ لایک داشت و وزیر ارتباطات طبق قولی که داده بود باید آن را انتخاب میکرد.
آذری جهرمی، اما در واکنش به این اتفاقات در توئیت دیگری نوشت که، چون کلمه پپه چندان مؤدبانه نیست و روش خوبی برای نامگذاری این محصول نیست، به احترام به کاربری که این اسم را پیشنهاد کرده، نام این پهپاد، سجاد انتخاب میشود. این ماجرا هم به جای آنکه موجب محبوبیت وزیر ارتباطات شود، انتقادها از او را بیشتر کرد.
۱. معمای لباس فضانوردان
محمدجواد آذری جهرمی، دیروز تصویری با عنوان لباس فضانوردان در حساب توئیتریاش منتشر کرد. مدت زیادی از انتشار توئیت جهرمی نگذشته بود که برخی از کاربران در توئیتر متوجه شباهت لباس فضانوردی توئیت وزیر و نمونهای از لباسهای فضانوردی تزئینی موجود در سایت آمازون شدند. این لباس برای مناسبت هالووین دوخته شده و ۲۰ دلار قیمت دارد! این کاربر توئیتری با مقایسه تصویر منتشر شده در توئیتر آذری جهرمی با لباسهای فضانوردی مخصوص جشن هالووین که با قیمت ۲۰ دلار در فروشگاههای اینترنتی بهفروش میرسند، مدعی شد وزیر ارتباطات آرم ناسا را کنده و پرچم ایران را روی آن چسبانده است.
سایت برترینها درباره این موضوع نوشت: آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتر تصویری منتشر کرد و با عنوان لباس فضانوردان و آینده روشن سعی کرد نمایی از موفقیتهای آینده ایران را به مخاطبانش بدهد، اما این تصویر بیش از آن بامزه بود که جدی گرفته شود. کاربران توئیتر بلافاصله با انتشار جنس اصلی یادآوری کردند که این لباسها در بازار موجود است و با بدسلیقگی تمام مارکهای آن کنده شده و پرچم ایران روی آن نصب شده است. بعد هم شوخی و طنز با آقای جهرمی و لباس فضانوردیاش شروع شد و ادامه دارد.
سایت زومیت نیز نوشت: برای پیگیری موضوع با سازمان فضایی ایران تماس گرفتیم. روابط عمومی سازمان فضایی در پاسخ به پرسشی درباره لباس فضایی مذکور با اشاره به این موضوع که وزیر ارتباطات در توئیت خود اشارهای به ایرانی بودن لباس نکرده است، گفت: کسی اصلاً نگفته که این لباس ماست یا ایرانی است یا ساخت سازمان فضایی است، یا اینکه اصلاً برای چه منظوری قرار است از آن استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره با روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز تماس گرفتیم که متأسفانه موفق به دریافت پاسخ نشدیم. از آنجایی که تا چند روز دیگر قرار است ماهوارههای ظفر به فضا پرتاب شوند و وزیر ارتباطات پیش از این نیز با هشتگ آینده روشن اخبار برنامههای فضایی ایران را در حساب توئیتر خود منتشر میکرد، برای بسیاری از کاربران این تصور ایجاد شده که تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط جهرمی، احتمالاً مربوط به لباسی است که قرار است در برنامههای فضایی آینده ایران استفاده شود.
۲. ارزش افزوده و داستانهای ناتمام
وزیر ارتباطات مدتهاست که خبر از پایان ماجرای ارزش افزوده یا همان وس داده، اما در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است. در توئیت بحثبرانگیز دیروز و لباس فضانوردان، یکی از کاربران درباره ارزش افزوده و اینکه چرا واقعاً تمام نشده اینگونه پرسید: چه خبر از ارزش افزودهها آقای وزیر؟ یه سروصدایی بلند شد و زود خوابید که آذری جهرمی در پاسخی عجیب نوشت: حاجی دهنم صاف شده، ولی خدا بزرگه. دو هفتهای بهم زمان بدید. استفاده از این لحن با انتقادهای تند کاربران روبهرو شد. از سوی دیگر این سؤال دوباره در ذهنها مطرح شد که واقعاً سرانجام این طرح به کجا رسید؟ درباره خدمات ارزش افزوده بارها گزارش نوشتهایم و از تکرار مکررات خودداری میکنیم. فقط همینقدر بگوییم که خدمات ارزش افزوده تلفن همراه (VAS) شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است.
در صنعت مخابرات، خدمات ارزش افزوده به آن گروه از خدماتی اطلاق میشود که کاربران را به استفاده بیشتر از خدمات شرکتهای اپراتور تشویق میکند. خدمات ارزش افزوده مخابراتی انواع مختلفی دارند، اما در ایران بیشتر خدمات افزوده پیامکی رواج دارد. بررسیها نشان میدهد اغوا، تبلیغات کاذب و سوءاستفاده از مشترکان خدمات ارزش افزوده پیامکی به صورت علنی و فراگیر در جریان است. در همین راستا چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری در توئیتی دیگر اعلام کرده بود که مردم با استفاده از کُد دستوری #۶*۸۰۰* میتوانند مشاهده کنند شرکتهای ارزش افزوده در این چند سال چه مبلغی از آنها کسب کردهاند و برای ثبت رایگان شکایتهایشان نیز میتوانند از طریق پیامک به شماره ۸۰۰۷ اقدام کنند. حالا از آن زمان دقیقاً هیچ اتفاقی نیفتاده و معلوم نیست که سرنوشت شکایتها چه خواهد شد.
۳. سورپرایز بیسرانجام
مدتی قبل بود که آذری جهرمی در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفته بود: روز پنجشنبه برای مردم یک سورپرایز بزرگ خواهیم داشت که از طریق شبکههای مجازی به اطلاع مردم خواهیم رساند. خیلیها پیشبینی کردند قرار است اخطار - برداشته شود. عدهای گفتند قرار است پهنای باند داخلی رایگان شود و برخیها هم گفتند که احتمالاً قرار است ماهوارهای جدید پرتاب شود. هیچکدام از این موارد، اما جزء سورپرایز وزیر ارتباطات نبود و آذری جهرمی از سرویس پست با پهپاد رونمایی کرد! همین به اصطلاح سورپرایز نیز حاشیههای عجیبی داشت. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته این طرح اصلاً مجوز ندارد: تاکنون شرکت پست برای راهاندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است.
اخیراً نظارت بر فعالیتهای پهپادی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده است. سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپادها (پرندههای هدایتپذیر از دور) را بر عهده دارد که در همین راستا سامانهای در این سازمان راهاندازی شده و متقاضیان میبایست با مراجعه به این سامانه، درخواست مجوز فعالیت بدهند. نکته بعدی درباره این ماجرای پست پهپادی مسئله انتخاب اسم آن بود.ماجرا از این قرار بود که آذری جهرمی در توئیتر از کاربران خواست که برای پهپاد پست پلاس اسم پیشنهاد کنند و هر اسمی که بیشترین تعداد لایک را داشته باشد انتخاب میشود. اکثر جوابها به این توئیت که طنزآمیز (و خیلی مواقع توهینآمیز) بوده، اما در نهایت نام پپه مخفف پهپاد پست هواییبا اختلاف بیشترین لایک را گرفت. پیشنهادهای دیگری هم بود. مثلاً المیرا شریفی مجری شبکه خبر پیشنهاد داده بود بگذارند زرد قناری که ۱۳۰۰ نفر آن را لایک کردند ولی خب در نهایت همان پپه ۸۹۰۰ لایک داشت و وزیر ارتباطات طبق قولی که داده بود باید آن را انتخاب میکرد.
آذری جهرمی، اما در واکنش به این اتفاقات در توئیت دیگری نوشت که، چون کلمه پپه چندان مؤدبانه نیست و روش خوبی برای نامگذاری این محصول نیست، به احترام به کاربری که این اسم را پیشنهاد کرده، نام این پهپاد، سجاد انتخاب میشود. این ماجرا هم به جای آنکه موجب محبوبیت وزیر ارتباطات شود، انتقادها از او را بیشتر کرد.
حاشیههای وزیر جوان و توئیتهای جنجالیاش
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com