خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Maryam Banoo

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/10/19
ارسال ها
126
امتیاز واکنش
976
امتیاز
178
سن
24
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
در تمام جهان می توانید افرادی را ببینید که یک سری باورهای عجیب دارند. مثلا اینکه نباید زیر یک نردبان راه رفت و یا عدد ۱۳ نحس است. جالب است بدانید که خرافات در اصل جمع واژه عربی خرافه می باشد که معنی آن باوری ثابت نشده است که تاثیر آن بر زندگی آدم به صورت ماوراء الطبیعه صورت می گیرد. خرافات ریشه ای تاریخی دارند و در همه جای موارد مختلفی را خواهید یافت. در حقیقت می توان گفت که شما هیچ کجای جهان را پیدا نخواهید کرد که مردم آن به یک سری خرافات اعتقاد نداشته باشند. اما در این متن چند مورد از عجیب ترین خرافات دنیا را برای شما آورده است. خرافاتی از روسیه، فنلاند، چین و … با ما همراه باشید
اسپانیا
در اسپانیا مردم اعتقاد دارند که اگر سیزدهم یک ماه برابر با سه شنبه باشد (و نه مثل بعضی از کشورها جمعه) آن روز، روز بد شانسی است و احتمالا اتفاقات بدی خواهد افتاد. سه شنبه که به زبان اسپانیایی «مارتس» (Martes) نامیده می شود، نام آن از سیاره مریخ (mars) گرفته شده که در قرون وسطی با صفت شیطان کوچک یاد می شد.
چین
در چین عدد ۴ به طرز عجیبی شوم شناخته می شود. اما به احتمال زیاد ریشه این مورد از عجیب ترین خرافات دنیا به نوع تلفظ این عدد به زبان چینی بر می گردد که بسیار شیبه به واژه مرگ در این زبان است. در چین حتی بسیاری از ساختمان ها طبقه چهار ندارند و یا در صندلی ها دیده می شود که از این عدد رد می شوند
برخی از مردم مصر بر این باورند که جغدها شوم هستند و اگر کسی آن ها را ببیند یا حتی صدای آن را بشنود، خبر بدی خواهد گرفت.
روس ها می گویند که حمل کردن یک سطل خالی و یا حتی دیدن کسی که یک سطل خالی حمل می کند، یک نشانه بد است. این احتمالا ناشی از این واقعیت بود که تزار الکساندر دوم توسط یک مرد با سطل خالی ترور شد.
یکی دیگر از عجیب ترین خرافات دنیا مربوط به عنکبوت می شود. در فنلاند (و البته در کشورهای دیگری از جهان) اعتقاد بر این است که اگر کسی یک عنکبوت را بکشد، حتما روز بعد باران می آید.
برزیلی‌ها معتقدند که اگر کیف دستی یا کیف پول شما با زمین برخورد کند، بدشانسی خواهید آورد. بیشتر آن ها بر این باورند که اگر این اتفاق برایتان بیفتد شما یک فرد فقیر خواهید شد.
مردم دانمارک اگر ظرفی شکسته داشته باشند، حتی اگر اوایل سال آن را شکسته باشند، تکه های شکسته را نزد خود نگه می دارند تا در مراسم سال نو، آن را در خانه دوست یا اقوامشان دور بیندازند. آن ها اعتقاد دارند که هرچه ظرف چینی شکسته بیشتر باشد، خوش شانسی بیشتری برای دوستان و اقوامشان رقم خواهد خورد.
در بخش هایی از آمریکای شمالی اعتقاد بر این است که اگر روی یک ترک یا شکاف پا بگذارید، بد شانسی رقم خواهد خورد. برخی نیز می گویند اگر این اتفاق بیفتد، شاید کمر مادر شخص بشکند.
منبع:الی گشت


عجیب‌ترین خرافات‌های دنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: حنانه سادات میرباقری
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا