خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

نگین نوروزی

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/9/18
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
6,390
امتیاز
213
سن
28
محل سکونت
تهــــران
زمان حضور
2 روز 14 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
خبرگزاری ایلنا: دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه بدقولی در واریز ارز هندی‌ها را در فروش برنج به ایران سختگیر کرده است، اظهار کرد: به رغم کاهش جهانی قیمت برنج وزارت صمت با هدف حمایت از تولید داخلی تصمیم به ثابت نگه داشتن قیمت مصوب برنج وارداتی گرفته است.

مسیح کشاورز از آغاز واریز ارز برای ترخیص برنج‌های وارداتی رسوبی در گمرک خبر داد و افزود: از پنجشنبه هفته گذشته واریز ارز برای ترخیص برنج‌های وارداتی رسوبی در گمرک آغاز شده است.

وی ادامه داد: قول‌های نیز برای تخصیص ارز به برنج‌های تازه خریداری شده داده شده است.

کشاورز با تاکید بر اینکه بدقولی در واریز ارز هندی‌ها را در فروش برنج به ایران سختگیر کرده است، گفت: با بدقولی ایران در واریز ارز به حساب تجار هندی، وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرده که تحویل برنج به ایران را تنها به شرط تسویه کامل انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب تا تجار هندی پول برنج را به طور کامل دریافت نکنند محصول را تحویل ما نخواهند داد.

کشاورز در پاسخ به این پرسش که خبرها حاکی از کاهش قیمت برنج در بازار جهانی است، آیا باید منتظر کاهش قیمت برنج در کشور برای نوروز باشیم، اظهار کرد: قیمت جهانی برنج کاهش داشته است، اما وزارت صمت تصمیم به ثابت نگه داشتن قیمت برنج وارداتی گرفته است.

وی علت این تصمیم وزارت صمت را حمایت از تولید برنج داخلی و جلوگیری از رکود در بازار آن عنوان کرد.

کشاورز گفت: با تصمیم وزارت صمت در ایام نوروز برنج‌های وارداتی با قیمت مصوب قبل در بازار عرضه خواهد شد.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران دیگر تصمیم وزرات صمت در این زمینه را بازگشت مابه التفاوت قیمت جدید و قیمت قدیم برنج وارداتی توسط تجار، به خرانه دولتی عنوان کرد.

کشاورز افزود: تجار موظف شدند به ازای هر کیلوگرم برنج هندی یک هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم برنج پاکستانی 500 تومان به دولت بازگردانند چون قیمت تمام شده واردات با کاهش قیمت جهانی برنج کاهش یافته است.

در جلسه ستاد تنظیم بازار تصمیم بر بدون تغییر ماندن قیمت برنج‌های وارداتی گرفته شده است، بر این اساس مانند ماه‌های گذشته در ایام نوروز هر کیلوگرم برنج هندی حداکثر ۸ هزار تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی ۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.


سختگیری هندی ها برای فروش برنج به ایران

 
  • تشکر
Reactions: MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا