خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
پاییز را باید عاشقانه شروع کرد. شب‌های پاییز بلند است و عشق به کتاب را به همین واسطه می‌توان جزو یکی از همین عاشقانه‌ها قرار داد تا شب به انتها برسد. در بسته پیشنهادی پیش رو، سعی کردیم نگاهی به چند اثر عاشقانه هم داشته باشیم تا هر کسی بتواند بر اساس سلیقه خود به سراغ کتاب برود و این پاییز را عاشقانه با کتاب سر کند.
روزنامه خراسان: پاییز را باید عاشقانه شروع کرد. شب‌های پاییز بلند است و عشق به کتاب را به همین واسطه می‌توان جزو یکی از همین عاشقانه‌ها قرار داد تا شب به انتها برسد. در بسته پیشنهادی پیش رو، سعی کردیم نگاهی به چند اثر عاشقانه هم داشته باشیم تا هر کسی بتواند بر اساس سلیقه خود به سراغ کتاب برود و این پاییز را عاشقانه با کتاب سر کند.

«شنژن» برای سفر نرفته‌ها
دولیل - نشر اطراف

اگر قصد داشتید در پاییز به سفر بروید و به هر دلیلی طرح‌تان به سرانجام نرسیده است، سفرنامه بخوانید. نشر اطراف علاوه بر انتشار سفرنامه‌های تالیفی، چند سفرنامه ترجمه هم دارد.
«شنژن» سفرنامه مصور «گی دولیل» کارتونیست کانادایی به این شهر است که جزو مناطق ویژه اقتصادی و البته عجیب چین به حساب می‌آید. او سعی کرده در این سفرنامه، نگاهی اجتماعی و البته طنز داشته باشد و تصویرسازی‌های خاص خود را چاشنی آن کند.

«معسومیت» برای عجول‌ها
مصطفی مستور - نشر مرکز

آخرین روز‌های تابستان با انتشار شانزدهمین کتاب تالیفی مستور مصادف شد. رمان «معسومیت» ظاهر جدیدی نسبت به دیگر کتاب‌های مستور دارد و البته با ۱۹۲ صفحه می‌تواند جزو دسته کتاب‌های خوش‌خوان قرار گیرد.
مستور نشان داده است که سلیقه مخاطب عمومی را می‌شناسد و به همین دلیل می‌توان روی این کتاب حساب کرد. به خصوص با انتشار بریده‌ای از کتاب که راوی در آن از روزی به نام «روز عروس» می‌گوید، روزی که آرزوی راوی ا‌ست.

«عشق با حروف کوچک» برای نکته‌سنج‌ها
فرانسس میرالس - نشر نیلوفر

هرچند داستان‌های نویسنده اسپانیایی این کتاب در کشورش جزو محبوب‌ترین‌هاست، اما در ایران زیاد شناخته‌شده نیست. ترجمه این کتاب توسط گلی امامی را که یکی از مترجم‌های کاربلد کشورمان است، می‌توان یکی از نقاط قوت این کتاب دانست، آن قدر که پرویز دوایی مترجم کتاب مشهور «تن‌هایی پرهیاهو» را به تحسین نویسنده و مترجم واداشته است. میرالس در این رمان تقریبا بلند که پنج فصل دارد از اتفاقات کوچکی می‌گوید که معمولا آن‌ها را نمی‌بینیم.


معرفی چند خواندنی‌ِ عاشقانه مخصوص پاییز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: دونه انار، -ZAℍЯმ- و moh@mad

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
«۱۰۰ نامه عاشقانه» برای احساساتی‌ها
نزار قبانی - نشر پرنده

پاییز است و دلبری‌هایش. چه خوب که حال‌و‌هوای این فصل را به کتابی عاشقانه گره بزنیم. نزار قبانی در میان شاعران عرب، شاعر سرشناسی است، اما این کتاب با ترجمه سارا سعیدی از آثار منثور اوست.
کتابی که با خواندن چند برگ از آن می‌توان متوجه توانایی و تسلط او در ارائه کلمات و عبارات عاشقانه به دلپذیرترین شکل ممکن شد. همان طور که در مقدمه نسخه عربی کتابش آورده: «من شاعری هستم که مثل تمامی مردان میراثی از عشق دارد و از آن شرمسار نیستم.»

«راهنمای مردن با گیاهان دارویی» برای خیالاتی‌ها
عطیه عطارزاده - نشر چشمه

این کتاب یکی از متفاوت‌ترین کتاب‌های این بسته پیشنهادی ا‌ست. عطارزاده، نویسنده جوان این کتاب که تجربه ساخت مستند و شاعری هم دارد با یک روایت عجیب ذهنی مخاطب را درباره شخصیت‌های داستان کنجکاو می‌کند و به دنبال داستان می‌کشاند.
داستان این کتاب، درباره دختری است که در کودکی به واسطه فرو رفتن یک گل دارویی در چشمش نابینا می‌شود و در ادامه با خیال‌پردازی‌های او فاصله واقعیت و خیال در داستان برداشته می‌شود.

«مقالات شمس تبریزی» برای نخبه‌دوست‌ها
مقدمه و ویرایش جعفر مدرس صادقی - نشر مرکز

در این روز‌ها که بحث شمس و مولانا به واسطه ساخت یک فیلم سینمایی داغ است، کم‌لطفی ا‌ست که پاییز بدون خواندن کتاب‌های این دو بگذرد.
ویرایش جدید مدرس صادقی با حفظ علایم سجاوندی و بخش‌بندی، کمک بزرگی برای خواننده عمومی‌تر کتاب محسوب می‌شود. اما این نکته را نباید از یاد برد که مقالات شمس را نمی‌توان مانند برخی رمان‌های کنونی به دست گرفت و یک شبه به پایان رساند. برای خواندن این کتاب باید صبور بود و بریده بریده آن را خواند.


معرفی چند خواندنی‌ِ عاشقانه مخصوص پاییز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: دونه انار، -ZAℍЯმ- و moh@mad

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
«بیست بیست» برای جمع‌وجورخوان‌ها
برنده‌های نوبل - نشر گل آذین

تکلیف نوبل ادبیات سال ۲۰۱۹ هفته دیگر مشخص می‌شود. به همین دلیل گنجاندن کتاب «بیست بیست» که شامل بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات است، انتخاب خوبی برای گذر از پاییز محسوب می‌شود.
همچنین ترجمه اسدا... امرایی که خود از مترجم‌های پیش کسوت و کاردان کشور است می‌تواند خیال‌تان را بابت ترجمه داستان‌های کوتاه ژان پل سارتر، گابریل گارسیا مارکز، هرتا مولر و... راحت کند.

«اجازه می‌فرمایید گاهی خواب شما را ببینم؟» برای خاطره‌باز‌ها
محمد صالح‌علا - نشر پوینده


با این که چند سال از چاپ اول این کتاب می‌گذرد، اما این کتاب هنوز رنگ کهنگی به خود نگرفته است. عبارات و اصطلاحات آن‌قدر تازه است که انگار همین دیروز از کارخانه تولید عبارات دلنشین محمد صالح‌علا درآمده‌اند.
این کتاب شامل پنج داستان و دو روایت است. این مجموعه داستان کوتاه را بخرید، هر وقت هـ*ـوس پیاده‌روی در میان برگ‌های پاییز به سرتان زد آن را با خود همراه و روی نیمکتی شیرینی آن را با خود قسمت کنید.


معرفی چند خواندنی‌ِ عاشقانه مخصوص پاییز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ- و moh@mad

moh@mad

کاربر ممتاز
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/9/19
ارسال ها
5,690
امتیاز واکنش
21,232
امتیاز
423
زمان حضور
44 روز 20 ساعت 35 دقیقه
پاییز فصل آخر سال است یک رمان ایرانی و برنده جایزه ی ادبی جلال آل احمد است.
این همه آدم در دنیا دارن نباتی زندگی می کنند. بیدار می شوند و می خورند و می دوند و می خوابند همین
مگر به کجای دنیا برخورده؟ بابا گفت جوری زندگی کن که بعد از تو آدم ها تو را یادشان بیاید.

پاییز فصل آخر سال است – روایت‌هایی از زندگی سه دختر در آستانه‌ی سی‌ سالگی‌ست: لیلا، روجا و شبانه.

از نقاط قوت کتاب، سبک نوشتاری خوب داستان و خوش‌خوان بودن آن است، داستان بسیار قابل لمس و همذات‌پنداری با هر سه شخصیت آسان است، به طوری که می‌شود هر سه شخصیت را در وجود خودمان پیدا کنیم.
در این داستان هیچ شخصیتی قهرمان نیست، هیچ شخصیتی مطلقا خوب یا بد نیست، همه خودشان هستند، انسان‌هایی عادی و از دلِ جامعه‌ی اطراف‌مان.
نویسنده به خوبی توانسته سردرگمی و شک و تردید و ترس‌های شخصیت‌ها را نشان دهد.
اصلی‌ترین نقطه‌ی ضعف داستان شاید یکسان بودن لحن هر سه شخصیت است، هرچند نویسنده دوراهی‌های سه زن را به موازات هم تعریف می‌کند ولی چون زاویه دید در تمام این روایت‌ها اول شخص است، یکسان بودن لحن هر سه راوی جذاب نیست. البته ممکن است تلخی و حال‌وهوای دلگیر و پاییزی و فضای حزن‌آلود داستان برای همه خوشایند نباشد.


معرفی چند خواندنی‌ِ عاشقانه مخصوص پاییز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: دونه انار و -ZAℍЯმ-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا