خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: باکتری‌ها موجودات بسیار کوچکی هستند، اما مانند هر موجود زنده دیگری محدودیت هایی دارند که یکی از این محدودیت‌ها، برف و یخ‌های قطبی است.



به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، اکنون محققان دانشگاه یورک در مطالعه‌ای جدید موفق به شناسایی باکتری‌هایی شده‌اند که در شرایط سرمای شدید قطب شمال و جنوب زندگی می‌کنند. این کشف می‌تواند بر درک دانشمندان از گذشته آب و هوای زمین تاثیرگذار بوده و امید به یافتن حیات در دیگر سیارات فراخورشیدی را افزایش دهد.

در مناطقی مانند گرینلند و قطب‌ها، لایه منجمد اعماق زمین مانند یک کپسول زمان عمل کرده و با محبوس کردن گازهای اتمسفر درون برف‌ها اطلاعات ارزشمندی را از تاریخ آب و هوای زمین در خود حفظ می‌کند. از هسته‌های یخی برای محاسبه پدیده‌هایی مانند آلودگی هوا و میزان دی‌اکسیدکربن اتمسفر در دوره‌های مختلف زمانی استفاده می‌شود. این هسته‌های یخی معمولا اطلاعات صدها هزار سال را در خود دارند. محاسبات همواره بر این اساس بوده‌اند که باکتری‌ها نمی‌توانند در چنین شرایطی دوام بیاورند، از این رو فرایند‌های زیستی آنها با اطلاعات موجود درون یخ‌ها و خواندن این اطلاعات تداخلی ایجاد نمی‌کند. اما کشف باکتری‌های زنده در این محیط ناخوشایند برای حیات، تمامی محاسبات را زیر و رو ساخته‌است.

محققان دانشگاه یورک که در مناطقی قرنطینه شده در قطب‌های شمال و جنوب مشغول به مطالعه بودند،‌ با استریل کردن برف با استفاده از اشعه فرابنفش آن را با نمونه دست‌نخورده مقایسه کردند و دریافتند برف دست‌نخورده حاوی متیل یودید است، محصول فرعی نوعی خاص از باکتری‌ها. حضور این باکتری‌ها می‌تواند بر میزان دی‌اکسید‌کربن موجود در هسته‌های یخی اثرگذاشته و درک دانشمندان را از آب و هوای گذشته زمین مختل سازد،‌رویدادی که دانشمندان انتظار مواجهه با آن را نداشتند.

به گفته محققان حضور این باکتری‌ها می‌تواند منجر به افزایش میزان دی‌اکسید‌کربن ذخیره شده در هسته‌های یخی شود و در نتیجه ترجمه اطلاعات آب و هوایی تاریخ زمین را دچار خطا سازد، این به آن معنی است که میزان دی‌اکسیدکربن هوا در دوران پیش‌صنعتی بسیار پایین‌تر از حدی است که دانشمندان محاسبه کرده‌اند، و این یعنی اثر فعالیت‌های انسانی بر آب و هوای امروز زمین بسیار شدید‌تر از حد تصور است. نکته مثبت این کشف دیدن امکان بقای موجودات زنده در محیطی اینچنین سرد و خشن است زیرا امید برای یافتن حیات در سیاره‌های دیگر با شرایط دمایی مشابه قطب‌ها را افزایش می‌دهد.


کشف باکتری‌های زنده در سرد‌ترین نقاط جهان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: نگار 1373
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا