خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مرسانا

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
1,903
امتیاز
198
سن
21
محل سکونت
در کوچه پس کوچه های خیال
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاید شما هم شنیده باشید که یادگیری زبان انگلیسی استعداد می‌خواهد؛ که قاعدتا بعضی دارند و بعضی ندارند. درست؟ درست یا غلط؛ بسیاری از مردم به این موضوع اعتقاد دارند. همه‌ی ما زمانی دانش‌آموز بودیم و پشت میز کلاس‌های درس زبان انگلیسی نشسته‌ایم. از میان تمام هم‌کلاسی‌هایمان شاید تنها یکی دو نفر می‌توانستند چند جمله انگلیسی صحبت کنند. بعد هم جسته‌وگریخته کلاس‌های آموزشگاهی و نیمه‌خصوصی و خصوصی زبان را پشت سر گذاشته‌ایم اما دریغ از حتی یک جمله انگلیسی. شاید حتی این‌قدر در انگلیسی اعتمادبه‌نفس نداشته باشیم که یک روز اگر در یک کشور انگلیسی زبان گیر کردیم بتوانیم بپرسیم دستشویی کجاست!

من هم دقیقا مثل شما بودم؛ تا اینکه یک روز رویکرد خودم نسبت به یادگیری زبان انگلیسی را تغییر دادم. حالا نه‌تنها تسلط کامل در حد بومی به زبان انگلیسی دارم که مدرک آیلتس با نمره ۹ دریافت کردم و سال‌ها به‌عنوان یک مترجم حرفه‌ای کار کردم و بارها با انگلیسی زبانان بومی هم‌صحبت شده‌ام؛ بدون اینکه بفهمند انگلیسی زبان اول من نیست (حتی بهتر از خودشان). در حال حاضر هم در حال یادگیری زبان آلمانی و فرانسوی هستم.
استعداد و ژن زبان حرف مفت است و خلاصه اینکه از این خبرها نیست؛ بلکه یادگیری زبان انگلیسی یک علم است و اصول خودش را دارد که در صورت رعایت نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

استعداد و ژن زبان حرف مفت است و خلاصه اینکه از این خبرها نیست؛ بلکه یادگیری زبان انگلیسی یک علم است و اصول خودش را دارد که در صورت رعایت نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.
به‌عنوان یک فرد دوزبانه باید اعتراف کنم که زندگی‌ام ازاین‌رو به آن رو شد. فرصت‌ها و امکاناتی به رویم گشوده شد که در شرایط عادی شاید ممکن نبود؛ در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی کشور در مقطع کارشناسی ارشد در رشته موردعلاقه خودم قبول شدم، بارها به زبان انگلیسی ارائه مقاله کردم، با توریست‌های بسیاری هم‌صحبت شدم، موفق شدم در یک شرکت معتبر و بزرگ ماشین‌سازی در بخش بازرگانی خارجی مشغول به کار شوم، با افراد موفق و حرفه‌ای بسیاری درزمینهٔ کاری خودم در خارج از کشور ارتباط دارم، با شگفتی‌های فرهنگ، ادبیات و سینمای انگلیسی آشنا شدم و از همه مهم‌تر شاید … هر وقت اراده کنم می‌توانم به هر کشوری که بخواهم سفر و یا مهاجرت کنم. تجربیات بی‌نظیری که برای همه ممکن است.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمال اینکه در جایگاهی از نظر زبانی باشید که من سال‌ها پیش بودم زیاد است (یک فرد تک‌زبانه با دانش جسته‌وگریخته از زبان انگلیسی که بارها تصمیم به تقویت زبان خود گرفته اما هر بار به دلایلی رها کرده است). در مطلب پیش رو سعی دارم نکاتی که به من در یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا سطح تسلط کامل و حرفه‌ای کمک کرد را با شما در میان بگذارم. در این مطلب سعی می‌کنم همه‌چیز را خلاصه کنم پس به خواندن تا آخر مطلب ادامه دهید.
بهترین روش یادگیری انگلیسی: لغات درست و به روش درست یاد بگیرید
یادگیری یک زبان جدید مصادف است با یادگیری واژگان جدید؛ ببخشید واژگان جدید بسیار! این دقیقا همان جایی است که اکثر افراد کم می‌آورند و شروع نکرده رها می‌کنند؛ اما نکته طلایی همین‌جاست؛ برای صحبت کردن انگلیسی لازم نیست تمام واژگان انگلیسی را یاد بگیرید. بخواهیم صادق باشیم در فارسی هم لغات بسیاری هستند که معنای آن را نمی‌دانیم. در اینجا می‌خواهم شما را با اصل پارِتو «Pareto principle» در یادگیری زبان آشنا کنم. اصل پارِتو یک اصل ثابت شده در یادگیری زبان است که بیان می‌کند با یادگیری ۲۰ درصد لغات رایج یک زبان می‌توان به درک ۸۰ درصدی به آن زبان رسید؛ در زبان انگلیسی به‌طور مثال با یاد گرفتن تنها ۳۰۰ لغت (لغات پرکاربرد) قادر به درک ۶۵ درصد متون انگلیسی خواهید بود. لغات رایج انگلیسی لغاتی هستند که کاربرد بسیار رایج و همه‌روزه دارند و در زبان‌های دیگر نیز به همین منوال است. (در صورت تمایل کامنت بگذارید تا لیست ۳۰۰ پرکاربردترین لغات انگلیسی را در این متن برای دانلود بگذارم).


بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی در منزل

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا