خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

.Mahdieh

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/9/18
ارسال ها
659
امتیاز واکنش
9,871
امتیاز
263
سن
24
محل سکونت
⇇کره ی خاکی⇉
زمان حضور
7 روز 16 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) (۱۸۹۲ تا ۱۹۷۳ میلادی)، نویسنده و زبان‌شناس بریتانیایی است که کتاب‌های هابیت و اربـاب حلقه‌ها از آثار اوست. در این مطلب، کتاب‌هایی که از ایشان ترجمه شده را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.
وی از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.
تالکین علاوه بر کتاب‌های یادشده که معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام‌های سیلماریلیون، ماجراهای تام بامبادیل و می‌رود راه پیوسته تا آن سو، فرزندان هورین، که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند، در مورد موضوعی که آنها را رشته‌افسانه (Legendarium) می‌نامید و در اصل یک اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشتهٔ دور زمین است، را نوشته‌است.
وی علاقه‌ی وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌ است. با این حال، توصیه‌ی او به کسانی که علاقه‌مند به زبان بین‌المللی هستند این است که: «از اسپرانتو پشتیبانی کنید».
تالکین در جایی گفته است که انگیزه‌اش از نگارش کتاب‌های تخیلی‌اش (مانند اربـاب حلقه‌ها) و به وجود آوردن میان زمین (Middle earth) این بوده‌ که زبان‌های فراساختهٔ او در آن‌ها صحبت شود.


فرزندان هورین

فرزندان هورین (The Children of Húrin) نام کتابی در سبک فانتزی والای حماسی است و جزیی از رشته‌افسانهٔ تالکین و داستان‌های حاشیه‌ای مجموعه‌ی اربـاب حلقه‌ها محسوب می‌شود. تالکین نسخه‌ی اولیه‌ی این کتاب را در ۱۹۱۰ میلادی نوشت اما کتاب تا ۱۹۷۳ تکمیل نشد. فرزند وی، کریستوفر تالکین، دست‌نوشته‌های کتاب را ویراست تا به داستان قالب روایی مستحکمی بدهد. کتاب سرانجام در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان اثری مستقل به چاپ رسید.


اربـاب حلقه‌ها

این حماسه‌ی عظیم جی.آر.آر. تالکین، «اربـاب حلقه‌ها»، که اشتباهاً «تریلوژی سه‌گانه» خوانده می‌شود، توسط ناشران برای صرفه جویی و راحتی تبدیل به ۳ جلد شد و هر جلد ۲ کتابش را در بر می‌گرفت. در طی سال‌ها این سه جلد، یاران حلقه (۱۹۵۴)، دو برج (۱۹۵۵)، و بازگشت شاه (۱۹۵۵) هم به صورت تکی چاپ شدند و هم یک جلد کامل، و بیش از ۵۰ میلیون کپی از آن‌ها به فروش رفته و به ۲۵ زبان ترجمه شده است، و در لیست برترین کتابهای جهان بی.بی. سی اربـاب حلقه‌ها به عنوانبرترین کتاب قرن بیستم انتخاب شده است. در روزگاران پیشین، الف‌های صنعتگر «حلقه‌های قدرت» را ساختند، و سارون لرد سیاه، همزمان «حلقه یگانه» را ساخت، و قدرت خودش را در آن دمید تا بتواند بر بقیه حلقه‌ها حکومت کند. اما در طی جنگ «آخرین اتحاد الف‌ها – آدمیان» در برابر سپاه سارون، سارون شکست خورد و حلقه به پسر پادشاه آدمیان رسید. او به جای نابود کردن حلقه آن را برای خودش نگه داشت و بعدها کشته شد، و حلقه ماجراهای بسیاری را طی کرد…


هابیت

«در سوراخی داخل زمین، یک هابیت زندگی می‌کرد.» این چند کلمه، که در یک ورق هنگام تصحیح ورق‌های دانش آموزان، با خطی ناخوانا نوشته شد، تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن بیستم شد. در ابتدا در بریتانیا در ۱۹۳۷ به چاپ رسید و یک سال بعد در آمریکا. کتاب «هابیت» جی.آر.آر. تالکین تاکنون به بیش از ۲۵ زبان زنده دنیا برگردانده شده است. «بیلبو بگینز» توسط گندالف جادوگر و عده‌ای دورف وادار می‌شود که زندگی بی دردسر و راحتش را در خانه هابیتی اش ترک کند و گرفتار نقشه‌ای شود که سرانجامش به حمله به گنجینه‌طلا جواهرات اسماگ (یکی از بزرگترین و خطرناک‌ترین اژدهایان) منتهی می‌شود! (ویکی پدیا)

سیلماریلیون

کتاب سیلماریلیون، در واقع مقدمه ای بر هابیت و سه گانه ی اربـاب حلقه هاست. این کتاب به همت پسر آقای تالکین بعد از فوت ایشان، از روی دست نوشته های پدر گردآوری شده است و به همین علت، از حالت منسجم کتابهای قبلی برخوردار نیست، اما خواندن این کتاب واقعاً جالب است. زیرا این کتاب در واقع پدید آمدن دنیای آردا را ترسیم می کند … این تک جلدی، در واقع از آفرینش سرزمین میانه تا گم شدن حلقه را بیان میکند.


بیوگرافی جی‌ آر آر تالکین | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Jãs.I

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه



منابع:
جنگل
پرشین وی
لک لک بوک


بیوگرافی جی‌ آر آر تالکین | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Jãs.I
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا