خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,661
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


به نظر سفر پرمخاطره فیله و روزتا بی‌ثمر نبوده و این کاوشگر قبل از اینکه به خواب برود در بررسی‌های خود مولکول‌های ارگانیک یا آلی را در دنباله‌دار 67پی کشف کرده است. سازمان فضایی اروپا هنوز نمی‌داند که این مولکول‌ها شامل چه مواردی می‌شوند، اما بدون شک می‌تواند نظریه مطرح شده مبنی بر انتقال حیات توسط دنباله‌دارها به زمین را تقویت کند.

به مولکول‌هایی ارگانیک گفته می‌شود که کربن در ساختار آن‌ها حضور دارد. زندگی بر روی کره زمین بر اساس کربن شکل گرفته، اما این گمان قوی وجود دارد که این مولکول‌ها از مکانی غیر زمینی به سیاره ما آورده شده باشند.

شبیه سازی های کامپیوتری نشان می‌دهد که بمباران ذرات یخی کوچک توسط فرابنفش می‌تواند تولید مولکول‌های ارگانیک فضایی را در پی داشته باشد. بدین طریق دنباله‌دارها که مسافران همیشه در سفر کهکشان‌ها بوده‌اند می‌توانند این مولکول‌های ارگانیک را به سیاره ما آورده باشند.

به گفته سازمان فضایی اروپا، تیم تحقیق روزتا هنوز از نوع این مواد ارگانیک آگاه نیست. ممکن است این مولکول‌ها ساده و به عنوان مثال متان باشند، اما حضور مواد پیچیده‌تری مانند آمینو اسیدها نیز بر روی این دنباله‌دارها رد نشده است.

برای درک هر چه بیشتر شرایط حاکم در این دنباله‌دار، آنالیز بخش‌های بیشتر و عمیق‌تری نیاز خواهد بود.

اطلاعات رسیده از سوی فیله نشان می‌دهد که بر خلاف تصور کنونی، این کاوشگر نتوانسته تا عمق پایینی را دریل کند. یکی از دانشمندان این پروژه به بی‌بی‌سی گفته که اطلاعات رسیده مربوط به بخش خاک زیرین دنباله دار نمی‌شود، اگرچه سیگنال‌ها نشان می‌دهد که کاوشگر عملیات دریل را در بهترین حالت انجام داده است.

در این شرایط می‌توان سه فرضیه را مطرح کرد :

1- ضخامت اولیه دنباله دار اشتباه بوده و بیش از 23 سانتی متر فرض شده می‌باشد. در نتیجه برای دسترسی به نمونه خاک باید عمق بیشتری دریل شود

2- مواد ارگانیک به شکل چشمگیری در این دنباله دار حضور ندارد

3- ممکن است دستگاه سیگنال اشتباهی مبنی بر دریل کامل فرستاده باشد.

برای روشن‌تر شدن ابهامات، تنها باید در انتظار روشن‌شدن دوباره فیله با استفاده از ذخیره پنل های خورشیدی آن بود. پیشبینی شده که با نزدیک شدن دنباله‌دار به خورشید، شانس فعال شدن دوباره آن بیشتر می‌شود.​


کاوشگر فیله قبل از خواب ، مولکول‌های آلی را در دنباله‌دار 67پی کشف کرده است

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا