خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


3 ماه پیش از شیوع ویروس کرونا در چین، گروهی از محققان آمریکایی به کمک مدل‌سازی رایانه‌ای پیش‌بینی کرده بودند که ویروس Corona طی 18 ماه حدود 65 میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

تعداد مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا (CoronaVirus) به سرعت رو به افزایش است و این ویروس خطرناک به کشورهای دیگر از 4 قاره جهان نیز گسترش یافته است. طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از 80 نفر در کشور چین جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی درباره ویروس کرونا
اما سه ماه پیش از شیوع این ویروس مرگبار در کشور چین، گروهی از محققان آمریکایی با یک مدل‌سازی رایانه‌ای هشدار داده بودند که این بیماری خطرناک طی 18 ماه منجر به کشته شدن 65 میلیون نفر می‌شود. محققان مرکز جان هاپکینز در این تحقیق که در اکتبر 2019 انجام شده بود، یک مدل فرضی از بیماری مسری را روی رایانه مدل‌سازی کرده بودند و آمار ترسناکی را ارائه دادند. اریک تونر، محقق ارشد این پژوهش در مرکز جان هاپکینز می‌گوید:

وقتی اخبار شیوع ویروس کرونا در ووهان چین را شنیدم، چندان تعجب نکردم. من از مدت‌ها پیش فکر می‌کردم Corona ویروسی است که احتمالا یک اپیدمی جدید را به وجود بیاورد. هنوز مطمئن نیستم این بیماری تا چه اندازه مسری است، اما می‌دانیم که کرونا از طریق لمس انسان‌ها هم منتقل می‌شود.

ویروس کرونا عفونتی است که مجرای تنفسی را آلوده می‌کند و مبتلایان به آن را به کام مرگ می‌کشاند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کرونا سریع‌تر از سارس منتقل می‌شد. شبیه‌سازی رایانه‌ای اریک تونر نشان می‌دهد که تا 6 ماه آینده، ویروس کرونا تقریبا در تمام کشورهای جهان مشاهده می‌شود و طی 18 ماه آینده، 65 میلیون نفر را مبتلا و قربانی می‌کند. تاکنون بیش از 10 کشور از جمله آمریکا، کانادا، تایلند، ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو و نپال، موارد ابتلا به این بیماری را گزارش داده‌اند.

علاوه بر این، یک شرکت کانادایی هم توانسته بود قبل از شیوع کرونا، با کمک یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی، این بیماری را پیش‌بینی کند. در اواخر سال 2019 میلادی، شرکت کانادایی BlueDot از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شیوع یک ویروس خطرناک استفاده کرده بود. به گفته کامران خان، مدیرعامل شرکت بلودات، این الگوریتم به جای استفاده از منابعی مانند رسانه‌های اجتماعی، از داده‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانند مکان و زمان شیوع عفونت را پیش‌بینی کنند. این الگوریتم توانست به درستی پیش‌بینی کند که ویروس کرونا چند روز پس از شروع، از ووهان چین به بانکوک تایلند، سئول کره جنوبی و توکیو ژاپن برسد.


هوش مصنوعی: ویروس کرونا طی 18 ماه 65 میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشاند!

 
  • تشکر
Reactions: The unborn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا