خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع

ادبیات انگلیسی به مجموعه نوشتجاتی گفته می‌شود که به زبان انگلیسی و به قلم سخنوران و ادبایی که اهل سرزمین انگلستان و دیگر ممالک جهان بوده‌اند سروده یا تصنیف شده‌است. گستردگی زبان انگلیسی سبب شده که گویندگانی نظیر رابرت برنز اسکاتلندی، جیمز جویس ایرلندی،جوزف کنراد لهستانی، دیلن تامس ولزی، توماس پینچن آمریکایی، وی. اس. نایپل ترینیدادی و ولادیمیر ناباکوف روسی که همگی جزو بزرگترین ادبای زبان انگلیسی به شمار می‌روند دست به خلق آثاری به این زبان بزنند. ادبیات انگلیسی به تنوع گویش‌های سخنوران این زبان در اکناف جهان است؛ کشورهایی که تحت استعمار و اسکان بریتانیا قرار گرفتند. با وجود گوناگونی نویسندگان ادبیات انگلیسی آثار شاعر شهیر انگلستان،ویلیام شکسپیر همچنان به عنوان برترین سروده‌های خلق‌شده به این زبان در سراسر دنیای انگلیسی‌زبانان به شمار می‌رود.
تا اوایل سده ۱۹ میلادی بیشتر آثار ادبی زبان انگلیسی توسط اهالیبریتانیا نوشته می‌شد. پس از آن، زمان پیدایش نویسندگان بزرگ در ایالات متحده آمریکا فرا رسید. در سده ۲۰ آمریکا و ایرلند بسیاری از مهم‌ترین آثار ادبی زبان انگلیسی را تولید کردند. پس از جنگ جهانی دوم نویسندگانامپراتوری سابق بریتانیا نیز نویسندگان بریتانیا را به چالش کشیدند.

برترین رمان های انگلیسی ۶۰ سال اخیر
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از تايمزآنلاين، به بهانه شصت سالي كه از زمان آغاز اين طرح در سال 1949 مي‌گذرد هر سال يك رمان و يك نويسنده به عنوان رمان و نويسنده برتر از سوي تايمز انتخاب و معرفي شده‌ است. در فهرست ارائه شده توسط تايمز آن لاين آثار نويسندگان صاحب‌نام و صاحب‌سبكي چون «جورج اورول»، «جي.دي سالينجر»، « خالد حسيني»، «جی کی رولينگ»، «گابريل گارسيا ماركز»، « كازينو رويال»، « جي. ام كوئتزي» ديده مي‌شود. رمان «1984» جورج اورول، رمان « ناطور دشت» سالينجر، رمان «تاريخ‌نگاري پرنده كوكي» به قلم هاروكي موراكامي، رمان «هري پاتر و سنگ جادو» به قلم رولينگ، رمان «خانه ارواح» اثر ايزال آلنده ، «عشق سالهاي وبا» اثر گارسيا ماركز و « «مردان ما در هاوانا» به قلم گراهام گرين نيز از ديگر رمان‌هاي مطرحي است كه در فهرست انتخابي تايمز از آنها نام برده شده است. بسياري از آثار ارائه شده در اين فهرست برنده جوايز ادبي معتبر و يا از جمله پرفروش‌ترين آثار ادبي در زمان خود بوده‌اند و برخي از آنها نيز هنوز با استقبال علاقمندان به حوزه ادبيات مواجهه‌اند. «سال 2001» نوشته سي كلارك، « چراغ‌هاي شمالي» ، «سالار مگس‌ها» به قلم گلدينگ، «لوليتا» شاهكار ولاديمير ناباكوف، «دكتر ژيواگو» به قلم بوريس پاسترناك» نيز از جمله ديگر رمان‌هاي برتر روزنامه تايمز است كه به مخاطبان ارائه و معرفي شده است. روزنامه تايمز براي زنده‌ نگاه داشتن ياد جشنواره ادبي «چلتنهام» كه از سال 1949 برگزار مي‌شد تصميم گرفته است كه هر سال يك رمان را به عنوان رمان برتر انگليسي زبان‌ها به مخاطبان ادبي معرفي كند. از اين رو امسال با فرا رسيدن شصتمين سالگرد يادبود اين جشنواره شصت نويسنده و شصت رمان برتر جهان توسط اين روزنامه اعلام و معرفي شدند.


ادبیات انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: دونه انار
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا