خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مطلب 10 راه وجود دارد كه افسانه‌های مربوط به انتخاب رنگ را اصلاح می‌كند، یك‌بار برای همیشه. مهم نیست كه چقدر این قوانین درست یا غلط هستند، مهم این ست كه هنگام طراحی می‌توانید از قوانین طراحی پیروی نكنید.




افسانه 1: برای این‌كه فضای شما باز به نظر برسد باید سقف اتاق را سفید كنید

اگرچه این موضوع درست است كه رنگ سفید نسبت‌ به رنگ‌های دیگر موجود در طیف رنگی نور را بهتر بازتاب می‌دهد، اما این امر به این معنی نیست كه شما حتما باید سقف اتاق خود را به رنگ سفید درآورید. در حقیقت، اضافه كردن رنگ به سقف می‌تواند توجه را به فضای عمودی و فوقانی جلب كند و باعث شود اتاق شما بزرگ‌تر به نظر برسد. آیا سقف شما طاقی، قوس‌دار، و یا دارای یك ویژگی معمارانه است؟ به این «دیوار پنجم» رنگ اضافه كنید تا جلوه‌ای جذاب و زیبا در اتاق ایجاد شود.

افسانه 2: اتاقی كه در آن از رنگ‌های تیره استفاده شده است افسرده‌كننده است

به یاد داشته باشید كه اكثر قوانین طراحی براساس میزان نور طبیعی موجود در فضای داخلی وضع شده‌اند. وقتی از رنگ‌های تیره در فضاهای كوچك كه دارای نور طبیعی كمی هستند استفاده می‌شود، فضا مانند غار می‌شود. برای اصلاح این موضوع از رنگ‌های تیره در فضاهایی استفاده كنید كه دارای نور طبیعی زیادی هستند. هم‌چنین مبلمان، كفپوش‌ها، و دیگر وسایل را از رنگ‌های روشن انتخاب كنید تا فضا به تعادل برسد.




افسانه 3: استفاده از رنگ‌های روشن فضا را زنانه می‌كند

از آن‌جایی كه رنگ‌ها در ما احساسات و معانی مختلفی ایجاد می‌كنند، رنگ‌های روشن به عنوان رنگ‌های زنانه و رنگ‌های تیره به عنوان رنگ‌هایی مردانه شناخته می‌شوند. این مسئله به این معنی نیست كه شما نمی‌توانید برای ایجاد فضایی خاص و زیبا رنگ‌های روشن را با رنگ‌های تیره تركیب كنید. یك رنگ روشن مورد علاقه‌تان را برای وسایل اصلی اتاق مانند مبلمان انتخاب كنید و در كنار آن‌ها از رنگ‌های تیره‌تر استفاده كنید تا فضا هم مردانه و هم زنانه شود.

افسانه 4: آشپزخانه‌های تمام‌سفید خشك و بی‌روح هستند

به نظر می‌رسد در چرخه رنگ، سفید محبوب‌ترین رنگ است، اما اگر این رنگ‌ را با رنگ‌های كرم و یا دیگر رنگ‌های گرم تركیب نكنید خشك و بی‌روح به نظر می‌رسد. به جای پرهیز از رنگ سفید در آشپزخانه، از این رنگ آزادانه در سطوح پیش‌خان‌ها، كاشی‌ها، و كابینت‌ها استفاده كنید و آن را با سطوح استیل، كفپوش‌های چوبی گرم، و منسوجاتی كه به آشپزخانه سفید رنگ گرما می‌بخشند تركیب كنید.




افسانه 5: برای شخصیت‌بخشی، هر اتاق باید دارای رنگی متمایز باشد

آیا تا به حال در خانه‌ای قدم زده‌اید كه هر كدام از اتاق‌های آن دارای رنگی متفاوت هستند و وقتی وارد آن می‌شود احساس می‌كنید كه به سیرك رفته‌اید؟ فردیت در اتاق‌ها به معنی استفاده از رنگ‌های كاملا متفاوت نیست؛ در واقع انتخاب یك پالت هماهنگ رنگی برای كل خانه باعث می‌شود تا یك جریان سیال بصری در فضاها ایجاد شود و كل خانه به نظر یك‌پارچه و یك‌دست برسد.

افسانه 6: رنگ‌های تك‌فام گرم و جذاب نیستند

استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید در كنار هم باعث ایجاد كنتراست شده و فضا را خشك و ناخوشایند می‌كند. اگر می‌خواهید از رنگ‌های تك‌فام استفاده كنید، سعی كنید آن‌ها را در كنار طرح‌های ظریف استفاده كنید و به هیچ‌وجه دیوارها و یا مبلمان را به رنگ تیره انتخاب نكنید. از رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای یا خاكستری در مقادیر كم استفاده كنید تا پالت تك‌فام شما متعادل شود. این كار باعث می‌شود تا فضای شما خوشایند و آرامش‌بخش شود.




افسانه 7: پیش از انتخاب رنگ‌ها باید از قوانین طراحی پیروی كنید

وقتی نوبت به انتخاب رنگ در فضای داخلی خانه می‌رسد طراحان و گرایش‌های هنری دارای نظرات كاملا متضادی در مورد قوانین طراحی هستند. با خود تصمیم بگیرید كه می‌خواهید از رنگ‌هایی استفاده كنید كه اتاق را برای زیستن جذاب می‌كنند یا باعث فرار ساكنان آن می‌شوند. اجازه دهید احساسات و سلیقه‌تان شما را در این كار راهنمایی كند. اگر خودتان نمی‌توانید تصمیم بگیرید، از یك طراح حرفه‌ای برای انتخاب رنگ‌ها كمك بگیرید.

افسانه 8: پالت‌های رنگی خنثی بی‌روح و كسل‌كننده هستند

صاحب خانه ها معمولا دارای این تصور غلط هستند كه استفاده از پالت‌های رنگی خنثی خانه آن‌ها را سرد و بی‌حالت می‌كند. اتفاقا برعكس، رنگ‌های خنثی حتما نباید از خانواده رنگ‌های بژ و قهوه‌ای باشند. با رنگ طلایی گرم، قهوه‌ای كاراملی غنی، و كرم شاداب شروع كنید. این رنگ‌ها دارای هر ویژگی هستند جز بی‌روح و كسل‌كننده. از این رنگ‌ها در كنار رنگ سیاه، خاكستری روشن، قهوه‌ای شكلاتی استفاده كنید تا جلوه‌ای متفاوت در خانه شما به وجود بیاید.




افسانه 9: انتخاب رنگ‌ها در روز بهتر و مهم‌تر از شب است

آیا تا به حال دقت كرده‌اید كه بیش‌تر ما در روز به رنگ‌فروشی برای انتخاب رنگ می‌رویم؟ ما رنگ‌ها را در روز امتحان می‌كنیم و ما در مورد رنگ‌ها در روز مشورت می‌كنیم. این‌كه نور طبیعی و یا نور مصنوعی چه احساسی را در فضا ایجاد می‌كنند كاملا به چیدمان شما بستگی دارد. پیش از خرید رنگ مورد نظر، سعی كنید كمی از آن را روی دیوار اتاق قرار دهید و ظاهر آن را در ساعات مختلف روز بسنجید.




افسانه 10: در اتاق‌خواب كودكان فقط باید از رنگ‌های اصلی استفاده كرد

اتاق‌خواب كودكان تنهایی فضایی در خانه است كه انتخاب رنگ در آن هیچ محدودیتی ندارد. در اكثر اتاق‌خواب‌های كودكان از رنگ‌های اصلی یعنی قرمز، زرد، و آبی استفاده می‌شود، اما همه ما صدها رنگ دیگری را كه از آن‌ها هم می‌توانیم استفاده كنیم فراموش می‌كنیم. سعی كنید در اتاق‌خواب كودك از رنگ‌های مورد علاقه او استفاده كنید تا فضای اتاق او مطابق سلیقه‌اش طراحی شود.

به ما بگویید: برای انتخاب مناسب رنگ دکوراسیون خانه خود سوالات خود را در قسمت بحث و گفتگو مطرح کنید تا اهالی فن و علاقه مندان به طراحی داخلی به شما پاسخ گویند.


12 افسانه غیر واقعی در دکوراسیون داخلی!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا