خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
ترس یک احساس طبیعی است که در هر انسانی یافت می‌شود و همین ترس می‌تواند یکی از رازهای بقای انسان‌ها و حیوانات باشد. براین اساس و در اولین برخورد با ترس‌هایتان به یاد داشته باشید که از ترس فرار نکنید، بلکه آن را یک حس طبیعی بدانید و تنها سعی کنید آن را کنترل نمایید.

ترس می‌تواند یک طیف گسترده باشد که در دو سر طیف شاهد ترس‌های عقلانی و نیز ترس‌های غیر منطقی هستیم که دسته اخیر را اصطلاحا فوبیا می‌گویند. البته غیر منطقی بودن به معنای عدم وجود این ترس نیست، بلکه به این معناست که ترس‌های فوبیا دلیل واقعی ندارند.



در اینجا قصد داریم در خصوص ترس‌های غیر منطقی و فوبیا، علت شکل گیری آن‌ها و تاثیرشان بر زندگی فرد صحبت کنیم. در پس بسیاری از ترس‌های فوبیا، داستان‌ها و روایت‌هایی وجود دارند. این داستان‌ها در ناخودآگاه شما آشیانه کرده‌اند و سالهاست که آنجا حضور دارند.

در برخورد با این دسته باید دو سوال از خود بپرسید؛ اینکه چرا همچنان این داستان‌ها را حمل می‌کنید و دوم اینکه در صورت رها کردن آن‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟

ترس فوبیا در واقع نوعی شرطی شدن است. شما در یک برهه زمانی از زندگی خود ترسی را تجربه می‌کنید و داستان آن ترس در شما باقی می‌ماند و شما از هر آنچه که به آن داستان مربوط است می‌ترسید. وقتی که قرار است اتفاقی مربوط به آن داستان یک بار دیگر رخ دهد شما فقط می‌ترسید و علت ترس خود را هم نمی‌دانید. این ترس زندگی شما را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. در زمانهای این چنین که دچار فوبیا می شوید از خود بپرسید چرا و بر اساس چه منطقی می‌ترسید؟ با ترس خود روبرو شوید و سعی کنید آن را بشناسید، زیرا همین ترس‌ها بسیاری از فرصت‌های مهم زندگی را از شما خواهند گرفت.

داستان‌هایی که در پس فوبیای شما وجود دارند علاقه‌مند هستند تا به صورت مخفی و در زیرین‌ترین لایه‌های ناخودآگاه باقی بمانند و تنها زمزمه‌ای از آن‌ها به گوش برسد. آن‌ها را از دهلیزهای تاریک و مخفی خودشان بیرون بکشید و پس از روبرو شدن، آن‌ها را دور بیندازید.

ترس‌های غیر منطقی و فوبیا در فرایند زندگی آموخته شده‌اند و در درون ما حضور دارند، آن‌ها می‌توانند به ما صدمات جبران ناپذیری وارد کنند، لذا برای رهایی از آن‌ها همچنان از خود بپرسید که چرا و در صورت حذف آن‌ها چه اتفاقی در زندگیتان رخ می‌دهد؟ در نهایت ترس فوبیا را کنترل کنید تا شاهد تغییرات مثبت عظیم در زندگی خود باشید.


چگونه فوبیا را کنترل کنیم؟ ریشه فوبیا چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا