خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


پس از فرودآمدن بر روی ماه، دهه‌هاست که انسان‌ در رویای سفر به مریخ‌ بوده‌ اما ناسا به دنبال تحقق ماموریتی جاه‌طلبانه‌تر یعنی اعزام فضاپیمای سرنشین‌دار به سیاره ناهید است.

محققان مرکز «لانگلی» ناسا نوعی «مفهوم عملیاتی ارتفاع بالای ناهید» (HAVOC) را به عنوان ابزار احتمالی جهت کنکاش نزدیک‌ترین سیاره به زمین ارائه داده‌اند. این پروژه مفهومی شامل ارسال نوعی بالن فضایی کوچک و دو فضانورد طی ماموریتی یک‌ماهه برای شناورشدن حول جو ناهید است.

فرآیند کاوش این سیاره به دلیل وجود اسید سولفوریک در جو آن، داغ‌بودن بیش از اندازه دمای سطحش که می‌تواند سرب را ذوب کند و همچنین وجود فشار هوای نابودکننده در سطح ناهید، از جمله مشکلاتی هستند که انجام چنین ماموریتی را دشوار خواهد کرد.

به گقته مهندسان حوزه فضا، استفاده از نوعی سامانه قابل‌تورم نه تنها از این موانع اجتناب می‌کند بلکه راهی نسبتا ساده برای کاوش این سیاره همسایه بدون متحمل‌شدن هزینه و مدیریت‌کردن فرود و برخاست دشوار از آن است.

بنا بر اعلام تیم مهندسی که روی مفهوم HAVOC کار می‌کند، طی این ماموریت، فضانوردان در زیستگاهی شناور که به سامانه‌ای بالن‌مانند متصل است، حضور خواهند داشت و این سامانه برای اوج‌گرفتن از زمین احتمالا با هلیم پر خواهد شد. دانشمندان بر این باورند چنین فناوری قادر خواهد بود در ارتفاع مطلوب ۵۰ کیلومتری جو ناهید شناور بماند.

تیم ماموریت HAVOC اعلام کرده ناهید به دلیل جو سنگینش، نسبت به زمین محیطی بهتر برای حضور سامانه‌های فضایی از این دست است.

کنکاش ناهید احتمالا با ماموریت‌های بدون‌سرنشین به جو این سیاره جهت انجام آزمایش‌های لازم برای بررسی جو آن و پیش از اعزام انسان به این سیاره، آغاز خواهد شد. پس از انجام آزمایش‌های لازم، فضاپیمایی حامل خدمه انسان به فضا اعزام خواهد شد تا با سامانه فضایی موجود در ناهید تلاقی پیدا کند.

این موضوع که طرح ماموریت‌های سرنشین‌دار به سیاره مزبور روی میز مقامات ناساست، بسیار امیدوارکننده است اما برای تحقق چنین ماموریتی، نخست باید تصمیم‌گیرندگان و قانون‌گذاران ایالات متحده را متقاعد کرد که ناهید در مقایسه با مریخ، گزینه‌ای بسیار بهتر برای انجام ماموریت‌های سرنشنین‌دار در آینده است.​


جزئیات تلاش ناسا برای ارسال فضانورد به سیاره ناهید

 
  • تشکر
Reactions: Fatemeh14 و Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا