خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
قهوه نمکی
اون (دختر) را در یک مهمانی ملاقات کرد. خیلی برجسته و خاص بود و خیلی از پسرها دنبالش بودند؛ در حالی که او(پسر) کاملا طبیعی بود و هیچ کس به او توجهی نمیکرد!
آخر مهمانی،دختر را به نوشیدن یک قهوه دعوت کرد. دختر شوکه شد! اما از روی ادب، دعوتش را قبول کرد.در یک کافی شاپ نشستند. پسر عصبی تر از اونی بود که بخواهد چیزی بگوید، دختر هم احساس راحتی نداشت و با خودش فکر میکرد.
یک دفعه پسر، پیشخدمت را صدا کرد و گفت: میشه لطفا یه کم نمک برام بیارید؟ میخوام بریزم توی قهوه ام!همه بهش خیره شدند؛ خیلی عجیبه! چهره اش قرمز شد، اما اون نمک را ریخت توی قهوه اش و آن را سر کشید. دختر با کنجکاوی پرسید: چرا این کار رو می کنی؟! پسر پاسخ داد: وقتی پسر بچه کوچکی بودم، نزدیک دریا زندگی می کردم. بازی توی دریا رو دوست داشتم، میتونستم مزه دریا رو بچشم؛ قهوه نمکی مثل مزه دریاست.
حالا هر وقت قهوه نمکی می خورم به یاد بچگی ام می افتم؛ برای شهرمان خیلی دلم تنگ شده، برای والدینم که هنوز اونجا زندگی میکنند... همینطور که صحبت میکرد، اشک از گونه هایش سرازیر شد. دختر به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. یک احساس واقعی از ته قلبش...مردی که می تونه دلتنگی رو به زبون بیاره، اون باید مردی باشه که عاشق خانواده شه و نسبت به خانواده اش مسئولیت پذیره... بعد دختر شروع به صحبت کرد، در مورد زادگاه دورش، بچگی و خانواده اش.
مکالمه خوبی بود، شروع خوبی هم بود. آنها به قرار گذاشتن ادامه دادند... دختر، کم کم متوجه شد در واقع اون مردی که تمام انتظاراتش رو برآورده می کنه؛ خوش قلبه، خونگرمه، دقیق و مسئولیت پذیره. اون اینقدر خوبه که مدام دلش براش تنگ میشه! ممنون، قهوه نمکی!
بعد، قصه مثل تمام داستان های عشقی زیبا شد. پرنسس با پرنس ازدواج کرد و باهم در کمال خوشبختی زندگی میکردند...
هر وقت می خواست براش قهوه درست کنه یک مقدار نمک هم داخلش می ریخت، چون می دونست با این کار، اون حال می کنه.
...بعد از چهل سال، مرد درگذشت. یک نامه برای زن گذاشت؛ توی نامه نوشته بود:
عزیزترینم، لطفا منو ببخش. بزرگ ترین دروغ زندگیم رو ببخش.
این تنها دروغی بود که به تو گفتم؛ قهوه نمکی!
یادت میاد اولین قرارمون رو؟ من اون موقع خیلی استرس داشتم، در واقع یک کم شکر می خواستم، اما هول کردم و گفتم نمک! برام سخت حرفم رو عوض کنم، بنابراین ادامه دادم.هرگز فکر نمی کردم این شروع ارتباطمون باشه!
خیلی وقت ها تلاش کردم که حقیقت رو بهت بگم، اما ترسیدم؛ چون بهت قول داده بودم که به هیچ وجه بهت دروغ نگم... حالا من دارم میمیرم‌ و دیگه نمی ترسم که واقعیت رو بهت بگم. من قهوه نمکی رو دوست ندارم، چون خیلی بدمزست... اما من در تمام زندگیم قهوه نمکی خوردم، چون تورو شناختم. هرگز برای چیزی تاسف نمی خورم، چون این کار و برای تو کردم. تو رو داشتن، بزرگ ترین خوشبختی زندگی منه. اگر یک بار دیگه بتونم زندگی کنم، هنوز می خوام با تو آشنا بشم و تو رو برای کل زندگیم داشته باشم؛ حتی اگر مجبور باشم دوباره قهوه نمکی بخورم.
اشک های زن کل نامه را خیس کرده بود...
در آخر نامه اش چنین نوشته بود: یه روزی فردی از من پرسید که مزه قهوه نمکی چه جوریه؟ ومن بهش گفتم:《شیرینه》


داستان های کوتاه [تو، تویی؟]

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: دونه انار، Ghazaleh.A، *KhatKhati* و یک کاربر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع

نصایح لویی پاستور
در هر حرفه ای که هستید، نه اجازه بدهید که به بدبینی های بی حاصل آلوده شوید و نه بگذارید که بعضی لحظات تاسف بار که برای هر ملتی پیش می آید، شما را به یاس و نا امیدی بکشاند.
در آرامش حاکم بر آزمایشگاه ها و کتابخانه هایتان زندگی کنید. نخست از خود بپرسید:
《برای یادگیری و خود آموزی چه کرده ام؟》
و این پرسش را آنقدر تکرار کنید و ادامه دهید تا به این احساس شادی بخش و هیجان انگیز برسید که شاید یه سهم کوچکی در پیشرفت و اعتلای بشریت داشته اید.هنگامی که به پایان تلاشهایمان نزدیک می شویم، هر کداممان باید حق آن را داشته باشیم که با صدای بلند بگوییم:
《من آنچه در توان داشته ام، انجام داده ام.》


داستان های کوتاه [تو، تویی؟]

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: دونه انار، Ghazaleh.A، *KhatKhati* و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا