خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

نگین نوروزی

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/9/18
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
6,390
امتیاز
213
سن
28
محل سکونت
تهــــران
زمان حضور
2 روز 14 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
خبرگزاری ایلنا: معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۱۲ جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به کیونت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" اظهار داشت: هجدهم آذرماه سال جاری جوان ناشناسی با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ تماس و اعلام کرد، من و تعدادی جوان دیگر چند روز است که در یک آپارتمان حبس شده ایم.

وی گفت: تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ هفت چنار پس از ثبت شکایت اولیه نتیجه تحقیقات انجام شده را به بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۱ تهران منعکس و پرونده تشکیل شده برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۱۱ هفت چنار به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت اذعان داشت: کارآگاهان در بررسی اولیه دریافتند با باند کلاهبرداری هرمی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه این افراد را در محدوده هفت چنار شناسایی کنند، افزود: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده، دستور دستگیری اعضای این باند صادر و کارآگاهان بیست و سوم دی ماه موفق شدند در یک عملیات پلیسی ۱۲ تن از اعضای این شرکت را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی در بررسی اولیه به دست آمد، ۴ تن از افراد دستگیر شده سابقه دار بوده و پیش تر نیز در همین زمینه دستگیر شده اند.

وی در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت، عنوان داشت: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار با عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر عضو گیری می کنند که اکثریت اعضای این باند از سایر استان ها به تهران آمده اند و جوان هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اعضای فعال در این شرکت، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی نهایتا با مبالغی مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

سرهنگ تقی پور گفت: کلیه متهمان با دستور بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه ۳۱ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ تقی پور در پایان به خانواده ها و افراد جوان جویایی کار چند توصیه کرد:

۱- بعضا دیده شده افرادی که در ابتدای عضویت در این شرکت ها توسط پلیس نجات می یابند همچنان متعجب هستند که چرا پلیس مانع از شراکت آنان در تجارتی سودآور شده است. با یک مثال ساده برای این افراد می توان شرکت های هرمی را به جارو برقی تشبیه کرد که سود واقعی تنها نصیب سرشاخه های اصلی می شود و چیزی به افرادی که در مسیر جذب سرمایه به درون این جاروبرقی هستند نمی رسد .

۲- به هیچ وجه به درخواست مبالغ میلیونی (معمولا ۳۰میلیون به بالا) فرزندانتان که برای استخدام راهی تهران شده اند تحت عنوان ضمانت برای کار و خرید وسیله و... پاسخ مثبت ندهید و به آشنایان و اطرافیانتان نیز بسپارید به هیچ عنوان این پول را به فرزندتان ندهند. تنها راهی که می توانید زمینه بازگشت فرزندتان را فراهم کنید عدم پرداخت پول می باشد چون تنها در این صورت است که این شرکت ها دست از اغفال سوژه برداشته و وی را رها می سازند.

۳- نسبت به سکونت تعداد زیادی جوان در یک آپارتمان کوچک و با رفت و آمد محدود در محل سکونت خود، به وجود شرکت های هرمی شک کرده و پلیس را در جریان قرار دهید .

۴- هرگونه استخدام در سازمان های دولتی از طریق رسانه های جمعی اعلام می شود. پس در صورت تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام در این سازمان ها و وسوسه و دعوت فرزند شما به تهران به نیت فرد در عضوگیری برای شرکت های هرمی شک کرده و مانع پاسخ مثبت فرزندتان به این دعوت شوید.


دستگیری ۱۲ جوان گرفتار در یک شرکت هرمی

 
  • تشکر
Reactions: ~elнa_м~ و MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا