خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-isajjad-

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
15/1/20
ارسال ها
117
امتیاز واکنش
897
امتیاز
163
زمان حضور
4 روز 10 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
50 استودیوی بزرگ دنیا



هر روز که می گذرد ، عشق و علاقه بازی بازها به انواع مختلف بازی ها بیشتر می شود. ولی سازندگان این بازی ها چه کسانی هستند؟ و چه چیزی آنها را خاص می کند؟ تاریخچه آنها چیست؟


#50

Midway

تاسیس شده در سال 1988

شرکت Midway همانطور که می بینید چند دهه از تاسیسش می گذرد. این شرکت بازی های آرکید زیادی از جمله Space Invaders تولید کرده است. اخیرا این شرکت مشکلات مالی پیدا کرده است ولی در دهه 90 فرانچایزهای بزرگی روانه بازار کرده بود.

49#

Westwood Studios

تاسیس شده در سال 1985

این استودیو بیشتر مسئول ساخت بازی های استراتژی های همزمان همانند C & C بوده است. متاسفانه این استودیو در سال 2003 بسته شد. آنها همزمان با خلق ایده های جالب در ژانر استراتژی ، دست به خلق بازی به نام Eye of the beholder زدند. آنها در نهایت توسط Virgin Interactive خریده شدند و در نهایت به Electronic Arts پیوستند و در نهایت در سال 2003 به کل Westwood Studio منحل شد.

48#

Treasure

تاسیس شده در سال 1992

استودیوی محبوب Treasure در سال 1992 تاسیس شده بود و در خارج از توکیو به بازیسازی مشغول بودند. گروه کوچک آنها شامل کارمندهای سابق Konami نظیر Masato Maekawa بوده است. استودیوی Treasure بازی های موفقی در ژانر تیراندازی ساخته بودند که از معروف ترین آنها می توان بازی HGunstar Heroes را نام برد.

47#

SCEJapanStudio

تاسیس شده در سال 1999

Sony Computer Entertainment استودیوی ژاپن متشکل از گروه Sony’s Internal Development و سازندگان ماهر سونی بوده است.این استودیو فقط بازی های انحصاری برای پلتفرم PS را نمی ساخت و به همکاری با دیگر استودیوها برای ساخت بازیشان کمک می کرد. یکی از تیم های منحصر به فرد SCE ، تیم بازی ICO بوده است. همه بازی های SCE فوق العاده هستند. از محصولات این شرکت می توان به ICO ، Shadow of the Colossus و The last Guardian نام برد.

46#

Relic Entertainment

تاسیس شده در سال 1997

شرکت Relic فقط درگیر ساخت بازی های استراتژی بوده است. یکی از کارهای قدرتمند شرکت Relic را میتوان Warhammer 40000 : Space marins نام برد. برخلاف دیگر شرکت ها ، شرکت Relic از اینکه بازی های خود را دست خوش تغییرات سازد می ترسد! بازی Dawn of war II یکی دیگر از بازی های بزرگ Relic در سبک ActionRPG است. همچنین بازی Company of heros ، با استفاده از واقعیت زننده جنگ جهانی دوم بازی استراتژی بسیاز زیبا را به بازیبازهای دنیا معرفی کرد. کارمندان این شرکت کارهای محول شده را به نحو احسن انجام می دهند. بازی زیبای Space in Homeland نیز یکی از بازی های عالی در سبک RTS می باشد که برای PC منتشر شده است. Relic Entertainment افرادی را دارد که برای ساخت بازی های سبک استراتژی از بهترین ها هستند.

45#

BlackIsleStudios

تاسیس شده در سال 1996

قبل از اینکه بتسزدا دست به خلق اثر ماندگاری به نام Fallout3 بزند شرکت Black Isle Studio بازی های فوق العاده ایی از نظر فضای آخرالزمانی می ساخت. البته هنر اصلی این استودیو در خلق همین فضاهای آخرالزمانی است! از بازی های این شرکت می توان Dungeons & Dragons ، Planescape: Torment و Icewind Dale را نام برد. درباره اینکه چرا اکثر کارهای این استودیو اثری ماندگار هستند می توان دلایلی مانند روایت داستانی جذاب ، صداگذاری عالی و خلق دنیایی متناسب با بازی را ذکر کرد.

#44

SNK

تاسیس شده در سال 1978

شرکت SNK هم برای چند دهه پار برجا است. شهرت SNK در ساخت کنسول Neo Geo و کنسول های دستی تبحر دارد. البته SNK بازی های آرکید زیادی ساخته است. با محبوبیت کنسول ها ، SNK معروف شد و با شرکت های دیگر همکاری کردند. خوشبختانه کمپانی SNK همچنان به کار خود ادامه می دهند. دفتر مرکزی SNK در Osaka واقع در ژاپن است.

43#

Origin Systems

تاسیس شده در سال 1983

برادران ریچارد و رابرت گریوت (garriot) این شرکت را با کمک پدرشان اون (Owen) در سال 1983 ساخته اند. موفقیت اصلی آنها با یک بازی MMORPG به نام Ultima online همراه بود که از اولین بازهای MMORPG به شمار می آید. استودیو در سال 1992 توسط EA خریده شد و در نهایت در سال 2004 منحل شد. در طول فعالیتشان خیلی از بازی ها با استودیوی Origin همکاری متقابل داشته اند.

42#

Thatgamecompany

تاسیس شده در سال 2006

این استودیو در سال 2006 توسط دانشجویان کالیفرنیا به نام های Kellee Santiago و Jenova Chen تاسیس شد. این شرکت تاثیر فوق العاده ایی در دنیای بازی ها داشته است. با گروهی کوچک ولی سرشار از استعداد بازی هایی ساختند که احساسات بازیباز ها را بر می انگیختند. استودیو برای شبکه PSN سه بازی دانلودی ساختند که بودجه ساخت کاملا مستقل بوده است.

41 #

PopCapGames

تاسیس شده در ساب 2000

شرکت Popcap استاد ساخت بازی هایی مخصوص بازیبازهای Hardore است. یا به عبارتی بهتر ، بازی های سختی می سازد که هر کسی نمی تواند از آن لـ*ـذت ببرد! این کمپانی فرانچایزهای زیادی را توانسته است مطابق علاقه بازیبازها سر پا نگه دارد. این شرکت دقیقا 12 سال پیش تاسیس شده است و تا کنون نزدیک به 400 کارمند در استخدام خود دارد. PopCap موفقیت خود را مدیون بازی های Bejeweled ، Peggle ، Plants Vs Zombies ، Bookworm و Zuma است.

40#

SCESanta MonicaStudio

تاسیس شده در سال 1999

قوی ترین استودیو سونی Santa Monica می باشد. استودیوی سانتا مونیکا بازی های بزرگ و موفقی را ساخته است که از مشهورترین آنها می توان بازی God Of War را نام برد.

39 #

EA Canada

تاسیس شده در سال 1983

یکی از قوی ترین ناشران شرکت EA ، همین استودیوی EA Canada است. قسمت ونکور که مسئول ساخت بازی های ورزشی نظیر NHL ، FIFA ، SSX و Fight Night است. بازی های Face breaker ، Def jam Vendetta و NBA محصول قسمت کانادا است. سری بازی های اسکیت زیر نظر Black Box تهیه شده است. همچنین مسئول بازی های Need for Speed از سال 2000 نیز بودند.. اگر از کیفیت بازی های منتشر شده توسط EA canda سوال بپرسند محال است بازی ضعیفی پیدا کنید.

38#

NeverSoft

تاسیس شده در سال 1994

شرکت Neversoft در مقابل تمام مشکلات دوام آورده بود و در سال 1998 تقریبا بودجه شان تمام شده بود که اکتیویژن با پیشنهادی به شرکت Neversoft حق ساخت بازی های Tony Hawk Pro Skater را به انها داد. با این پیشنهاد شرکت تا سال 2007 پابرجا مانده بود. اکتیویژن ساخت بازی های دیگری مانند Guitar Hero و Band Hero را به این شرکت واگذار کرد. شرکت NeverSoft دست به ساخت بازی به نام Gun زد که با شجاعت تمام سبک Open World را وارد فضای وسترن کرد. در حال حاضر اثری جدید دیگری از NeverSoft مشاهده نشده است. اما از اخرین بازی های منتشر شده می توان Tony Hawk’s Pro skater برای Xbox 360 نام برد.

37#

SONIC team

تاسیس شده در سال 1992

همانطور که از اسم شرکت مشخص است که این شرکت بر روی سری بازی های سونیک کار می کنند. تیم از سال 1998 بر روی Sega کار خود را شروع کرده است و دست به خلق فرانچایزی زد که در حال حاضر خیلی محبوب واقع شده است. تیم سونیک در ژاپن بنیان نهاده شده است ولی با استودیوهای دیگر نیز همکاری می کنند. یکی از همکاری های با ثبات آنها با بخش Sega ایالت متحده است.

36#

Rare

تاسیس شده در سال 1982

در دهه 90 این شرکت چندان مورد توجه قرار نداشت. بازی هایی مثل جیمز باند که در سبک تیراندازی اول شخص مشهور شد. همچنین دانکی کنگ و Banjo kazoie نیز از آثار ماندگار دیگری از این شرکت است که بعد ها توسط Nintendo حق انتشار آن خریده شد. همه این عناوین در مقابل توانایی های اعضای Rare ناچیز است.

35#

Harmonix Music Systems

تاسیس شده در سال 1995

رقصیدن در سالن پذیرایی خانه شما برای بازیبازهای Hardcore کاری بس احمقانه است ولی شرکت Harmonix از انجام کارهایی به ظاهر احمقانه نمی هراسد و با قدرت در ساخت آنها تلاش می کند. اولین بازی که گیتار پلاستیکی را در بازی گیتار هیرو نواخته اید به یاد اورید و یا لحطاتی که با بازی Rock band داشته اید. شرکت Harmonix باعث شده است که این خاطرات برای ما ایجاد شود و بدون آنها ما همچنین لحطات نابی را تجربه نمی کردیم. Dance Centeral در ارتقای سطح رقص بازیبازها تلاش می کرده است و تجربه هایی را سبب می شده است که شاید آنها در زندگی واقعای نیز از آن مدد جویند. استودیوی Harmonix از نظر ژانر موسیقی در بازی یک قدم از سایر رقبا جلوتر بوده است و این قدرت ظاهرا قرار نیست که به این راحتی نابود شود.

34#

EA Digital Illusions CE

تاسیس شده در سال 1992

بهترین کار این شرکت ساخت سری بازی های Battlefield با اسم رمز Eagle بوده است. از خلاقیت های این شرکت می توان به ایجاد محیط های تخریب پذیر اشاره کرد. بیشتر کارهای این شرکت بر روی بخش های چندنفره فرانچایزهای معروف در ژانر تیراندازی اول شخص است. یکی از پروژه های رسیکی شرکت را می توان بازی Mirrores Edge نام برد. شرکت DICE ایده های بزرگ و استعدادهای بسیاری در خود نهفته دارد که این دو عامل به عنوان نیروی محرکه باعث پیشرفت این شرکت در میان بقیه شرکت ها است.

33#

SIERRA

تاسیس شده در سال 1979

در طول 29 سال سابقه این شرکت بازی های محبوب زیادی برای PC منشر شده است. از بازی های محبوب این شرکت می توان Leisure Suit Lary ، Space Quest ، King’s Quest و Gabriel Knight اشاره کرد. دفتر اصلی شرکت در شهر Oakhurst واقع در کانادا است. اما با موفقیت های پی در پی ، دفتری دیگر در Bellevue ایجاد کردند. این شرکت پس از مدتی دچار مشکلات بحرانی شدیدی شد و مجبور شد که صد ها نفر از کارمندان خود را از دست دهد. با این حال عقب نشینی نکرده و بازی ماندرگار Half Life را منتشر کردندو همچنین با همکاری Relic بازی Homeworld را نیز به بازار جهانی عرضه کرند. متاسفانه Sierra با ادغام کمپانی های مادر یعنی Vivendi و Activison به طور کامل منحل شد. با اینکه استودیو منحل شده است ولی اعضای آن شرکت جدیدی به نام TellTale را ایجاد کرده اند و با قدرت به کار خود ادامه می دهند.

32 #

Retro Studios

تاسیس شده در سال 1998

شهرت این شرکت بر پایه Nintendo بنیان نهاده شده است. شاید به نظر شهرت چندانی نباشد ولی Reto بازی Metroid را با 3 بعدی سازی جانی دوباره بخشید. یکی از آخرین پروژه های Retro احیای مجدد بازی دانکی کونگ برای Wii بوده است.

31 #

Broderbund

تاسیس شده در سال 1980

این شرکت تحت نظر برادران Doung و Gray Carlston در سال 1980 ایجاد شد. نام بازی از ترکیب کلمات دانمارکی ، آلمانی و سوئدی است. اولین بازی منتشر شده از شرکت بازی Galactic Empire بوده است که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده بود.

30 #

Intelligent Systems

تاسیس شده در سال 1986

یکی دیگر از حمایت شوندگان Nintendo شرکت Intelligent بوده است که این حمایت نزدیک به 20 سال دوام داشته است تا اینکه نبوغ این شرکت در ژاپن معلوم شد. فرانچایزهای محبوب زیر متعلق به این شرکت است:

Paper Mario ، Fire Emblem ، WarioWare ، Advance Wars

29#

Sega AM2

تاسیس شده در سال 1983

اگر شما ده سال پیش بازی های ویدئویی را تجربه کرده باشید در قدرت SEGA شکی نمی کنید. زمانی SEGA در ساخت بازی ها پیشتاز بود و ما از بازی های آرکید و همینطور بازی های کنسولش لـ*ـذت می بردیم. همه این لـ*ـذت ها مدیون شخصی به نام Yu Suzuki به خاطر استودیو AM2 فوق العاده اش است. AM2 فقط دست به خلق بازی های Fighting سه بعدی با بازی Virtua Fighter نزد بلکه پیشکسوت بازی های مدرن در این ژانر با بازی های Outrun و DaytonaUSAبوده است. در دهه 80 بازی Space harrier اولین بازی آرکیدی بود که از گرافیک 16 بیتی برخوردار بود. Harrier اولین بازی بود که از جوی استیک استفاده می کرد. این همکاری ها پی در پی ادامه داشت. AM2 با خلق سری بازی های Shenume به بقیه بازیساز ها استانداری جدید به نام QTE ( Quck time Events ) معرفی کرد که در بازی های امروزه به وفور استفاده می شود.

28#

Game Freak

تاسیس شده در سال 1989

وقتی شما یه ناشری باشید که فقط بر روی یک فرانچایز کار می کنید باید چیزی بسازید که بازیباز را در خود غرق کند. Game Freak با خلق سری بازی های Pokeman گامی در این راستا بر داشته است. آقای Pikachu و دیگر دوستانش اثری ماندگار ایجاد کرده اند که تا مدت ها از ذهن بازیباز ها فراموش نخواهد شد. همچنین این شرکت بر روی بازی های کنسول دستی های نینتندو هم فعالیت داشته اند.

27#

Bungie

تاسیس شده در سال 1991

شرکت بانجی خالق Halo است. بازیی که این شرکت را مشهور کرد. Halo یکی از معروف ترین بازی ها در سبک تیراندازی اول شخص معرفی شد. اساس کار شرکت Bungie بر روی مکانیسم های مختلف بر روی گیم پلی و همچنین نحوه روایت داستان است. چه کسی می داند اثر جدید دیگری از این شرکت چه خواهد بود؟ ولی اگر تاریخ دوباره اتفاق بیفتد ، دوباره همین اثر مسحور کننده خلق می شود.

26 #

Irrational Games

تاسیس شده در سال 1997

این شرکت با بازی های تاکتیکی محبوب شد. بازی SWAT 4 و Tribes Vengeance از بازی های این شرکت است. در یکی از آخرین بازی های این شرکت ، System Shock 2 ژانر RPG را با جنبه تیراندازی تلفیق کرده و بازی فوق العاده ایی در دنیای علمی تخیلی ایجاد کرده اند. این عملکرد در بازی بایوشاک نیز دیده شده است.

25#

Infinity Ward

تاسیس شده در سال 2002

با توجه به شکایات بازیباز ها مبنی بر تغییر نکردن روند بازی های ندای وظیفه ، شرکت اینفینتی وارد با خلق داستانی تازه و روندی جذاب تر در جنگ جهانی دوم به این اثر جانی دوباره بخشید. سپس با خلق سری بازی های Modern warfare جایگاه خود را تثبیت کرد. شیوه خلق گیم پلی سینمایی شرکت اینفینیتی وارد زبان زد خاص و عام است.

24#

Polyphony Digital

تاسیس شده در سال 1998

یکی از شرکت هایی که در زیر سایه SCE به شهرت رسید شرکت Polyphony Digital است که در راس آن آقای Kazunori Yamauchi قرار دارد. شرکت Polyphony حدود 6 سال برای ساخت بازی های Gran Turismo زحمت کشیده است.

23#

Epic Games

تاسیس شده در سال 1991

شاید این شرکت در دهه اخیر مهم ترین شرکت بازی باشد. نه به خاطر خلق بازی فوق العاده Gears of war یا به خاطر رقابتی که بین بازی های بهینه شده با موتور آنریل ایجاد شده باشد! فقط به خاطر اینکه تعداد زیادی از بازی های این نسل با موتور آنریل ساخته شده است.امروز به نظر می رسد که موتور آنریل 3 در همه ژانر ها وجود داشته باشد. بدون این ابزار مفید Epic ، بازی های این نسل هیچوقت بهبود گرافیکی پیدا نمی کردند. البته همه این کارها و موفقیت ها را باید مدیون کارگردان طراحی آن یعنی کلیف .بی بدانیم.

22#

Level-5

تاسیس شده در سال 1998

یک استودیوی ژاپنی محبوب که در اواخر دهه 90 تاسیس شده بود که ارتباط خیلی خوبی با هوادارنش برقرار کرده بود و تاثیرات زیادی در سبک RPG داشته است. بدون شک شرکت Level-5 در ژاپن و خاور دور یکی از محبوب ترین شرکت ها می باشد.

21#

Namco

تاسیس شده در سال 1970

قبل از اینکه با شرکت Bandai ادغام شود ، نامکو بازی های جالب و ماندگاری ایجاد کرده بود. از بهترین آثار نامکو می توان Pac-man ، Dig Dug و Galaga را نام برد. نامکو به خلق آثار مدرن ادامه می دهد و به موفقیت امروزه دست پیدا می کند.

20#

Insomniac Games

تاسیس شده در سال 1994

Insomniac همیشه یک شرکت مستقل بوده است ولی انگیزه اصلی آنها ساخت بازی برای پلتفرم Play Station است. تا امروز 16 بازی از این شرکت دیده شده است و همه انها در انحصار PS است. از بازی های مهم این شرکت می توان به Spyro ، Ratchet & Clank ، Resistance نام برد.

19#

MicroProse

تاسیس شده در سال 1982

این شرکت در سال 1982 توسط Bill Stealey و Sid Meier تاسیس شده است. Microprose بازی های بزرگی را خلق کرده است. این شرکت بازی های شبیه سازی پرواز و بازی های حنگی زیادی را ایجاد کرده است. همچنین شرکت بازی های استراتژی زیادی را نیز منتشر کرده است که اگرچه تبلیغات گسترده ایی صورت نگرفته بود ولی در ژانر خود بازی خوب و خوش ساختی از آب در آمده بودند.

#18

Enix

تاسیس شده در سال 1986

از نظر تکنیکی شرکتی بسیار قوی است ولی علت اصلی وجود این شرکت در لبست فقط به خاطر نام تجاری زیاد آن بر روی بازی ها است. در سال 2003 ، Enix با شرکت عظیم ژاپنی که در ساخت بازی های RPG نخصص دارد ادغام شده و شرکت Square Enix را ایجاد کردند. حذف این شرکت بزرگ از این لیست کاری بس نابخشودنی بود.

17#

UbiSoft Monteral

تاسیس شده درسال 1997

در بخش یوبی سافت مونترال فرانچایزهای زیبایی ساخته شده است. اکثرا برای سرگرمی ایجاد شده اند و صرفا فقط برای تولید بازی کار نمی کنند. از بازی های مشهور این شرکت می توان Far Cry ، Prince of Persia و Naruto را نام برد. البته در ساخت سری بازی های Splinter Cell و Assassin’s Creed یوبی سافت منترال کمک شایانی کرده است. جدا از قضاوت درباره آثار یوبی سافت ، شرکت یوبی سافت نقشی اساسی در روند بازی های اینده ایفا می کند.

16#

ناتی داگ

تاسیس شده در سال 1984

اگر در بازی های جدید محبوب جست و جو کرده باشید حتما نام این شرکت را شنیده اید. قبل از ساخت بازی Uncharted ، شرکت بازی هایی نظیر Apple II’s Keef the thief و Ring of Pwer را ایجاد کرده بود. اما در میانه سال 1990 شرکت ناتی داگ دست به ساخت بازی Crash Bandicoot زد. موفقیت دیگر توسط بازی Jack & Dexter بر روی PS2 بدست امد. تا در نهایت سونی حق امتیاز این شرکت را خرید و این شرکت بصورت انحصاری برای پلتفرم PS3 بازی می سازد. جدیدترین بازی این شرکت در سال 2013 به نام The last of us منتشر خواهد شد.

15#

Hall Laboratory

تاسیس شده در سال 1980

این شرکت در خلق آثاری مانند Earthbound ، Super Smash bros با نینتندو همکاری داشته است. همچنین سری بازی های Kirby هم به دست این شرکت بوده است. قبل از تاسیس رسمی شرکت ، ساخت بازی های کمودور 64 بر عهده این شرکت بود. انتشار بازی Kirby’s Dream Land در سال 1992 تاریخ این شرکت را برای همیشه عوض کرد. چه کسی فکرش را می کرد که این بازی به ظاهر مسخره باعث شهرت و موفقیت های این شرکت می شود؟ شرکت Hal به ساخت بازی های طیف خانوداگی ادامه می دهد و ساخت بازی Face Raiders برای نینتندو 3DS در دستور کارش است.

14#

BioWare

تاسیس شده در سال 1995

شرکت بایوور بیشتر بر روی بازی RPG کار می کند. بازی های Baldur’s Gate ، Dungeons & dragon در سال 1998 ساخته شده است. ویژگی بازی های بایوور در قدرت گشت و گذار تقریبا آزادانه در سری بازی های RPG است. پس از موفقیت نسخه دوم Baldur’s Gate نوبت به بازی های دیگر یعنی Jade Empires ، Star wars: Knight of the old Republic ، Neverwinter nights شد تا باعث افتخار نام شرکت شوند. در سال 2007 شرکت بایوور توسط EA خریداری شد. پس از آن فرانچایزهای Dragon age ، Mass Effect و Star Wars: The Old Republic ایجاد شد.

13#

BethesdaGame Studio

تاسیس شده در سال 1986

دو دهه ا تاسیس این شرکت می گذرد و به نظر می رسد که رشد این شرکت غیرقابل توقف است! اولین بازی در سال 1986 به نام Gridiron برای PC منتشر شد. در سال 1994 بازی The Elder Scrolls معرفی شد. فرانچایز The Elder scroll به حدی معروف شد که بتسدا تصمیم گرفت ادامه آن را بسازد و در سال 1996 DaggerFall ، درسال 2002 Morrowind ، در سال 2006 Oblivion و در سال 2011 Skyrim را ساختند. البته بی انصافی است که از بازی Fallout3 منتشر شده در سال 2008 نامی نبریم.

12#

Looking Glass Studios

تاسیس شده در سال 1990

این شرکت دیگر بازی نمی سازد ولی در ساختن بازی شرکت های دیگر همکاری می کند. با اینکه تبلیغات گسترده ایی از این شرکت نکرده اند ولی این شرکت تشکرات ویژه ایی بابت همکاری هایشان با طراحی ویدئوهای بازی های مدرن دریافت کرده اند.

11#

Lucas Arts

تاسیس شده در سال 1982

تاریخچه این شرکت شگفت انگیز است. پیشکسوت سبک اشاره وکلیک در سری بازی های Sam & Max است. بازی های زیبای دیگری از این شرکت را می توان Maniac Mansion ، Monkey Island و Indiana Jones نام برد.

10#

- Software

تاسیس شده در سال 1990

این شرکت اولین بازی های تیراندازی را به بازیبازها معرفی کرد. بازی های Quake ، Wolfstein3D ، Doom ، Doom II از اولین بازی های این شرکت بودند. بازی Doom به حدی معروف شد که اعضای شرکت به فکر راه اندازی بخش رقابتی در بازی هایشان شدند. چیزی که اکنون به نام بخش چندنفره در بازی ها وجود دارد. بازی های تیراندازی اول شخصی که امروزه می بینید بدون تلاش های اعضای - Software امکان پذیر نمی بود.

9#

Maxis

تاسیس شده در سال 1987

این استودیو توسط Will Wright ساخته شده است کسی که به خالق آثار Sims معروف است. پس از خریداری شرکت توسط EA در سال 1997 امروزه همچنان نام Sims را هر از گاهی می شنویم.

پروژه های دیگری مانند Spore ، Dark Spore نیز بر این استودیو محول شده بود.

#8

Blizzard Entertainment

تاسیس شده در سال 1991

از اولین بازی های بلیزارد می توان The lost Vikings منتشر شده در سال 1992 نام برد. در سال 1994 بازی Blackthrones برای PC و SuperNES منتشر شد. پس از بازی وارکرفت در سال 2001 بلیزارد از یک بازی استراتژی دیگری به نام Starcraft رو نمایی کرد و همچنین بازی RPG به نام دیابلو. با انتشار بازی World of warcraft محبوبیت بلیزارد بیشتر شد و از سوی دیگر توجه دیگر سازندگان به بازی انلاین جلب شد.

7#

Valve

تاسیس شده در سال 1996

با انتشار بازی Half life شرکت Valve به طور جدی برخاست و ببازی های Counter Strike ، Team Fortress و Day Of defeat را خلق کرد. همچنین بازی DOTA 2 نیز در دست ساخت این شرکت است. همه این عناوین خوش ساخت باعث شده که شرکت Valve یکی از بهتری شرکت های بازی سازی باشد.

6#

SquareSoft

تاسیس شده در سال 1986

این شرکت در حال حاضر دیگر وجود ندارد.همانگونه که در قبل ذکر شد در سال 2003 با شرکت Enix ادغام شده و Square Enix را ایجاد کردند. از بازی های این شرکت میتوان به بازی های Final Fantasy ، Xenogears و Chrono Triggers نام برد. Square Soft در ساخت بازی های RPG تبحر خاص خودش را داشت و بهترین RPG های ژاپنی در پای امضای این شرکت وجود دارد.

5#

Atari

تاسیس شده در سال 1972

بیشتر بازیباز ها با آتاری 2600 آشنا هستند. در سال 1970 این دستگاه بسیار محبوب شده بود. در سال 1980 بازی های بزرگی مانند Gauntlent ، Marble Madness و Paperboy را منتشر ساختند. در سال 90 نیز بازی های Primal Rage ، Area 51 و Sanfransisco Rush و دیگر آثار مشهور دیگر منتشر شد.

4#

Konami

تاسیس شده در سال 1969

همانند Capcom ، Konami هم ناشر و هم سازنده بازی بوده است اما بیشتر به تیم های داخلی برای ساخت بازی کمک می کرده است. بازی های زیبایی به نام Castelvania ، Metal Gear ، Silent Hill از آثار این شرکت است. تقریبا از هر ژانری اثری از این شرکت یافت می شود.

3#

RockStar North

تاسیس شده در سال 2002

تمام بازی های RockStar زیبا هستند ولی بخش محوله بر قسمت راکستار شمال بهتر از بقیه می باشد. راکسنار اسکاتلند در ساخت بازی GTA همکاری داشته است و در حال حاضر بر روی بازی GTA V مشغول هستند. اما ساخته های راکستار شمالی عبارتند از :

Manhunt ، Red Dead Redemtion

2#

Capcom

تاسیس شده در سال 1983

کپکام همیشه بهترین بازی ها را خلق کرده است. از سال 1983 برای NES بازی می ساخته است. در سال 1990 بازی استریت فایتر رو نمایی شد و از اواخر سال 90 تا کنون بازی رزیدنت اویل طرفداران خود را دارد. کپکام در پیشرفت صنعت بازی کمک به سزایی کرده است..

1#

Nintendo EAD

تاسیس شده در سال 1983

کلمه افسانه ایی برای توصیف این شرکت کافی نیست. دفتر این شرکت در Kyoto و Tokyo قرار دارد.نزدیک به 3 دهه از تاسیس این شرکت می گذرد و افراد زیادی در این شرکت بوده اند همانند

Shigeru Miyamoto, Gunpei Yokoi, Hideki Konno, Katsuya Eguchi, Eiji Aonuma, Genyo Takeda و Takashi Tezuka

بازی های The legend of Zelda ، Super Mario bros ، Metroid ازتوانایی های این شرکت است.

همه این بازی ها را باید ممنون EAD باشیم. نینتندو همچنین طرز بازی کردن ما را هم با کنسول های حرکتی خود تغییر داد.




50 استودیوی بزرگ دنیا

 
  • تشکر
Reactions: MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا