خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، این روزها تئاتر شهر میزبان کارگردان غیرتهرانی انتخاب شده برای حضور در جشنواره تئاتر فجر بود. در همین راستا حمیدرضا شهامتی، کارگردان یزدی با نمایش «مافیاطور» در این دوره از همایش‌های استان‌های جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرده است.
پورجعفری: «الیورتوئیست» را ایرانیزه کردم
این کارگردان درباره ایده‌ای که منجر به طراحی و نگارش متن این نمایش شده است، گفت: «روزی مشغول بازی مافیا با دوستانم بودم که یک ایده نمایشی در این باره به ذهنم رسید. پس از نوشتن طرح اولیه با نویسنده نمایشنامه درباره آن صحبت کردم و با هم نگارش آن را آغاز کردیم. در نهایت متن آماده شد و پس از انتخاب بازیگران، مشغول تمرین برای اجرای عمومی شدیم.»
شهامتی با مقایسه رویکرد جشنواره سی و هشتم نسبت به دوره‌های پیشین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد: «حضور چهره‌های جوان در جمع هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره سی و هشتم اتفاق بسیار مبارک و مثبتی است، همه داوران بزرگوار و استاد ما هستند اما گاهی طرح و ایده کارگردانان جوان را به درستی درک نمی‌کردند و حضور جوانان به نظرم در حل این موضوع بسیار موثر است.»
وی افزود: «به نظرم اگر تعداد آثار برگزیده از استان‌ها برای حضور در جشنواره بیشتر شود دوستان انگیزه و امید بیشتری برای ادامه فعالیت خود در تئاتر خواهند داشت، چون هر کارگردانی علاقه‌مند است اثرش به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کند و این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز برداشتن گام‌های موثرتری در مسیر توسعه نمایش در ایران باشد.»
چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌های کشور تا 10 دی ماه در مجموعه تئاتر شهر و هتل باباطاهر در حال برگزاری است.
سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 20 بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.


شهامتی: حضور جوانان در هیأت داوری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ستودنی است

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا