خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

moh@mad

کاربر ممتاز
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/9/19
ارسال ها
5,692
امتیاز واکنش
21,270
امتیاز
423
زمان حضور
44 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع


خرمالو تنها یک میوه خوشمزه و خاص با طعم شیرین و بافتی لطیف نیست. فواید خرمالو از نظر درمانی بسیار زیاد است. در این میوه هر دو نوع فیبر غذایی، یعنی فیبر محلول و فیبر غیر محلول وجود دارد. از مهم‌ترین خواص خرمالو می‌توان به تقویت چشم‌ها، کاهش علائم پیری، پیشگیری از سرطان، بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی، کاهش کلسترول، افزایش متابولیسم، تقویت استخوان‌ها، کاهش فشار خون و محافظت از پوست اشاره کرد. علاوه بر این خرمالو به التیام سریع‌‌تر بدن، کاهش التهاب، لاغری و کاهش وزن و افزایش خون‌رسانی به بافت‌های بدن شما کمک می‌کند

این میوه کوچک و خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و عوامل سرطان‌زا کمک کند. رادیکال‌های آزاد در پس سوخت و ساز سلول‌ها تولید می‌شوند و توانایی تبدیل سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی را دارند. طی تحقیقات انجام شده روی تاثیر عصاره برگ خرمالو بر سلول‌های سرطانی معده، محققین به تاثیرات ضدسرطانی این عصاره پی بردند.

میوه خرمالو به دلیل وجود ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. این میوه یکی از بیشترین میزان‌های ویتامین C را بین دیگر میوه‌ها دارد، طوری که یک عدد خرمالو تقریبا می‌تواند تا ۸۰ درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین را برطرف ‌کند. بر اساس نظر محققین، ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و تولید سلول‌های سفید را افزایش می‌دهد. سلول‌های سفید اولین خط دفاعی بدن دربرابر میکروب‌ها، ویروس‌ها، عفونت‌های قارچی و سموم هستند

خرمالو با میزان فیبر زیادی که در خود دارد می‌تواند عملکرد سیستم گوارش را تا حد زیادی بهبود دهد و شما را در برابر سرطان روده بزرگ و بیماری‌های مشابه ایمن کند. همچنین می‌تواند با جلوگیری از انباشته شدن سلول‌های چربی، به شما در کاهش وزن کمک کند.



خرمالو میزان زیادی ویتامین، خصوصا ویتامین A، بتاکاروتن، لوتئین، لیکوپن و کریپتوزانتین دارد. این ویتامین‌ها در بدن مانند آنتی اکسیدان عمل و با کاهش استرس اکسیداتیو، از ظهور نشانه‌های پیری زودرس مثل چین و چروک صورت، لک و تیرگی، بیماری آلزایمر، خستگی، کاهش بینایی چشم، ضعف عضلانی و عوارض دیگر جلوگیری می‌کنند.

تقویت بینایی ، کنترل فشار خون ، تنظیم گردش خون ، و تقویت متابولیسم بدن از دیگر خواص میوه خرمالو میبشد


خاصیت شگفت‌انگیز میوه خرمالو برای بدن

 
  • تشکر
Reactions: SONIA.K، PAr و The unborn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا