خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"فرمانده مغز انسان شناسایی شد"

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آلمانی نشان می‌دهد که یک جفت پروتئین، گردش اطلاعات به مرکز حافظه مغز را کنترل می‌کنند محققان علوم اعصاب در مرکز DZNE و مرکز تحقیقات سرطان آلمان (DKFZ) نمونه‌های بافت موش را برای شناسایی عملکرد دو پروتئین خاص CKAMP44 و TARP Gamma-8 مورد ارزیابی قرار دادند.


این جفت مولکول که رونوشت مشابهی در بدن انسان دارند، ارتباط بین سلول‌های عصبی را تحت تأثیر قرار داده و بر انتقال سیگنال های عصبی به هیپوکامپ اثر می‌گذارند.

عملکرد مغز به ارتباط فعال بین سلول‌های عصبی – نورون‌ها – بستگی دارد؛ به همین منظور نورون‌ها به یکدیگر بافته شدند تا شبکه متراکمی ایجاد شود؛ اما نورون‌ها ارتباط مستقیمی با یکدیگر برقرار نکردند و به جای آن، نورون‌ها به وسیله سیناپس از یکدیگر جدا شدند.


در مطالعه جدید، محققان عملکرد گیرنده‌های AMPA که در مغز به وفور وجود دارند را مورد بررسی قرار دادند

انتقال‌دهنده عصبی (neurotransmitter) وظیفه انتقال سیگنال‌های عصبی از یک سلول به سلول دیگر را برعهده دارد؛ مجتمع‌های مولکولی خاص در پوسته خارجی سلول به نام گیرنده از طریق اتصال به انتقال‌دهنده‌های عصبی، سیگنال را دریافت می‌کنند.

دو مولکول خاص CKAMP44 و TARP Gamma-8 همراه با گیرنده‌های AMPA در سلول‌های گرانول حضور دارند؛ این نورون‌ها سیگنال را از مناطق خارج از هیپوکامپ دریافت می‌کنند.

به گفته دکتر «جاکوب فون انگل‌هارت»، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که این سلول‌ها تأثیر چشمگیری بر عملکرد گیرنده‌های گلوتامات دارند و توانایی یک سلول عصبی در ردیابی سیگنال تنها به گیرنده‌های واقعی بستگی ندارد.


براین اساس، جفت مولکول CKAMP44 و TARP Gamma-8 نیز بسیار مهم بوده و عملکرد آنها جدا از گیرنده‌ها نیستند

سلول‌های گرانول از طریق دندریت‌ها با سایر سلول‌ها در ارتباط هستند و اتصالات واقعی – سیناپس‌ها – بر روی برآمدگی‌های خار مانند دیده می‌شوند؛ این خارها (spines) در تصویر به رنگ سبز نشان داده شده‌اند.


فرمانده مغز انسان شناسايي شد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: parädox
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا