خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
مسکن معلولان؛ از رویا تا تحقق واقعیت
-----
ایسنا: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تاکنون از ابتدای طرح نهضت تأمین مسکن معلولین و مددجویان برای 2393 خانوار تحت پوشش اقدام شده که از این تعداد 1992 واحد مسکونی تکمیل و به این افراد واگذار شد.
علی عرب‌نژاد با بیان اینکه تعداد واحد مسکونی واگذار شده به معلولین و مددجویان در سال گذشته در استان 363 واحد مسکونی بوده است، اظهارکرد: از این تعداد 102 واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر شهری و 91 واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر روستایی است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال سقف کمک بلاعوض پرداختی بهزیستی به واحدهای مسکونی مربوط به خانوارهای تک معلول و سایر مددجویان مبلغ 100 میلیون ریال است که همانند سال‌های گذشته افزایشی نداشته، اما در کمک بلاعوض مربوط به خانوارهای دو عضو معلول روستایی، کمک بلاعوض بهزیستی با افزایش دو برابری به مبلغ 360 میلیون ریال رسیده است.
عرب‌نژاد ادامه داد: در سال جدید تفاهم نامه‌های همکاری فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان برنامه و بودجه کشور تحت عنوان طرح مسکن محرومین منعقد شده که 10 هزار واحد مسکونی به خانوارهای تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان اختصاص یافته و در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به اهمیت بالای موضوع و اعطای کمک بلاعوض دولت و تسهیلات در سال جدید، پیگیری و اقدامات لازم توسط دفتر مسکن مددجویان بهزیستی استان و بهزیستی شهرستان‌ها انجام شده که افراد متقاضی شناسایی و برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون حدود 300 خانوار تحت پوشش برای بهره‌مندی از این طرح به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان توسط بهزیستی معرفی شده‌اند که در مراحل تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات کم‌بهره بانکی هستند.
عرب‌نژاد با اشاره به اینکه از این تعداد خانوار معرفی شده حدود 120 خانوار، واحد مسکونی در دست ساخت دارند، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی این طرح در سال 98 مبلغ 400 میلیون ریال و سقف مبلغ کمک بلاعوض دولتی نیز 250 میلیون ریال است که با توجه به مراحل پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی این مبالغ آزاد می‌شود.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی با سازمان‌های حمایتی
وی افزود: با عنایت به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه، بسیج سازندگی، بسیج مستضعفین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که صورت گرفته، مسکن خانوارهای تک معلول و سایر مددجویان تحت حمایت رونق گرفته که در همین زمینه در استان نیز تعداد سهمیه احداث 70 واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی و سهمیه احداث 250 واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در نظر گرفته شده که در حال انجام است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: از سهمیه اختصاص داده شده مسکن در تفاهم‌نامه همکاری مشترک با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تا کنون 81 واحد مسکونی دارای پیشرفت فیزیکی بوده و تعدادی در مراحل معرفی و تشکیل پرونده در بنیاد مسکن هستند.
عرب‌نژاد ادامه داد: این اداره‌کل خانوارهای تحت پوشش شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه، درمیان و نهبندان را به سپاه برای ساخت واحدهای مسکونی معرفی کرده تا حدودی مشکل مسکن و توانمندی شهرستان‌های مرزی و محروم استان مرتفع شود.
وی افزود: در تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی نیز تعدادی از واحدهای مسکونی مربوط به خانوارهای دو عضو معلول در شهرستان‌های محروم به بسیج سازندگی معرفی شده که تاکنون عملیات ساختمانی واحدهای مذکور انجام نگرفته است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اداره‌کل بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی معلولین در سال جاری، 9 واحد مسکونی در دست احداث تکمیل شده را به مددجویان تحت پوشش خود واگذار کرده که از این تعداد سه واحد مسکونی در قالب خانوارهای دو عضو معلول روستایی و شش واحد مسکونی نیز مربوط به خانوارهای تک معلول و سایر مددجویان تحت پوشش است.
عرب‌نژاد با بیان اینکه کمک بلاعوض پرداختی بابت این واحدهای قابل واگذاری مبلغ 1140 میلیون ریال است، افزود: نداشتن ضامن معتبر برای اخذ تسهیلات بانکی مسکن و نداشتن بنیه مالی برای خرید زمین و شروع به ساخت واحد مسکونی در روستاها و شهرها، از مشکلات فعلی معلولین و مددجویان برای احداث واحد مسکونی جدید است.
وی یادآور شد: عدم پذیرش ضمانت زنجیره‌ای از سوی بانک‌های عامل بابت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خانوارهای تحت حمایت بهزیستی نیز از دیگر مشکلات است که این امر موجب انصراف برخی از مددجویان از ادامه روند ساخت واحد مسکونی شده و باعث شده جذب سهمیه مسکن با روند کندی پیش ‌رود.


مسکن معلولان؛ از رویا تا تحقق واقعیت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا