خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) در حال توسعه نوعی از فوم است که می تواند به زخم های بدن در اثر میدان جنگ وارد شده و از آنها در برابر خونریی داخلی حفاظت کند


این نوع فوم تزریقی بوده و از طریق نوعی سرنگ شبیه به خودکار به زخم ها وارد می شود . این سازمان امیدوار است زمانی که این فوم کامل شد بتواند به سربازان و مصدومان حوادث برای زنده ماندن تا زمان رسیدن به امکانات درمانی مناسب کمک کند .

این محصول توسط کمپانی پزشکی آرسنال به عنوان بخشی از دارپا (DARPA) توسط فوم پلیمری ، پلی اورتان طراحی و توسعه داده شده است و به گونه ای طراحی شده که می تواند برای حداقل یک ساعت جلوی خونریزی داخلی را بگیرد و به آسانی توسط پزشکان و تیم جراحی قابل پاک شدن باشد .

ساعت طلایی در 60 دقیقه زمانی است که در درمان های اولیه در میادین جنگ مرز بین مرگ و زندگی است و قطع نشدن خونریزی در این زمان بسیار خطرناک است چون آنها نمی توانند جلوی خونریزی های داخلی را پد فشرده سازی یا گیتس های درمانی بگیرند و این یک تهدید واقعی برای زنده ماندن قبل از رسیدن به امکانات مناسب است .



فوم های پلیمری توسط پزشک در دو فاز مایع به داخل حفره شکمی تزریق می شود ، مرحله پلی ال و فاز ایزوسیانات .هنگامی که این مایعات ترکیب شوند به یکدیگر واکنش نشان داده و می تواند تا 30 برابر حجم واقعی خود گسترش پیدا کنند ، این فوم حفره شکمی را پر کرده و به ارگان های حیاتی داخل قالب در برابر از دست دادن خون مقاومت ویژه می بخشد .

در آزمایشهای انجام شده ، پزشکان در کمتر از یک دقیقه قادر به حذف کامل این بلوک های جامد از بافت ها شده اند . نرخ زنده ماندن توسط این روش بر روی خوک ها از 8 به 72 درصد افزایش پیدا کرده است و این درحالی است که کاهش از دست دادن خون شش برابر شده است


دارپا فوم ، ماده ای که به جنگ خونریزی های داخلی بدن می رود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا