خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

.Mahdieh

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/9/18
ارسال ها
659
امتیاز واکنش
9,861
امتیاز
263
سن
24
محل سکونت
⇇کره ی خاکی⇉
زمان حضور
7 روز 16 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا درمورد اینکه تلویزیون و سینما چگونه می‌تواند در حال عمومی جامعه موثر باشد و میزان تاثیر پذیری افراد امروزه از اخبار تلویزیون چه میزانی است یا برنامه های کودک تا چه اندازه بر روی این رده سنی می تواند اثرگذاری داشته باشد اظهارداشت: اصولا اخباری که سـ*ـیاسی شد، آموزش و پرورشی که سـ*ـیاسی شد، سینما و هنری که سـ*ـیاسی شد زمانی که کارتون، سریال و برنامه های تلویزیونی سـ*ـیاسی باشند نمی توانند مخاطب را جذب کنند. کارتون هایی که به کودکان نشان می دهند اکثرا تولیدات کشورهای دیگر است یا اگر ساخت ایران باشد سعی می کنند رنگ و بوی سـ*ـیاسی به آن بدهند و در مورد اخبار و هنر هم اینگونه است به این دلیل که برنامه های رسانه‌های بیگانه برای آن‌ها دلچسبی ایجاد کرده به سمت رسانه‌های بیگانه رفتند. هنر ما هنری است که در قید و بنده و اسارتیِ که عده خاصی مطرح می کنند این هنر باید از اسارت رهایی پیدا کند.

او در ادامه افزود: 70درصد مردم ماهواره نگاه می‌کنند. ایده‌های آنان قدرت بیشتری دارد چون از فیلم، موسیقی و رقص همه را به تماشاگر نشان می‌دهند و به این دلیل که جوانان هم مشتاق دیدن اینگونه برنامه‌ها هستند به دیدن ماهواره‌های بیگانگان روی می‌آورند به‌همین دلیل تلویزیون بینندگان خود را از دست می‌دهد.

قرایی‌مقدم بیان داشت: موسیقی و تئاتری که در رسانه ملی ما پخش نمی‌شود اگر هم پخش شود آن هم سـ*ـیاست‌زده است و مخاطبان متوجه می‌شوند این یک نوع تبلیغ است به‌طور مثال کارتونی که از کره یا ژاپن پخش می‌کنند می‌دانند به چه دلیل این کارتون انتخاب شده و رسانه‌های بیگانه هم تبلیغات خود را انجام می‌دهند.


امان‌الله قرایی‌مقدم: تلویزیون و سینما سـ*ـیاست زده است!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا