خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴ ترفند مخفی و مفید گوگل‌مپ که شاید خیلی‌ها ندانند


وب‌سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: رانندگی به اندازه کافی استرس‌زا هست اما وقتی نمی‌توانید یک جای پارک پیدا کنید یا شبکه موبایل شما قطع می‌شود و نمی‌توانید از اینترنت استفاده کنید؛ کلافه‌گی و دردسرهای شما بیشتر می‌شود.

خوش‌بختانه، گوگل مپس روی اندروید و آیفون با ویژگی‌های پنهانی که دارد می‌تواند تا حدودی دغدغه‌ها و استرس‌های راننده‌ها را کاهش دهد.

احتمالا می‌دانید گوگل مپس می‌تواند آدرس‌هایی مانند خانه و محل کار را ذخیره کند تا با زدن روی آن‌ها بتوانید از نقشه مسیریابی استفاده کنید. همچنین، می‌توانید درباره یک مکان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. مثلا، چه چیزی بخورید؛ کجا بگردید و چه کاری انجام دهید.

اما گوگل مپس کارهای دیگری هم انجام می‌دهد که احتمالا شما ازشان بی‌خبر هستید. مثلا، یک نقشه را برای استفاده آفلاین دانلود کنید یا دنبال جای پارک در مکان خاصی بگردید و همین‌طور زمان رانندگی خود را متوقف کنید تا فاصله دقیق‌تری تا مقصد داشته باشید.

استفاده آفلاین از نقشه‌ها



گوگل مپس به شما اجازه می‌دهد مسیر خود را پیش از شروع سفر دانلود کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید. این ویژگی برای مکان‌ها و زمان‌هایی مناسب است که احتمال از دست رفتن شبکه موبایل و قطعی اینترنت می‌رود. با نقشه‌های آفلاین گوگل مپس دیگر نباید نگران گم شدن در سفرها باشید.

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس مقصد خود را وارد کنید.

۲- در پایین صفحه روی نام مکان یا آدرس آن ضربه بزنید.

۳- منوی سه نقطه بالا سمت راست صفحه را لمس کنید.

۴- روی گزینه Download offline map بزنید.

۵- دوباره روی گزینه Download بزنید تا نقشه ناحیه‌ای که انتخاب کردید به صورت آفلاین هم در دسترس باشد.

کل طول مسیر سفر را با توقف‌ها برنامه‌ریزی کنید



اگر گوگل مپس به شما بگوید سفرتان ۷ ساعت طول می‌کشد ولی ۸ ساعت بشود؛ احتمالا مدتی که در مسیر توقف کرده‌اید را محاسبه نکرده است. اما گوگل مپس این قابلیت را هم دارد تا توقف‌های شما را هم محاسبه کند تا زمان دقیق‌تری برای رسیدن به مقصد بدهد:

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس، ابتدا مقصد خود را وارد کنید.

۲- روی کلید Directions بزنید.

۳- منوی سه نقطه بالا سمت راست صفحه را لمس کنید.

۴- روی Add stop بزنید و تعداد توقف‌هایی که پیش‌بینی می‌کنید را اضافه کنید.

۵- هنگامی که افزودن توقف‌ها را تمام کردید؛ روی گزینه Done بزنید. اکنون، گوگل مپس به شما دقیق‌تر می‌گوید چه زمانی به مقصد می‌رسید.

به راحتی جای پارک برای ماشین پیدا کنید



هنگامی که دارید به یک مکان جدید و ناشناخته حرکت می‌کنید یا برای رسیدن به یک کنسرت، جلسه رسمی و قرار ملاقاتی عجله دارید؛ خیلی مهم است که بدانید چه جاهای پارکی در منطقه مدنظر شما وجود دارد و زودتر یک جای پارک برای خودروی خود پیدا کنید.

به جای اینکه دایما دور خود بچرخید تا به طور چشمی یک جای پارک پیدا کنید؛ می‌توانید از گوگل مپس کمک بگیرید:

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس لوکیشن خود را وارد کنید.

۲- روی گزینه Directions بزنید.

۳- شما یک آیکون P در کنار زمان تخمین زده شده برای رسیدن به مقصد خواهید دید. روی این آیکون P ضربه بزنید. اگر P قرمز رنگ بود؛ به این معنی است که جای پارک نیست یا محدود است ولی اگر آبی رنگ بود؛ یعنی به سادگی می‌توانید جای پارک پیدا کنید.

۴- روی Find parking بزنید.

۵- فهرستی از مناطقی که می‌توانید پارک کنید؛ ظاهر خواهد شد. روی یکی از گزینه‌های پارک ضربه بزنید و به عنوان اولین محل توقف خود انتخاب کنید.

بررسی مکان پیش از رفتن



گاهی اوقات گزارش‌ها و تصاویر یک مکان گردشگری برای سفر یا کار تجاری می‌توانند گول‌زننده باشند. گوگل مپس به شما امکان می‌دهد ابتدا یک مکان را روی نقشه بررسی و ارزیابی کنید و بعد سراغ رزرو هتل بروید:

۱- در اپلیکیشن گوگل مپس، مکان مدنظر را جست‌وجو کنید. مثلا نام هتل یا منطقه گردشگری مقصد را وارد کنید.

۲- در پایین صفحه سمت چپ یک باکس کوچک با عکسی از ساختمان مشاهده خواهید کرد. اینجا می‌توانید منطقه مورد نظر را در استریت ویو مشاهده کنید. بنابراین؛ روی آن ضربه زده و سه بعدی مکان مقصد را مشاهده کنید.

۳- شما می‌توانید با انگشت روی برخی نقاط زوم کنید و از قابلیت بزرگنمایی تصاویر سود ببرید. به طور مجازی منطقه را کامل بررسی و بعد تصمیم‌گیری کنید.


۴ ترفند مخفی و مفید گوگل‌مپ که شاید خیلی‌ها ندانند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا