خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

haniye anoosha

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/7/19
ارسال ها
942
امتیاز واکنش
2,336
امتیاز
248
زمان حضور
5 روز 6 ساعت 13 دقیقه
خلستان ها
نخلستان های سر سبز مانند نگینی بر انگشتر این استان هستند. شهر دشتستان و آب پخش بیشترین تعداد نخل ها را در استان دارد. نخلستان‌ های سرسبز و سربه فلک کشیده ورودی شهر آب ‌پخش جلوه بسیار دیدنی به این منطقه داده است و هیچ مسافری را بدون توقف اجازه عبور نمی ‌دهد. وجود کانال‌ های پر آب‌ در دو سمت ورودی شهر آب ‌پخش، طراوت و نشاط خاصی به این منطقه بخشیده است تا مسافران نوروزی بتوانند از آب و طبیعت در کنار هم بهره ببرند. این نخلستان ها علاوه بر زیبایی خاص دارای تنوع بالا در خرما هستند. در این مناطق علاوه بر خرما، مرکبات، لیمو، انار و … نیز می روید.

سواحل زیبا
یکی از زیباترین جاذبه های بوشهر ساحل بی مانندش است. تقریبا ۸ ماه از سال هوای آن متبوع است. این استان بیشترین نوار ساحلی را در کشور دارد و قطب ساحلی کشور شناخته می شود. می گویند سال ها قبل، یک سـ*ـیاست مدار انگلیسی بوشهر را دریایی ترین شهر جهان توصیف کرده بود به این معنی که وقتی از دور در کشتی به آن می نگری چنین به نظر می رسد که تا نیمه در آب قرار دارد و کرانه ای تشخیص داده نمی شود.

غذاهای لذیذ
این شهر ساحلی که در کنار دریای خلیج فارس قرار دارد قطب ماهی و میگو کشور است و از تنوع غذایی دریایی بالایی برخوردار است. پیشنهاد می کنیم حتما طعم این غذاها را امتحان کنید. قلیه ماهی معروف ترین غذای بوشهر است که همراه با تمبر هندی و انواع ادویه تهیه می شود. پس از نوش جان کردن قلیه می توانید دسر خوش طمع منطقه را بخورد. رنگینک که با خرما، گردو و آرد درست می شود. یک غذای پر انرژی که بعد از خورن ماهی نیز به شما کمک می کند تا طبع سرد ماهی اذیتتان نکند.

عمارت ملک
این عمارت تاریخی در فلکه بهمنی قرار دارد و در دوره قاجار به ‌دستور ملک ‌التجار (یکی از بازرگانان بزرگ) توسط معماران فرانسوی با مصالح محلی ساخته شد. ملک التجار در یکی از سفرهای تجاری خود به شهر پاریس و ملاقات با یک فرانسوی، از خانه او خوشش آمد. سپس با استخدام معمار آن بنا و با افزودن خواسته‌ های خود، این ساختمان باشکوه را ساخت. در حال حاضر این عمارت مالک خصوصی دارد و امکان بازدید تنها با هماهنگی مالکان صورت می‌گیرد.

مدرسه سعادت
مدرسه سعادت یا مدرسه سعادت مظفری مربوط به دوره قاجار است و یکی از جاذبه های بوشهر محسوب می شود. این مدرسه اولین مدرسه به سبک امروزی است که در جنوب ایران تاسیس شد. احمد خان دریابیگی حاکم بوشهر در سال ۱۲۷۸ هجری شمسی این مدرسه را تاسیس کرد. انسان های بزرگی در این مدرسه تحصیل کرده اند. روز تاسیس این مدرسه یعنی ۱۱ بهمن را روز بوشهر نامیده اند و چند سالی است که آن را جشن می گیرند.
#تالار_گردشگری_ایران


گردشگری استان بوشهر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi و Marry
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا