خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,661
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


نخستین فضاپیمایی که به دیدار پلوتو می‌رود، سه روز دیگر از خواب برمی‌خیزد. فضاپیمای «افق‌های نو، New Horizons» طی ۹ سال گذشته بیش از چهار میلیارد کیلومتر را به سوی پلوتو در حرکت بوده است.



تصویری خیالی از پلوتو، قمرهایش و افق‌های نو

در این مدت فضاپیما برای ذخیره‌ی انرژی به‌طور متناوب به خواب زمستانی فرو رفته است به‌طوری‌که در مجموع تقریباً ۵ سال از این سفر را در خواب بوده است. هنگام خواب همه‌ی ابزارهای آن کاملاً خاموش‌اند به جز این‌که هر از گاهی با فرستادن سیگنالی به سوی زمین، به افراد پروژه‌ی افق‌های نو سلامتی خود را خبر می‌دهد.


تصاویر تلسکوپ فضایی هابل از پلوتو در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳

اما تا سه روز دیگر افق‌های نو برای آخرین بار از خواب زمستانی برمی‌خیزد تا برای رسیدن به پلوتو در تیر ماه سال آینده آماده شود. ابزارهای فضاپیما روز ۶ دسامبر/۱۵ آذر در ساعت ۸ شب به وقت گرینویچ دوباره شروع به‌کار خواهند کرد. یک ساعت و نیم بعد فضاپیما سیگنالی را به‌سوی زمین می‌فرستد که با توجه به فاصله‌ی کنونی آن با زمین تقریباً بیش از ۴ ساعت بعد پیام به اتاق کنترل خواهد رسید. پس از آن شش هفته همه‌ی ابزارها چک و آماده خواهند شد تا افق‌های نو به سوی سیاره‌ی کوتوله حرکت کند و در ۱۴ جولای/ به نزدیک‌ترین فاصله‌اش از پلوتو خواهد رسید.


تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال 2006 از سیاره پلوتو و قمرهایش ( Charon, Nix, و Hydra )

هنگامی‌که در دی ماه سال ۱۳۸۵/۲۰۰۶ افق‌های نو به فضا پرتاب شد، هنوز پلوتو سیاره‌ی منظومه‌ی شمسی بود اما در همان سال اتحادیه‌ی بین‌المللی نجوم (IAU) آن را در دسته‌ی سیاره‌های کوتوله قرار داد و تعداد سیارات منظومه‌ی ما از ۹ به ۸تا تغییر کرد. در آن زمان پلوتو سه قمر داشت: کارن در سال ۱۹۷۸/۱۳۵۷، نیکس و هیدرا در سال ۲۰۰۵/۱۳۸۴ کشف شده بودند. اما سه سال پیش دو قمر دیگر با نام‌ها کربروس و استیکس کشف شدند و موقعیت‌ جدیدی برای اکتشاف بیشتر پیش روی افق‌های نو قرار دادند.​


فضاپیمای «افق‌های نو، New Horizons» بزودی اسرار سیاره پلوتو را فاش می کند

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا