خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

.Mahdieh

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/9/18
ارسال ها
659
امتیاز واکنش
9,861
امتیاز
263
سن
24
محل سکونت
⇇کره ی خاکی⇉
زمان حضور
7 روز 16 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
بعضى از خانواده های مذهبى #حجاب را مانع صله رحم مى دانند چونكه حجاب را مزاحم راحتى شان مى دانند. آيا حجاب مانع صله رحم است؟

حجاب در اسلام به معنى پوشش است و پوشش نه تنها مزاحم روابط اجتماعى نيست، بلكه اين كار را ممكن مى سازد. بدون پوشش ممكن است خانم ها مورد طمع و دستبرد هـ*ـوس آلود ديگران قرار بگيرند، ولى پوشش به آنها امنيت و سلامت مى دهد و همچنين امكان مى دهد كه به راحتى در جامعه حضور يابند و به وظايف اجتماعى خود بپردازند.

در مورد صله رحم نيز پوشش نه تنها مزاحم نيست بلكه باعث برقرارى روابط مشروع، انسانى و پاك مى شود و پوشش لزوما به معنى چادر و يا پوشيدن لباس هاى متعدد نيست. به همين مقدار كه بدن پوشيده باشد و محرك نباشد كافى است. اين مقدار پوشش نه تنها موجب ناراحتى خانم ها در روابط فاميلى نيست، بلكه زمينه ارتباط راحت آنها را فراهم مى آورد. صله رحم از نظر اسلام داراى اهميت فراوانى است كه نمى توان آن را به بهانه راحت طلبى و سختى پوشش فراموش نمود. در روايات اسلامى آمده است كه حق رحم را هيچ چيزى قطع نمى كند (#امام_صادق (ع): «حق الرحم لايقطعه شيى»).

و همچنين آمده است كه قطع رحم، باعث مرگ زود هنگام مى شود و به عكس صله رحم، اجل آدمى را به تأخير مى اندازد و موجب طول عمر انسان مى شود. امام صادق (ع) در اين زمينه فرمودند: يكى از گناهانى كه باعث مرگ زود هنگام مى شود، قطع رحم است «الذنوب التى تعجل الفناء قطيعه الرحم»و #امام_باقر (ع) فرمودند: «صله ارحام، اعمال را پاكيزه مى كند و اموال را فراوانى مى بخشد و بلا را دفع مى كند و اجل را به فراموشى مى اندازد.»

منبع احادیث: بحار الانوار، ج 74


آيا حجاب مانع صله رحم است؟!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا