خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
نتایج آزمایش‌های جدید انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف پتاسیم می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد بیماری قلبی شود. ما در این بخش شما را با یافته‌های جدید محققان آشنا خواهیم کرد.

اسفناج، هویج، پرتقال و موز را می‌توان تنها برخی از میوه‌ها و سبزیجاتی بوده که سرشار از پتاسیم هستند. با توجه به نتایج مطالعات جدید، افزایش مصرف این مواد غذایی می‌تواند سلامت ما در برابر بیماری‌های قلبی را فراهم کند. محققان با انجام آزمایش‌های مختلف بر روی موش‌ها دریافتند که میزان مصرف پایین پتاسیم می‌تواند احتمال ابتلا به کلسیفیکاسیون عروقی که نشان‌دهنده آترواسکلروز بوده را بالا ببرد و این شرایط، عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری قلبی‌ست. به طور کلی، افزایش پتاسیم در رژیم غذایی باعث کاهش کلسیفیکاسیون عروقی شده و این مسئله نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی پتاسیم می‌تواند در جلوگیری از بیماری های قلبی موثر باشد.

پروفسور Yabing Chen، استاد آسیب شناسی دانشگاه آلاباما اظهار داشت:

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر زنان و مردان در ایالات متحده آمریکا بوده و در هر سال، چیزی در حدود 610 هزار نفر در این کشور به دلیل بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

یکی از اصلی‌ترین عوامل خطرساز برای بیماری قلبی، آترواسکلروز نام دارد. در آترواسکلروز، ذخایر چربی، کلسترول، کلسیم و سایر مواد در شریان‌ها تشکیل شده که به آن پلاک گفته می‌شود؛ پلاک با گذشت زمان سفت شده و جریان خون را به قلب محدود می‌کند. تحقیقات جدید پروفسور Chen و همکارانش نشان می‌دهد که مصرف مکمل پتاسیم می‌تواند یکی از روش‌های کمک به مبارزه با آترواسکلروز و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشد.

پتاسیم و کلسیفیکاسیون عروقی


پتاسیم یک ماده معدنی بوده که برای بدن انسان ضروری است. این ماده معدنی نه تنها به انقباض عضلات و عملکرد عصب و سلول کمک می‌کند، بلکه در تنظیم ضربان قلب هم موثر است. اسفناج، سبزیجات دارای برگ سبز، سیب زمینی، هویج، پرتقال و گریپ فروت را می‌توان تنها برخی از میوه‌ها و سبزیجاتی دانست که سرشار از پتاسیم هستند. توجه داشته باشید که مکمل ماده معدنی پتاسیم هم به راحتی در دسترس عموم قرار دارد. محققان با انجام آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند که رژیم غذایی حاوی پتاسیم پایین، افزایش کلسیفیکاسیون عروقی و سفتی شریان خون را به همراه دارد و این در حالی‌ست که رژیم غذایی حاوی پتاسیم زیاد، موجب کاهش هر دو شرایط خواهد شد.

نتایج مطالعات انجام‌شده نشان داده‌اند که مصرف پایین پتاسیم با افزایش کلسیم در داخل سلول‌های عضلانی و تولید پروتئین مربوط به واکنش پاسخ cAMP کلسیم (CREB) همراه بوده و همین مسئله موجب تخریب فرآیند درون سلولی می‌شود. محققان دریافتند که مصرف پایین پتاسیم می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی بدن بگذارد و موجب بروز شرایطی همانند کلسیفیکاسیون عروقی شود، اما با افزایش مصرف پتاسیم می‌توان این اثرات را تا حدودی کاهش داد. این نظریه بر روی حیوانات به اثبات رسیده است، اما هنوز به تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی پتاسیم بر روی کلسیفیکاسیون عروقی در انسان‌ها مورد نیاز است.


مصرف پتاسیم می‌تواند باعث جلوگیری از بیماری قلبی شود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا