خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگرچه برخی فروشندگان روغن مار مدعی درمان طاسی هستند، اما تحقیقات اخیر، دانشمندان را یک قدم به کشف علت این اختلال نزدیک‌تر کرده است.


همانند بسیاری از دستاوردهای علمی جذاب دیگر، محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب‌ غربی هنگام بررسی فرم ژنتیکی نادری از سرطان، به صورت کاملا اتفاقی موفق به کشف چنین موردی شدند. دکتر “Lu Le” در این رابـ*ـطه می‌گوید:

اگرچه این پروژه با هدف پیدا کردن علل ظاهر شدن اشکال مختلف سرطان آغاز شده بود، اما ما موفق به کشف علت خاکستری شدن مو و هویت سلول‌هایی که مستقیما در رشد مو تاثیر دارند، شدیم.

طی این مطالعه، محققان در حال بررسی پروتئینی با نام KROX20 بودند و متوجه شدند سلول‌های پوستی برای تبدیل شدن به شفت مو، نیاز به تولید این پروتئین دارند. زمانی که سلول‌های تولیدکننده پروتئین KROX20 در موش حذف شدند، خبری از رشد مو نبود.

به لطف این دستاورد جدید درمان طاسی امکان‌پذیر است
علاوه بر این، محققان موفق به کشف پروتئین دیگری با نام “SCF” نیز شدند که برای رنگی شدن مو به آن نیاز است. در آزمایشی که روی موش‌ها انجام گرفت، محققان با حذف ژن‌ پروتئین SCF از سلول‌های تولید کننده مو، متوجه سفید شدن موی موش شدند.

حال گام بعدی در این آزمایش، پیدا کردن علت‌های مختل شدن تولید پروتئین KROX20 با افزایش سن و مشخص کردن عوامل بازدارنده پروتئین SCF و خاکستری شدن موی سر است. به علاوه، پیدا کردن محرک‌های پیری و بررسی آن در سطحی گسترده‌تر، می‌تواند آغازی برای مبارزه و درمان طاسی باشد.


درمان طاسی یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا