خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
به فهرست مضرات گوشی های هوشمند برای انسان‌ها از این پس باید رویش استخوان اضافی در گردن را نیز اضافه کرد!


به نظر می‌رسد به خاطر گره خوردن زندگی انسان‌ها با دستگاه‌های دیجیتالی و استفاده دائمی از آن‌ها طی چند دهه گذشته، به زودی شکل بعدی تکامل انسان آغاز خواهد شد. تا امروز گزارش‌هایی درباره تغییر در شکل استخوان‌بندی تعدادی از پستانداران مختلف گزارش شده است، اما دلیل این پدیده تا چندی پیش مشخص نبود. خوشبختانه یا متاسفانه نام انسان نیز در بین این پستانداران دیده می‌شود. روییدن استخوان اضافی در گردن سبب تغییری مهم در ساختار اسکلت بدن انسان می‌شود. این اتفاق، واکنش بدن به تغییر سبک زندگی انسان‌ها است.

بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان، در بدن نسل کنونی انسان‌ها رفته رفته استخوان‌هایی ظاهر می‌شوند که نسل‌های پیشین فاقد آن‌ها بود. به عنوان نمونه می‌توان به رویش استخوان‌هایی در گردنمان اشاره کرد! از طرفی یافته‌هایی دیگر نشان می‌دهند میزان انعطاف‌پذیری استخوا‌ن‌های انسان‌ها بیشتر از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد.

مطالعات جدید نشان می‌دهند زمان (زیادی) که ما انسان‌ها هر روز برای استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی صرف می‌کنیم، بیش از آن چه تصور می‌کردیم روی اسکلت بدنمان تاثیر می‌گذارد. رویش یک جسم شبیه به استخوان در پایه گردن، جایی که ستون فقرات با مغز ارتباط برقرار می‌کند، نتیجه افزایش استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی است. بر اساس گفته‌های دیوید شاهار (David Shahar)، محقق دانشگاه سان شاین کوست استرالیا، وی طی دهه اخیر، متوجه رویش زائده‌ای در گردن بیماران خود شده است. این شی استخوانی که با عنوان EOP شناخته می‌شود، با افزایش زمان بهتر با دست قابل لمس خواهد شد. به گفته این محقق، EOP را در بسیاری از موارد می‌توان با دست نیز لمس کرد و نیازی به تصویربرداری با اشعه ایکس نیست!

دانشمندان دانشگاه سان شاین کوست به وسیله بررسی تصاویر اشعه ایکس نزدیک به هزار و دویست فرد بالغ استرالیایی به این نتایج رسیده‌اند. بر اساس نتایج به دست آمده از این عکس‌ها، در گردن نزدیک به 41 درصد از افرادی که بین سن 18 الی 30 قرار دارند، این زائده رشد کرده است.

تصویری از استخوان اضافی در گردن افراد مورد آزمایش


البته EOP در برخی بیماران به سختی قابل مشاهده است. با این حال، در بقیه افراد، این استخوان به حدی آشکار است که بدون استفاده تصویربرداری با اشعه ایکس نیز می‌توان به وجود آن پی برد. گفتنی است بر اساس نتایج تحقیق، این استخوان بیشتر در پشت گردن مردان روییده است. به عبارتی زنان کمتر در معرض این مشکل بوده‌اند.

البته نباید از چنین اتفاقی چندان وحشت کرد. بر اساس گفته‌های محققان، قسمتی از گردن انسان که چند دهه اخیر شاهد رشد EOP در آن بوده‌ایم، مستعد رویش چنین استخوان‌هایی است. تنش و وجود فشارهای فیزیکی سبب شکوفا شدن این استعداد می‌شود!

محل رویش EOP با عنوان Enthesis شناخته می‌شود. این بافت بین عضله و رباط قرار دارد. اگرچه بحث EOP یا استخوان‌های زائد روییده در بدن چیز جدیدی نیست و آن‌ها از ابتدای علم پزشکی همواره رویت شده‌اند، اما تا چند دهه پیش، آن‌ها به افراد پیر محدود می‌شدند. مشکل کنونی این است که آن‌ها طی چند دهه اخیر بیشتر از قبل در بدن انسان‌های جوان‌تر شایع شده‌اند.

دلیل رویش استخوان اضافی در گردن بشر امروزی
با در نظر گرفتن تغییر در سبک زندگی انسان‌ها به خاطر انفجار در تعداد دستگاه‌های الکترونیکی، که ابعاد مختلف زندگی ما را در بر می‌گیرند، فرضیه‌ای مطرح شده است. این استخوان‌ها اکنون بیشتر از قبل قابل رویت هستند، چون انسان‌ها به طور دائمی دستگاه‌های دیجیتالی را در حالاتی که فشار مضاعف روی گردن وارد می‌کنند، در دست نگه داشته و از آن‌ها استفاده می‌کنند. به عبارتی به خاطر وارد کردن فشار بیشتر از حد طبیعی روی بخشی از اسکلت بدن، بروز تغییراتی در آن طبیعی است.

سر انسان دارای وزن بالایی بوده و به طور متوسط 4.5 کیلوگرم وزن دارد. حین کار کردن با گوشی، که در صورت قرارگیری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام چندین ساعت بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند، سرمان را برای مدت زمانی طولانی پایین نگه می‌داریم! احتمالا پیش از این، تحقیقات را بی‌مورد و فرضیه تاثیر استفاده از گوشی های هوشمند روی رویش زائده‌ای در گردن را مهمل تصور می‌کردید، اما اکنون بیشتر تامل می‌کنید؛ چند درصد از کاربران حین استفاده از گوشی هوشمند خود، به جای خم کردن سر به پایین، گردنشان را صاف نگه داشته و گوشی را با دست بالا نگه می‌دارند؟

این حالت که از آن با عنوان «تکست نک» (Text Neck) یاد می‌کنند، فشار روی رباط و استخوان را افزایش می‌دهد. بدن به این فشار واکنش نشان خواهد داد. بر اساس تحقیقات اخیر، واکنش بدن، همان رویش استخوانی اضافی در پشت گردن است. به این ترتیب سر در زمان پایین نگه داشته شدن بهتر پشتیبانی می‌شود. به عبارتی رویش استخوان اضافی در گردن برای تطبیق پیدا کردن بدن و مخصوصا گردن با یک عادت دائمی انسان‌ها است. استخوان اضافی در گردن سبب می‌شود وزن سر روی قسمتی وسیع‌تر توزیع شده و فشار کاسته شود.

طبق مطالعات دانشمندان دانشگاه سان شاین کوست استرالیا، به طور متوسط طول استخوان اضافی در گردن افراد مورد آزمایش 1 اینچی (2.5 سانتی‌متر) بوده است. در برخی موارد، طول آن به 1.5 اینچ نیز رسیده بود. تا حدود یک دهه پیش، هرگز چنین چیزی در بدن افراد جوان رویت نمی‌شد. به همین دلیل اکنون صحبت آغاز تکاملی دیگر در ساختمان اسکلت بدن انسان مطرح شده است

بر اساس تحقیقی دیگر مشخص شد در حال حاضر، رویش استخوان اضافی در گردن افراد جوان دارای سن 18 الی 30 شایع‌تر است. با در نظر گرفتن کاهش شدید سن افرادی که یک EOP در گردنشان شروع به روییدن کرده است، فرضیه آغاز سری جدید تکامل انسان مطرح شد. این در حالی است که تا یک دهه پیش، EOP تنها در بدن برخی افراد مسن رویت قابل رویت بود.


گوشی های هوشمند، موجب رویش استخوان اضافی در گردن بشر امروزی شده‌اند!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا