خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


دست کم در چند سال آینده بعید به نظر می رسد که بشر بتواند با هزینه ای کم به سیاره مریخ سفر کند ، با این حال تعدادی از ریاضیدان ‌ها راهی پیدا کرده‌اند که می‌تواند بخش اعظمی از هزینه‌های این سفر را کاهش دهد.

به اعتقاد این ریاضیدان ها، به جای سفر مستقیم به مریخ به هنگام نزدیک‌ترین فاصله آن به زمین (که تنها هر 26 ماه یک بار رخ می‌دهد) فضاپیما می‌تواند در مسیر حرکت مریخ به آن ملحق شود. این استراتژی Ballistic Capture نام دارد و پیشنهاد پرتاب فضاپیما به یک مسیر مشابه با چرخش مریخ اما با حرکتی آهسته‌تر از حرکت مریخ را می‌دهد.

در نهایت مریخ که سرعت سریع‌تری خواهد داشت به فضاپیما خواهد رسید. بنابراین بخش اعظم سوخت‌هایی که برای سفر به مریخ باید مورد استفاده قرار گیرد، از پروژه حذف می‌شود. در این حالت نیاز به حمل سوخت نیست و در نتیجه فضاپیمایی کوچک‌تر و سبک‌تر را خواهیم داشت. اما این پیشنهاد یک مشکل را نیز به همراه خود دارد. سفر از چنین مسیری بسیار طولانی‌تر از سفر در حالت معمول خواهد بود.

سفرهای معمولی به مریخ حدود 6 ماه به طول می‌انجامد، اما سفر با استفاده از راه جدید چند ماه دیگر را نیز به آن اضافه می‌کند. چنین راهی شاید برای ارسال کاوشگران روباتیکی به مریخ مناسب باشد، اما به نظر برای سفر انسان چندان مناسب نیست.​


روش جدید ریاضیدانان هزینه های سفر به مریخ را بسیار کاهش می دهد

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا