خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع




شرکت پارس آرای کوهستان با برخورداری از نمایندگی هایی از سراسر دنیا از قبیل بوئن و باورک، یکی از تامین کتتده های برتر پارکت چوبی در ایران می باشد که در میان آرشیتکت ها، مهندسین و کارفرمایان نامی آشنا می باشد. این مجموعه با ارائه ی کفپوش های چوبی در رنگ ها، طرح ها و گونه های مختلف با برندهای به روز دنیا پرچم دار این صنعت می باشد.



انواع مختلف پارکت از قبیلEngineered و Solid در این مجموعه عرضه می گردد. پارکت هایEngineered یا چند لایه نوعی از کفپوش می باشد که با چسباندن چند لایه چوب طبیعی با فشار به یکدیگر تشکیل می شوند این در حالی است که پارکت های Solid از چوب یک تکه تشکیل شده اند. پارکت های چندلایه در مقابل تاب برداشتن و پیچ خوردگی مقاوم تر از پارکت هایSolid می باشد اما پارکت هایSolid را برای هر چند بار می توان ساب زد ولی پارکت های چندلایه تا سه بار ساب زده می شود.

پارکت بوئن در فرمت های مختلفی ارائه می شود که شامل الواری یا plank، سه باند یا 3-strip و دو باند یا 2-strip در ابعاد مختلف از کوچک تا بزرگ می باشد. پارکت های ارائه شده در پارس آرای کوهستان از گوناکونی و تنوع در طرح و رنگ برخوردار می باشد به طوری که تمامی سلیقه ها در کاربردهای مختلف را تامین می نماید.


برخی افراد تصور می کنند که نگهداری از پارکت امری دشوار می باشد و امکان حمله موریانه به آن وجود دارد. تولید کنندگان پارکت برای جلوگیری از حمله ی موریانه گونه هایی از چوب را انتخاب می نمایند که در مقابل حمله ی حشرات مقاوم می باشند. برخی از گونه های چوب ذاتا در مقابل موریانه مقاوم می باشد. این گونه از چوب ها غیر قابل نفوذ در مقابل حشرات نمی باشند اما برای موریانه به عنوان ماده ی خوراکی جذابیت ندارد. چوب سدار از گونه هایی می باشد که از این لحاظ در درجه ی اول قرار دارد که شامل رد سدار، وسترن رد سدار و سدار زرد می شود.





چوب Redwood به دلیل رنگ قرمز قهوه ای از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد و برای حشراتی از قبیل موریانه جذابیت خوراکی را ندارد.


گونه ی Cypress به ویژه Arizona cypress، bald cypress و tidewater (red) cypress نیز از انواع چوب هایی می باشد که جذابیتی برای موریانه و حشرات ندارند. دوام و ظاهر زیبای این گونه ها به همراه رنگ روشن و رگه های صاف، آنها را مبدل به چوبی ایده آل برای کاربرد در فضاهای بیرونی و داخلی نموده است.


چوب White oak (اوک وایت) و chestnut oak یکی از گونه هایی می باشند که در مقابل موریانه از مقاومت بالایی برخوردار است. استفاده از چوب oak white برای پارکت بسیار رایج و متداول می باشد به همین دلیل یکی از پرطرفدار ترین گونه های مورد استفاده ی تولید کننده های پارکت چوبی می باشد. اوک وایت با توجه به مقاومت و دوام، رنگ و طرح های متنوع یکی از گونه های مناسب برای پارکت چوبی می باشد. گونه ی Chestnut oak گونه ای رایج و متداول نمی باشد اما در صورت استفاده از آن، با white oak به طور ترکیبی مورد کاربرد قرار می گیرد.





گونه های دیگر چوب که در مقابل حمله ی موریانه مقاوم می باشند شامل موارد زیر می شوند:
• گیلاس سیاه (Black cherry )
• گردوی سیاه (Black walnut)
• Chestnut
• Honey mesquite



چگونه پارکت را تمیز کنیم؟
اگر لکه ای بر روی کفپوش چوبی ریخته شود با استفاده از دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود اما باید این نکته را در نظر داشت که بلافاصله هر نوع آلودگی را از روی آن زدود زیرا اگر برای طولانی مدت آلودگی بر روی آن باقی بماند منجر به آسیب دیدگی به آن خواهد شد. همچنین توصیه می شود به طور منظم سطح پارکت جارو زده شود تا آلودگی و گرد و خاک منجر به خراشیدگی و آسیب دیدگی سطح پارکت نشود. بر خلاف تصور عمومی مردم که نگرانی بابت تمیز کردن پارکت دارند، در اینجا باید اذعان داشت که پاک کردن کفپوش چوبی به سادگی انجام می پذیرد و در مقایسه با متریال های دیگر این کار ساده تر انجام می شود.





آیا پارکت را می توان بازسازی نمود؟
با توجه به این امر که پارکت طبیعی از چوب ساخته شده است لذا قابلیت بازسازی آن وجود دارد. با استفاده از ساب زدن می توان یک لایه از روی پارکت برداشت و سپس بعد از لاک زدن آن را ترمیم نمود. قابلیت بازسازی وترمیم پارکت از ویژگی های منحصر به فرد آن می باشد که آن را از دیگر متریال ها متمایز نموده است چرا که متریال های دیگر این قابلیت را ندارند. به طور مثال لمینیت را نمی توان به هیچ عنوان بازسای نمود و اگر دچار آسیب دیدگی شود می بایست بخش آسیب دیده را تعویض کرد و اگر از رنگ و طرح مورد نظر موجود نباشد زیبایی و هماهنگی آن دست خواهد رفت.


پارس آرای کوهستان تامین کننده ی چوب های تخصصی
پارس آرای کوهستان با بیش از 14 سال سابقه در زمینه ی چوب های تخصصی صنعت ساختمان از نخستین بنیان گذاران در این عرصه می باشد و با تامین، طراحی و اجرا در زمینه ی چوب نما، پارکت، دکینگ، پنل های سازه ای، خانه های تمام چوب، مبلمان فضای باز، مبلمان و المان های شهری از بزرگترین فعالان در این حوزه بوده است. این مجموعه دارنده ی نمایندگی از یکی از بزرگترین برندهای بزرگ جهانی ترموود با نام ترموری (Thermory) استونی می باشد که مشتریان محترم می توانند برای آشنایی بیشتر با محصولات متنوع با فرآوری های مختلف از قبیل چوب ترمو، اشباع، استیلیشن (آکویا) و KD از نمایشگاه های مختلف که در تهران و شهرستان ها برگزار می شود بازدید به عمل آورید.


بهترین نوع پارکت چوبی و چوب ترمو

 
  • تشکر
Reactions: فاطمـ♡ـه
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا