خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

.Mahdieh

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/9/18
ارسال ها
659
امتیاز واکنش
9,860
امتیاز
263
سن
23
محل سکونت
⇇کره ی خاکی⇉
زمان حضور
7 روز 16 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشكلي كه بيماري نيست

اكثر گره‌ها يا توده‌هاي (LUMP) سينه در دختران و زنان جوان خوش‌خيم است. اگر متوجه يكي از آن‌ها شديد نترسيد و فقط به پزشك خودتان مراجعه كنيد اما بد نيست اطلاعاتي در مورد انواع بيماري‌هاي خوش‌خيم سينه در زنان داشته باشيم. حالت فيبروكيستيك حالتي است كه در آن بافت ريه بيشتر حالت كيستي دارد. اين حالت را در گذشته بيماري مي‌دانستند اما در حال حاضر آن را يك حالت طبيعي مي‌دانند كه اين حالت احتمال ابتلا به سرطان را بيشتر نمي‌كند اما در زناني كه اين حالت را دارند به‌دليل شكل خاص ريه تشخيص سرطان احتمالي سخت‌تر است. زناني كه اين حالت را دارند در نيمه دوم دوره ماهانه خود برخي علائم را تجربه مي‌كنند. مطالعات نشان داده در زناني كه داروهاي پيشگيري از بارداري مصرف مي‌كنند اين حالت كمتر است.


خانم‌هاي جوان‌ نبايد بترسند

كيست‌هاي سينه عبارتند از كيسه‌هاي حاوي مايع در داخل سينه، اين كيست‌ها خوش‌خيم بوده و در زنان جوان شايع هستند، بيشتر اين كيست‌ها در نيمه دوم دوره‌‌ ماهانه ديده مي‌شوند. پزشكان معمولا با انجام سونوگرافي به تشخيص قطعي كيست سينه مي‌رسند. اگر در سينه شما مشكل وجود داشته باشد كه بافت آن حاوي مايع نباشد (يعني كيست نباشد) باز هم نبايد نگران شويد. در بيشتر زنان جوان توده‌هاي سفت هم نشانه سرطان نيستند. به‌طور معمول اين حالت ناشي از فيبرو آدنوماست. اين حالت به توده‌‌اي نسبتا نرم از بافت فيبروتيك كه غالبا بدون درد است و حاشيه مشخص و گرد دارد، گفته مي‌شود. تشخيص اين حالت با معاينه توسط پزشك و نمونه برداري به وسيله سرنگ انجام مي‌شود. اگر فيبرآدنوما بزرگ، دردناك يا در حال رشد باشد يا در صورتي كه باعث اضطراب فرد شود. با يك جراحي كوچك برداشته مي‌شود. يادتان باشد كه برداشتن اين فيبرآدنوما به اين دليل نيست كه آن‌ها قابليت تبديل‌شدن به سرطان را دارند، نه، اينگونه نيست و نبايد نگران بروز بدخيمي در سينه‌تان باشيد.


اگر در سن بالا باردار مي‌شويد

در خلال دوران بارداري و شيردهي سينه‌هاي زنان تغييراتي پيدا مي‌كند و بزرگ‌تر مي‌شود. طي اين دوران داكت‌ها و لوبول‌هاي بيشتري در سينه شكل مي‌گيرند و جريان خون در كل سينه نسبت به دوران قبل از بارداري 250‌درصد افزايش مي‌يابد.

پس از پايان دوران شيردهي، شكل سينه‌ها تغيير مي‌كند. ممكن است ترك خوردگي و چين و شكن‌هايي در بافت سينه ايجاد شود كه حتي در زناني كه به فرزندان خود شير نمي‌دهند هم ايجاد مي‌شود. جدا از اين در حدود 40 سالگي، تغييرات مرتبط با سن در سينه‌هاي زنان ايجاد مي‌شود. زناني كه در بالاي 35 سالگي باردار مي‌شوند ممكن است تغييرات ناشي از هر دو حالت را تجربه كنند.


مسئله مهم رضايت شماست

حالا جراحي‌هاي زيبايي سينه به عمل جراحي شايعي بدل شده‌اند كه بسياري از زنان و دختران جوان به آن اقدام مي‌كنند. عمل‌‌هاي معمول جراحي پلاستيك در سينه عبارتند‌از جاگذاري پروتزها، بلندكردن، قرينه‌كردن يا كوچك‌كردن سينه‌ها كه ‌هر كدام از اين جراحي‌ها مي‌تواند روي توانايي شيردادن زنان در آينده تاثير بگذارد. شايع‌‌ترين عمل جراحي زيبايي سينه، جاگذاشتن پروتز است كه باعث بزرگ‌تر شدن بافت سينه مي‌شود. اين پروتزها زير لايه چربي عضلاني گذاشته مي‌شود اما مسئله مهم اين است كه زنان و دختران بايد جوان بدانند كه بسياري از شكل‌هاي سينه طبيعي ارزيابي شده و مشكلي ندارند اما مسئله‌اي كه من مي‌خواهم توصيه كنم اين است كه به‌خوبي‌ها و ضررها و خطرات احتمالي اين عمل‌ها فكر كنيد و آنگاه تصميم بگيريد و اگر اين جراحي واقعا اعتمادبه‌نفس شما را تا حد زيادي بالا مي‌برد آن وقت آن را انجام دهيد.


پروتزها خطرناك هستند؟

به‌طور معمول 2 نوع پروتز سينه وجود دارد: نوعي كه حاوي سالين «آب‌نمك» است و نوعي كه از سيليكون درست‌شده‌ است. اكثر پروتزهاي جديد از سالين پر مي‌شوند. در سال 1992 استفاده از پروتزهاي حاوي سيليكون به‌دليل مشخص‌نبودن وضعيت سلامت فرد در درازمدت، در آمريكا ممنوع شد اما در برخي از كشورهاي جهان هنوز از اين پروتزها استفاده مي‌شود. در ضمن بيماري‌هاي بافت همبند، سرطان‌ها و بيماري‌هاي رشته اعصاب در موارد سيليكون بيشتر رخ مي‌دهد.

در كل، مطالعات طولاني‌مدت هيچ عارضه خطرناكي در زناني كه عمل جراحي پروتز سينه انجام داده‌اند را نشان نداده‌اند. تنها خطرات اين قبيل عمل‌هاي جراحي خطرات معمول انجام هر عمل جراحي مثل عوارض بيهوشي، خونريزي يا عفونت است. در اكثر مطالعات انجام شده، هيچ افزايش احتمال ابتلا به سرطان در زناني كه پروتز سينه دارند ديده نشده است اما برخي گزارش‌ها هم در مورد افزايش نسبي برخي بيماري‌ها در افراد داراي پروتز وجود دارد.


اگر مي‌خواهيد بعدا صاحب فرزند شويد

به‌طور كلي 3 برش براي انجام عمل جراحي پروتز سينه انجام مي‌شود كه برش‌‌هايي كه در قسمت زيرين سينه ايجاد مي‌شوند براي شيردهي در سال‌هاي بعد مناسب‌تر هستند زيرا در اين حالت داكت‌ها (لوله‌هاي) انتقال‌دهنده شير به نوك سينه آسيب نمي‌بينند. اگر برش‌ در ناحيه نوك سينه انجام گيرد باعث كاهش توليد و انتقال شير مي‌شود و روي روند شيردادن، تاثير مي‌گذارد. براي همين اگر قصد داريد در آينده صاحب فرزند شويد حتما اين موضوع را به جراح خود اطلاع دهيد.


اين جراحي فقط بايد درماني باشد

جراحي كوچك‌كردن سينه، از عمل‌هاي جراحي است كه در سال‌هاي اخير رواج يافته است. برخي به اين عمل جراحي به‌عنوان يك جراحي زيبايي نگاه مي‌كنند اما واقعيت اين است كه متخصصان مي‌گويند، اين جراحي نبايد به‌عنوان يك جراحي زيبايي در نظر گرفته شود و فقط بايد يك جراحي درماني باشد يعني در صورتي‌كه اين حالت باعث ايجاد درد در ناحيه گردن و پشت شود يا ايجاد حالت ناراحتي بكند بايد نسبت به انجام آن اقدام كرد. در كل 2 نوع عمل جراحي كوچك كردن وجود دارد كه در هر 2 نوع ممكن است اختلال در شيردادن پيش بيايد. پس اگر خواستيد بعدا صاحب فرزند شويد در اين مورد دقت كرده و با پزشك معالج خود مشورت كنيد. به هر‌ صورت فقط بهتر است اين جراحي محدود به كساني شود كه دچار مشكل هستند.
منبع: نرم افزار پزشک یار


بزرگ ترین نگرانی زنان و دختران!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا