خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,131
امتیاز واکنش
43,894
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
تکنیک خیس در خیس نقاشی
تکنیک خیس در خیس نقاشی دشوار است اما نتیجه ی زیبایی به دنبال خواهد داشت.
در ادامه به برخی از روش های انجام این تکنیک اشاره می شود.

تکنیک خیس در خیس نقاشی در برخی مواقع سبب درماندگی هنرمند می شود.
در این شیوه رنگ اضافی به قسمت خیس کاغذ افزوده می شود.
مشکل زمانی رخ می دهد که مقدار آب نامتناسب باشد.
ممکن است رنگ ها بی جهت پراکنده شوند(هنگامی که قسمتی از کاغذ که مرطوب تر است، رنگدانه ها را از لبه ی قسمت خشک تر به خطوط موج دار می برد).
نتایج به دست آمده شاید زیبا و دلپذیر باشند اما اغلب ناخواسته پدید می آیند.

هنگامی که یک قسمت از کاغذ با رنگ یا آب مرطوب شده باشد، معمولا نیازی به افزودن آب و رنگ نخواهد داشت.
اگر کاغذ سنگین نبوده و یا بر روی تخته به خوبی کشیده نشده باشد، ممکن است بر روی آن برآمدگی هایی ایجاد شود.
می توانید این مورد را با رقیق سازی کاغذهای مختلف آزمایش کنید.
زمان بندی اهمیت به سزایی دارد. افزودن رنگ تیوپی به یک قسمت مرطوب به شما در کنترل این روش کمک خواهد نمود، بنابراین نقطه شروع خوبی خواهد بود.






با مثال سه مرحله ای تکنیک خیس در خیس این نکته واضح تر خواهد بود.
با لایه ی نازک بر روی سطح آغاز کنید
برای ایجاد علامت هایی با لبه ی نرم اما کنترل شده، رنگ اضافه شده به نسبت سطح مورد نظر باید آب کمتری داشته باشد.
برای تمرین، می توانید مقداری رنگ را ترکیب کرده و با استفاده از یک قلموی رنگ رقیق شده، به سرعت بر روی لایه ی نازک قرار دهید.


رنگ ها را آماده سازید
قلمو را بر روی پارچه یا دستمال کاغذی فشار دهید تا رطوبت را به خود جذب نماید.
سپس مقداری رنگ با نوک قلمو برداشته و بر روی قسمت تمیز پالت، رنگ را روی قلمو یکدست نمایید.







زمان اجرای کار فرا رسیده است
حالا، تا رنگ این لایه ی نازک هنوز خیس است، خطوطی بر روی آن ایجاد کنید و واکنش رنگ را مشاهده کنید.
در اینجا تصویر یک درخت کشیده شده، و به نظر می رسد که درخت تار شده و از نقطه ی فوکوس خارج می باشد.
گرچه پراکندگی رنگی به کمترین مقدار ممکن رسیده و شکل به حالت خود باقی مانده و بنابراین آثار آن تحت کنترل است.





تکنیک خیس در خیس نقاشی رنگ روغن
تکنیک آلاپریما ( که همان نقاشی به سبک خیس در خیس در یک جلسه است)
تکنیکی ایده آل برای درک طبیعت رنگ روغن است.
رنگ روغن طبیعتی جذاب دارد.
مایع، براق و با بافتی غنی که شما را قادر می سازد تا خطوطی غلیظ ایجاد کرده و با لـ*ـذت آن را بر روی لایه ها پخش کنید.
همچنین به آن «نقاشی مستقیم» گفته می شود، آلا پریما یعنی در لحظه و به سرعت تصمیم بگیرید، و هدف به پایان رسانیدن نقاشی در یک مرحله، بدون خشک شدن لایه ها است( اغلب در فضای بیرون).
مهمترین درسی که تکنیک خیس در خیس به ما می آموزد، اعتماد به نفس است.

در اینجا کار جزیی با قلمو، اصلاح لایه های خشک شده و جلاکاری هایی که اشتباهات را می پوشاند، معنایی ندارد.
در این تکنیک هر حرکت قلم به حساب می آید.
نقاشی آلا پریما اغلب در فضای بیرون انجام می شود، اما می توانید از این تکنیک در کارگاه خود نیز استفاده کنید.
در حقیقت، روشی عالی برای آزادی و اختیار در کار به حساب می آید.
در این آموزش، بر روی یک تصویر کار می کنیم، اما تلاش خواهیم کرد که ماهیت صحنه را با همان انرژی و سرعت به تصویر بکشیم به این ترتیب که گویی از روی صحنه ی واقعی کشیده شده است.







۱. طراحی پایه و اولیه ی کار را انجام دهید
با اضافه کردن زمینه به بوم رنگ نقاشی نهایی هماهنگ تر خواهد شد.
در اینجا، از یک رنگ گرم برای نشان دادن یک روز گرم تابستانی استفاده شده است.
این رنگ حس گرما را به سراسر نقاشی منتقل می سازد.
اگر می خواهید تصویر را به صورت دقیق بر روی بوم اجرا کنید، می توانید بر روی بوم خط کشی نموده و از طریق خط کشی ها تصویر را انتقال دهید.
نیازی به افزودن همه ی جزییات در این مرحله وجود ندارد.
تنها کافیست که اشکال اصلی بر روی بوم مشخص شوند.



۲. رنگ ها را وارد کنید
ابتدا رنگ های میانی را بر روی بوم قرار دهید، زیر فرصت کافی برای افزودن رنگ های تیره و روشن پیدا خواهد شد.
با حرکات قلمو حرکات و رنگ ها را بر روی بوم پیاده سازید.
در این مرحله رنگ باید رقیق باشد( با آب یا تربانتین رقیق شود).
کار را با قلموهای پهن آغاز کنید، و هر چه به سمت جزییات پیش می روید قلموهای کوچک تر انتخاب کنید.
به جای کار در نقاط کوچک، با یک حرکت رنگ را بر روی قسمت های بزرگ بوم قرار دهید.
در اینجا با یک حرکت، رنگ های سبز قرار داده شده اند.







۳. اشکال را مشخص سازید
اولین خطوط رقیق در این مرحله کم رنگ می شوند، و حال زمان ایجاد کنتراست فرا رسیده است.
می توانید از رنگ خالص استفاده کرده و یا با مدیوم ترکیب کنید، اما در هر حال این رنگ باید از لایه ی قبلی غلیظ تر باشد.
جهت حرکات قلمو نیز اهمیت دارد.
به این خاطر که این خطوط چشم ها را به خود جلب کرده و نقاشی را قوی تر می سازد.
خطوط در این مرحله قلب و روح نقاشی هستند و به اندازه ای چشم گیر هستند که بدون جزییات حرفی برای گفتن داشته باشند.



۴. سوژه را نقاشی کنید
نقاشی از شخصیت ها اغلب دلهره آور و ترسناک است.
به منظور جلوگیری از این ترس، این فیگورها را به صورت انتزاعی تصور کنید.
مطمئن شوید که این شخصیت با سایر نقاشی در حالت و رنگ متناسب است.
اگر این شخصیت سردتر، گرم تر، روشن تر و یا تیره تر باشد طبیعتا سایر قسمت های نقاشی را نیز به هم می ریزد.
توجه داشته باشید که نور در همه جای بوم وجود داشته باشد.







۵. آخرین جزییات را بیافزایید
حال نقاشی تقریبا به پایان رسیده است و تنها به جزییات نهایی و اندکی عمق نیاز دارید.
در این مرحله کنتراست ایجاد می شود، یعنی همان افزودن خطوط تیره در تیرگی و روشنی های سبزه که حس انرژی را انتقال می دهد.
خطوط فیگور را اصلاح کنید و هر فضای خالی در نقاشی را پر کنید.
در تکنیک خیس در خیس رنگ روغن، مراقب محوسازی های ناخواسته در هنگام افزودن جزییات باشید.
آلا پریما به معنای نتیجه ی سریع و غیر براق است.


آموزش روش خیس در خیس

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا