خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
محققان چینی دریافتند که رژیم های غذایی حاوی چربی زیاد ، برای باکتری های روده مضر خواهند بود. اینطور که پیداست، این یافته‌ها را نمی‌توان با قاطعیت تایید کرد، اما برای جلوگیری از کاهش باکتری های روده باید این هشدار را جدی گرفت.

مطالعات جدیدی که توسط محققان کشور چین انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد چربی می‌تواند برای باکتری های روده مضر باشد؛ این مطالعه بر روی 200 نفر از جوانان و بزرگسالان سالم انجام شده که به مدت 6 ماه، مصرف چربی پایین یا زیادی داشتند.

محققان شاهد تغییرات نامطلوبی در باکتری های روده و ترکیباتی که آن‌ها تولید می‌کنند، در افرادی بودند که چربی زیادی مصرف می‌کردند. نویسندگان این مقاله که در تاریخ 19 فوریه در مجله GUT منتشر شد، اظهار داشتند چنین تغییراتی ممکن است عواقب منفی همانند افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک در طولانی مدت داشته باشد؛ بیماری دیابت نوع 2 را می‌توان در زمره بیماری‌های متابولیک قرار داد.

به نظر می‌رسد این امکان وجود دارد که یافته‌ها مربوط به مردم کشور چین و سایر کشورهایی باشد که رژیم‌های غذایی غرب، رواج زیادی در میانشان دارد، همچنین ممکن است نتایج آزمایش به افرادی که در کشورهای پیشرفته همانند ایالات متحده آمریکا هم زندگی می‌کنند، به واسطه مقدار مصرف زیاد چربی آن‌ها هم مربوط باشد، اما تحقیقات بیشتری باید در این رابـ*ـطه انجام شود.



لازم به ذکر است که این آزمایش بر روی بزرگسالان و جوانان سالم (18 الی 35 سال) انجام شد، بنابراین نمی‌توان با قاطعیت گفت که نتایج روی تمام گروه‌های سنی یکسان است.

ارتباط باکتری های روده و چربی
مطالعات قبلی انجام شده نشان داده‌اند که رژیم های غذایی می‌توانند بر روی باکتری های روده تاثیرگذار باشند و چاقی با کاهش گروهی از باکتری‌ها ارتباط دارد، اما مطالعات نسبتا کمی بر روی تغییرات باکتری های روده پس از اختصاص دادن رژیم های غذایی خاص برای یک گروه از افراد، انجام شده است.

در مطالعه جدید، شرکت‌کنندگان به صورت تصادفی در سه گروه مختلف تقسیم شدند، این گروه‌ها عبارتند از:

  • گروه کم چربی که 20 درصد مجموع کالری مورد نیاز روزانه خود را از چربی و 66 درصد آن را هم از کربوهیدرات دریافت می‌کنند.
  • گروه متوسط که 30 درصد مجموع کالری روزانه را از چربی و 56 درصد آن را هم از کربوهیدرات تامین می‌کنند.
  • گروه مصرف‌کننده چربی بالا که 40 درصد از کالری روزانه را از چربی و 46 درصد آن را هم از کربوهیدرات دریافت می‌کنند.
مجموع کالری، پروتئین و فیبر موجود در رژیم غذایی شرکت‌کنندگان با یکدیگر برابر بود، همچنین تمام شرکت‌کنندگان نمونه‌های خون و مدفوع خود را در آغاز و پایان آزمایش، برای مطالعات بیشتر در اختیار محققان قرار دادند.

پس از 6 ماه مطالعه، محققان شاهد رشد گونه‌های خوب باکتری روده که اصطلاحا با نام Blautia و Faecalibacterium شناخته می‌شوند، در افرادی بودند که رژیم غذایی با چربی پایین در طول این دوره داشتند، همچنین کسانی که در گروه مصرف‌کنندگان چربی بالا قرار داشتند، با کاهش باکتری های روده مواجه بودند.

محققان اعلام کرده‌اند که باکتری های روده Blautia و Faecalibacterium در تولید اسید چرب با نام Butyrate که منبع اصلی انرژی برای سلول‌های مرده بوده و دارای خواص ضد التهابی است، نقش دارند.



در حقیقت دانشمندان با اندازه‌گیری سطوح Butyrate در نمونه مدفوع شرکت‌کنندگانی که مصرف چربی پایین داشتند، دریافتند که این نوع باکتری با افزایش مواجه شده و این در حالی‌ست که در گروه مصرف‌کننده مقادیر بالای چربی با کاهش همراه بوده است.

در طول این مطالعه، افرادی که در گروه غذایی با چربی بالا قرار داشتند، افزایش سطح باکتری‌هایی همانند Bacteroides و Alistipes را تجربه کردند که با دیابت نوع دو ارتباط دارند، همچنین این گروه شاهد افزایش تولید اسیدهای چرب به اصطلاح بلند مدتی بودند که تصور می‌شود باعث علاقه‌مند و افزایش التهاب بدن می‌شوند؛ اینطور که پیداست، محققان سطح بالاتری از نشانه‌های التهاب را در خون شرکت‌کنندگانی مشاهده کردند که مصرف چربی بالایی داشتند.

محققان اعلام کردند:

در مقایسه با رژیم غذایی حاوی مقادیر پایین چربی، مصرف طولانی مدت رژیم غذایی با چربی بالا می‌تواند تاثیرات منفی زیاد، حداقل بر روی جوانان چینی که فرهنگ غذایی غرب را دنبال می‌کنند، داشته باشد.

یکی از نتایج آزمایش را می‌توان کاهش وزن تمام شرکت‌کنندگان دانست، البته شرکت‌کنندگانی که چربی کمتری مصرف کردند، وزن زیادتری از دست دادند؛ محققان اعلام کردند که هنوز نمی‌توانند به طور قطعی کاهش وزن را به تغییرات باکتری های روده مرتبط کنند، بنابراین در آینده به تحقیقات بیشتری برای روشن شدن این مسئله نیاز است.


رژیم های غذایی حاوی چربی زیاد ، برای باکتری های روده مضر هستند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا