خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


ربات سورنا 4 همزمان با هفته پژوهش و فناوری در دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور معرفی شد. در ادامه با این ربات انسان نمای ایرانی آشنا می‌شویم.

در روز گذشته همزمان با هفته پژوهش و فناوری در دانشکده فنی دانشگاه تهران و با حضور دکتر سورنا، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از ربات سورنا 4 رونمایی شد. این ربات انسان نمای ایرانی دارای قد 170 سانتی‌متر و 70 کیلوگرم وزن است. این ربات قادر است با سرعت 0.7 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و از قابلیت دور درجا زدن بهره می‌برد. از سایر ویژگی‌های این ربات می‌توان به حرکت آنلاین به اطراف و حرکت دنده عقب اشاره کرد.

آشنایی با ربات سورنا 4


ربات ایرانی سورنا 4 قادر است بر روی سطوح ناهموار حرکت کرده و اگر با نوسان‌هایی مواجه شد، می‌تواند به تعادل برسد. این ربات می‌تواند حرکاتی چون شوت زدن، دست دادن، ادای احترام، بلند کردن و جابجایی اجسام را انجام دهد. این ربات انسان نما از ویژگی شناسایی 100 فرمان صوتی، قابلیت گفتاری و شنیداری، پاسخگویی به صورت تبدیل متن به گفتار، شناسایی 100 جسم مختلف و قدرت بینایی بهره می‌برد.




دکتر یوسفی، مجری این طرح در خصوص قابلیت‌های این ربات ایرانی عنوان کرد سورنا 4 از پوش ریکاوری برخوردار است و اگر با لغزش مواجه شود یا کسی آن را هل دهد، می‌تواند تعادل خود را حفظ کند. وی افزود طراحی و ساخت ربات سورنا 5 و 6 در برنامه است و نسل پنجم این ربات ایرانی از قابلیت‌های تکرارپذیری و سرعت بیشتری بهره خواهد بود. دکتر یوسفی تاکید کرد موتورها و عملگرها نسل چهارم این ربات تماما بومی بوده و به واسطه پیشرفت صنعت رباتیک کشور تولید شده‌اند. همچنین برای ساخت ربات‌های آموزشی با سرمایه‌گذاران مذاکره‌هایی را انجام داده‌ایم. گفتنی است نسل اول این ربات در سال 87، نسل دوم در سال 89 و نسل سوم در سال 94 معرفی شده بودند.​


ربات سورنا 4 معرفی شد؛ با ربات انسان نمای ایرانی آشنا شوید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا